Her yaş grubunun
eğitimi sürecinde kullanılabilen dijital öyküleme, son zamanlarda yetişkin
eğitim sürecinde de kullanılmaktadır. Çünkü dijital öyküleme, yetişkin
eğitiminin deneyimlere dayanma ve kendini yönlendirme özelliklerinin rahatlıkla
gerçekleştirilmesini sağlayabilmektedir. Bu yönü ile dijital öyküleme okul
yöneticilerinin birer lider olarak yetiştirilmesinde etkili kullanılabilecek
bir yöntem olarak düşünülmektedir. Bu çalışmada dijital öyküleme yönteminin
kullanıldığı bir okul yöneticisi eğitim programı modelinin önerilmesi
amaçlanmıştır. Çalışmada ilk olarak dijital öykülemenin eğitim alanında ve okul
yöneticilerinin yetiştirilmesinde kullanımı ele alınmış daha sonra da dijital
olumlu öyküleme yönteminin okul yöneticilerinin eğitim sürecinde
kullanılabilirliğine ilişkin model önerisi sunulmuştur. Hazırlanan modelde
olumlu sorgulama prensiplerinden biri olan olumlu öyküleme yöntemi
kullanılmıştır. Bu nedenle modeldeki eğitim programının merkezinde, etkili
okulların başarılı okul yöneticilerinin gerçekleştirdikleri örgütsel gelişmeler
ve değişimler ile kariyer hikâyeleri yer almaktadır. Her ne kadar olumlu
sorgulama ve dijital öykülemenin yönetici/lider eğitiminde ve yetiştirmede
etkililiği üzerinde alanyazında bir fikir birliği söz konusu olsa da ikisinin
bir arada kullanıldığı modelin işlevselliği ancak deneysel araştırmalarla
ortaya konulabilir.
dijital öyküleme hikaye olumlu sorgulama okul yöneticilerinin yetiştirilmesi okul yöneticisi eğitimi
Digital storytelling, which can be used in
the education process of every age group, has recently been used in the adult
education process. Because digital storytelling allows adult education to rely
on experience and to facilitate self-directedness. In this respect, digital storytelling
is considered as a method that can be effectively used as a leader of school
administrators. In this study, it is aimed to propose a school administrator training program model in
which digital storytelling method is used. In the study, firstly, the use of
digital storytelling in the field of education and in the training of school
administrators was discussed, and then a model proposal for the use of digital appreciative storytelling method in
school administrators' education process was presented. In the prepared model,
a appreciative storytelling
method which is one of the principles of appreciative inquiry was used. For this reason, at the center of the
training program, there are organizational developments, changes and career
stories realized by successful school administrators of effective schools.
Although there is a consensus on the effectiveness of positive appreciative and digital storytelling in manager / leader education
and training, the functionality of the model in which both positive appreciative and digital storytelling are
used together can only be demonstrated through empirical research.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | May 22, 2019 |
Submission Date | August 10, 2018 |
Acceptance Date | January 24, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 46 Issue: 46 |