Bu çalışmada okul müdürünün kullandığı motivasyonel dil ile öğretmenin
müdüre duyduğu bağlılık arasındaki ilişkinin tespit edilmesi amaçlanmıştır.
Araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini,
Hatay ilinde bulunan Milli Eğitim Bakanlığına bağlı kamu ortaokullarında 2018–2019
eğitim-öğretim yılında görev yapmakta olan öğretmenler arasından yansız olarak
seçilmiş 46 okulda çalışan 594 öğretmen oluşturmaktadır. Verilerin
toplanmasında “Motivasyonel Dil Ölçeği” ve “Okul Müdürüne Duyulan Bağlılık
Ölçeği” kullanılmıştır. Regresyon analizi sonuçlarına göre; okul müdürünün
kullandığı motivasyonel dil ve motivasyonel dilin yönlendirici dil, empatik dil
ve anlam oluşturucu dil alt boyutları öğretmenin okul müdürüne duyduğu
bağlılığı anlamlı olarak yordamaktadır. Okul müdürleri, öğretmenlerin bağlılık
duygusunu arttırmak için motivasyonel dilin üç boyutundan da
yararlanmalıdırlar.
In this study, it
was aimed to ascertain the relationship between principal’s motivational
language and teacher’s commitment to the principal. Relational screening model
was used in this research. The research sample consists of 594 teachers in 46
schools that were selected randomly from the middle schools affiliated to the
Ministry of National Education in Hatay city in 2018-2019 academic year.
“Motivational Language Scale” and “Commitment to Principal Scale” were used to
collect the quantitative data. According to the regression analysis findings,
motivational language used by principal and its direction-giving, empathetic
and meaning-making language sub-dimensions significantly predict teacher’s
commitment to the principal. Principals should take advantage of the three dimensions of motivational
language so as to enhance the feeling of teachers’ commitment.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | May 22, 2019 |
Submission Date | October 22, 2018 |
Acceptance Date | February 7, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 46 Issue: 46 |