Ağ toplumu olarak tanımlanan günümüz toplumunun yapısına özgü uygulamalara eğitim bilimleri alanında da çeşitli şekillerde rastlanılmaktadır. Bu makalede, eğitim bilimlerinin hangi alt-alanlarında ağ yaklaşımının kullanıldığına ilişkin sistematik alanyazın taraması yapılmış ve ortaya çıkan konular analitik bir çerçevede araştırmacılara ve öğretim tasarımcılarına yol gösterecek şekilde kavramsal bütünlük içinde tartışılmıştır. Bu amaçla, büyük metinsel verilerde gizli veya soyut konuları ortaya çıkarmak için kullanılan BERTopic konu modelleme tekniğinden yararlanılmıştır. .konu modelleme sonucu elde edilen 10 konu değerlendirildiğinde şu boyutlar öne çıkmıştır: 1-) eğitimde rol alan grupların tanımlanmasında bilimsel araştırma yöntemi olarak Sosyal Ağ Analizinden yararlanılması, 2-) Dayanışma, yardımlaşma ve etkileşim gerektiren konularda bu kavramın yaygın olarak benimsenmesi, 3-) Öğrenme ağlarında farklı ilişki türlerinin veya rollerin yapısal, yönetsel ve ilişkisel bir işleyişle değerlendirilmesi. Bu araştırma sonuçları da göstermektedir ki araştırmacıların eğitimde giderek yaygınlaşan bir öğrenme ortamının doğru anlaşılabilmesi için Sosyal Ağ Analizi gibi tekniklere ilişkin bilgi ve beceriye sahip olmaları gerekmektedir.
The practices specific to the structure of today's society, which is defined as the network society, are also reflected in the field of educational sciences in various forms. In the present paper, a systematic literature review has been conducted, and the emerging issues have been discussed in an analytical framework in conceptual integrity to guide researchers and instructional designers. For this purpose, the BERTopic topic modeling technique, which is used to reveal hidden or abstract issues in large textual data, was used. Ten topics emerged as a result of the topic modeling. When the topics were evaluated, the following dimensions came into prominence: 1-) use of Social Network Analysis as a scientific research method in the definition of the groups involved in education, 2-) widespread adoption of this concept in matters that require solidarity, cooperation, and interaction, 3-) Examining different types of relationships or roles in learning networks with a structural, managerial and relational functioning. The results of this research show that researchers need to have knowledge and skills in techniques such as Social Network Analysis in order to correctly understand a learning environment that is becoming increasingly widespread in education.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 1, 2023 |
Submission Date | March 14, 2022 |
Acceptance Date | August 6, 2022 |
Published in Issue | Year 2023 Issue: 57 |