Bireylerin yoğun bir arayış içinde oldukları ve kimliklerinin belirlendiği ergenlik dönemi din eğitimi açısından önem taşımaktadır. Sosyal medya dini ve ahlaki konuların da aktarıldığı/tartışıldığı bir ortam olarak gençleri etkilemektedir. Bu araştırma ergenlik ve genç yetişkinlik döneminde bulunan bireylerin dini ve ahlaki konulara dair yaklaşımlarında sosyal medyanın etkisini ortaya koymayı amaçlamaktadır. Araştırma, Fenomenolojik desende hazırlanmış, kartopu örnekleme yöntemiyle seçilen 15-21 yaş aralığındaki lise ve üniversite öğrencileriyle gerçekleştirilen mülakatlar sonunda 4 tema halinde ele alınmıştır. Katılımcıların sosyal medyayı aktif olarak kullandıkları, ailelerin sosyal medya kullanımını anlayışla karşıladıkları, sosyal medyada insanlara güven duymadıkları, sosyal medyada tartışılan din dili, Kur’an ve günümüz insanı, dinin anlamı ve yaratıcı konusundaki söylemlere katılmadıkları, ahlaki değerlerin kaynağı olarak insanı merkeze aldıkları, vazgeçilemez görülen değerlerinin oldukça çeşitlilik gösterdiği, sosyal medyada yer alan dini bilgilere güvenmedikleri, ahlaki ilkelerine uymayan paylaşımları engelledikleri, sosyal medyadaki lüks hayatlara özendikleri tespit edilmiştir.
Abstract
Social media affects young people as an environment where religious and moral issues are also conveyed/discussed. This research aims to reveal the effect of social media on the approaches of individuals in adolescence and young adulthood on religious and moral issues. The research was conducted with a phenomenological approach, the data was collected via semi-structured interviews with high school and university students between the ages of 15-21, who were selected by snowball sampling method. Four themes were determined after the data analysis, which are named as social media and communication, religion in social media, morality and values in social media, and suggestions. It was determined that the participants don't agree with the discourses on the language of religion and they prevent the posts that do not comply with their moral principles, and they envy the luxurious lives in the social media.
Keywords: Religious Education, Social Media, Youth, Perception of Religion, Impact.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Araştırma Makalesi |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2021 |
Submission Date | November 8, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 8 Issue: 2 |