Bu çalışma, okul yöneticilerinin, kadın okul yöneticiler hakkındaki görüşlerini ortaya koymayı amaçlayan bir çalışmadır. Çalışmada betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu 101 okul yöneticisinden oluşmaktadır. Araştırma için gereksinim duyulan verileri derlemek amacıyla araştırmacılar tarafından geliştirilen 20 sorudan oluşan bir ölçme aracı kullanılmıştır. Okul yöneticilerinin görüşleri; yöneticilerin cinsiyet, branş ve mezun olduğu okul gibi iki kategorili değişkenlere göre farklılık gösterip göstermediği t-testi ile test edilmiştir. Yöneticilerin görüşlerinde okul türü ve kıdem özelliklerine göre farklılık olup olmadığı ise, tek yönlü varyans analizi (ANOVA) ile sınanmıştır. Ayrıca verilerin analizinde aritmetik ortalama ve standart sapma değerleri verilmiştir. Araştırmaya katılan yöneticilerin, kadınların yöneticilik rollerini yerine getiremedikleri anlamını taşıyan olumsuz maddelere genel anlamda az katıldıkları görülmektedir. Katılımcılar, kadın okul yöneticilerininduygusal bir yapıya sahip olduğunu düşünmemektedirler. Ayrıca olaylara daha duygusal yaklaştıkları, herhangi bir kriz anında yeterince soğukkanlı olmadıkları, çoğunlukla yönetici olmaktan kaçındıkları fikrine de çok fazla katılmadıkları anlaşılmaktadır. Kadınların yöneticilik için teşvik edilmeye, cesaretlendirilmeye, belki de pozitif bir ayrımcılığa gereksinimlerinin olduğu söylenebilir. Bu nedenle; kadın çalışanları potansiyel yönetici olarak görüp, ilerlemeleri için gerekli olanaklar sağlanmalıdır.
This study aims at revealing the views of school principals about the women school principals. Descriptive survey model was used in the study. Sample of the study consisted of 101 school principals. The scale consisting of 20 questions developed by the researchers was used in order to collec tthe data required for the research. It was tested by using t-test whether the views of school principals differ according to two categorical variables such as their gender, branch and graduated school. Whether or not there was any difference according to school type and seniority characteristics from the views of school principals was tested with one-way analysis of variance (ANOVA). Arithmetic mean and standard deviation values were also given in the analysis of the data.It is seen that school principals participated in survey generally have little participation in the negative items that mean women can not fulfill their administrative roles. Participants do not think that women school principals have an emotional structure. It is also understood that they do not agree with the idea of women school principals are more emotionally close to the events, are not cool enough at the time of any crisis and often avoid of being an administrator. It can be said that women need encouraging, emboldening, perhaps positive discrimination for administration. Therefore, women staff should be seen as potential administrators and necessary opportunities for their progresss hould be provided.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | September 1, 2017 |
Acceptance Date | May 24, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Issue: 28 |