Bu araştırmanın amacı, Fen Bilimleri Dersi Ortaokul 7. Sınıf “Kuvvet ve Enerji ” konusunda öğretmen ve öğrenci tarafından oluşturulan grupların akademik başarıya ve derse karşı tutuma etkisini araştırmaktır. Araştırmada yarı deneysel yöntem ile öğrencilere akademik başarı testi ve öğrencilerin derse karşı tutumu yarı yapılandırılmış mülakat ile yapılmıştır. Ayrıca MEB Grup Değerlendirme Formu uygulanmıştır. Aynı zamanda öğrenciler kendilerini ve grup arkadaşlarını Akran Değerlendirme MEB Formu ile değerlendirmişlerdir. Çalışma 2015-2016 eğitim-öğretim yılında 7. Sınıfta öğrenim gören toplam 34 öğrenciyle yürütülmüştür. Deney (17 kişi) ve Kontrol ( 17 kişi) grupları farklı sınıflardaki öğrencilerden oluşmaktadır. Bu gruplardan 4 tanesi kontrol grubu, 4 grubu da deney grubu olarak belirlenmiştir. Araştırmacı tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış mülakat formu 10 öğrenciye uygulanmıştır. Çalışmadan elde edilen bulgulara göre, öğretmen ve öğrenci tarafından oluşturulan farklı gruplar arasında akademik başarı açısından anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Öğrencilerden elde edilen mülakat sonuçlarına göre, öğrencilerin bu çalışmada grupları oluşturan bireylerin arasında birlik ve beraberliğin eksik olduğu, öğrencilerin hem kendi gruplarını oluşturmak istedikleri hem de öğretmenin seçiminin daha doğru olduğunu, grupla yapılan bu çalışmadan bilgi paylaşımı konusunda artısının olduğunu, çoğunlukla çalışmadan zevk aldıkları, mülakata katılan öğrencilerin özellikle öğrenci seçiminde yanıldıkları sonucu elde edilmiştir. Öğretmenler tarafından gurup üyelerinin seçilmesi önerilebilir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | September 1, 2017 |
Acceptance Date | May 5, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Issue: 28 |