Görme yetersizliği olan bireyler, temel kavramları
öğrenirken pek çok duyudan (dokunma, işitme, koklama ve tatma) yararlanarak
bilgiye erişirler. Bu bireylerde, yetersizlikle beraber bilişsel işleyişte farklılıklar
meydana gelebilmektedir. Görme duyusunun yokluğuna bağlı olarak bilişsel
düzeyde meydan gelen işleyiş farklılıkları, dış dünyadan bilgiyi alma noktasında
diğer duyuları üst düzey performans sergilemeye zorlar. Bu durum beyinde ilgili
duyuyla ilgili cross-modal plasticity olarak ifade edilen bilişsel farkındalığın
oluşmasına neden olur. Bu nedenle görme yetersizliği olan bireylerin bilişsel becerileri ve psikolojik deneyimleri
üzerine yapılacak akademik çalışmalarla eğitim-öğretim süreçlerine aktif
katılımları sağlanabilir. Ayrıca görme yetersizliği olan
bireylerin eğitimine yönelik ihtiyaçlar ve analizler yapılırken bireylerin ve
ebeveynlerinin duygu durumlarına ilişkin farkındalığa sahip olunması, yapılacak
düzenlemelere olumlu yönde katkı sağlayacaktır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 13, 2018 |
Acceptance Date | December 22, 2017 |
Published in Issue | Year 2018 Issue: 31 |