Bu çalışmada öğretmen görüşlerine göre okullarının çekicilik düzeyini ölçebilecek bir veri toplama aracının geliştirilmesi amaçlanmıştır. Bu kapsamda, alan yazına dayalı olarak örgütsel çekiciliği açıklayabilecek maddelerden oluşan bir madde havuzu alan uzmanları tarafından değerlendirilmiştir. Değerlendirme sonucunda on bir maddeden oluşan taslak ölçek Ankara ilinde altı okulda görev yapan 140 öğretmene uygulanmıştır. Ölçeğin geçerliliği Açımlayıcı Faktör Analizi (AFA) ve Doğrulayıcı Faktör Analizi (DFA) ile sınanmıştır. AFA, Örgütsel Çekicilik Ölçeği’nin (ÖÇÖ) tek faktörlü bir yapıya sahip olduğunu ortaya koymuştur. ÖÇÖ, varyansın % 64’ünü açıklamıştır. DFA tek faktörlü ölçeğin uyum iyiliği değerlerinin “mükemmel” uyumu işaret ettiğini göstermiştir. Ayrıca ölçeğin madde ayırt ediciliğinin yüksek olduğu belirlenmiştir. Cronbah Alfa, Guttman ve Spearman-Brown iç tutarlılık katsayıları ise yüksek güvenilirliği ifade etmiştir. Bu bulgular sonucunda, ÖÇÖ’nün Türkiye’deki okullarda öğretmenlerin okullarını ne düzeyde çekici bulduklarını belirleyebilecek geçerli ve güvenilir bir ölçek olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | October 25, 2018 |
Acceptance Date | March 28, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Issue: 33 |