Research Article
BibTex RIS Cite

Destiansyon Çelim Unsurlarının Ziyaretçi Tatmini Üzerine Etkisi: Kırklareli İli Örneği

Year 2018, Issue: 33, 189 - 204, 25.10.2018
https://doi.org/10.30794/pausbed.425978

Abstract

Bu çalışmada, Kırklareli ilini ziyaret eden ziyaretçilerin tatminlerine etkisi olan destinasyon çekiciliklerin belirlenmesidir. Bu kapsamda Kırklareli ilini ziyaret eden 439 yerli ziyaretçiden 25 Nisan – 6 Haziran 2017 tarihleri arasında, kolayda örnekleme yöntemi kullanılarak, yapılandırılmış anket formu ile yüz yüze veriler toplanmıştır. Toplanan verilere SPSS 18 paket programı kullanılarak T-Test, ANOVA ve Çoklu Regresyon testleri uygulanmıştır. Elde edilen sonuçlara göre Kırklareli ilini ziyaret eden ziyaretçilerin tatminleri yaş, medeni durum, meslek ve aylık gelir durumlarına göre farklılık gösterirken cinsiyet ve öğrenim durumuna göre farklılık göstermemektedir. Bununla birlikte doğal, tarihi ve kültürel, ulaşım hizmeti ve konukseverlik unsurlarının ziyaretçi tatmini üzerine anlamlı etkileri bulunurken ekonomik, üstyapı, konaklama hizmeti ve yerel taşıma hizmeti unsurlarının ziyaretçi tatmini üzerine anlamlı bir etkisi bulunmamaktadır.

References

  • Ahipaşaoğlu, H. S. (1997). Seyahat İşletmelerinde Tur Planlaması, Yönetimi ve Rehberliğin Meslek Olarak Seçilmesinin Nedenleri Üzerine Bir Uygulama, Ankara, Varol Matbaası.
  • Akat, Ö. (2016). Pazarlama Ağırlıklı Turizm İşletmeciliği, Bursa, Ekin Basım Yayın.
  • Akbaba, A. (2012). “Destinasyon Geliştirme ve Küçük Ölçekli Turizm İşletmeleri: Akçakoca Üzerine Bir İnceleme”, Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2012-1/24, 1-16.
  • Albayrak, A. (2013). Alternatif Turizm, Ankara, Detay Yayıncılık.
  • Altınkurt, Y. (2008). “Öğrenci Devamsızlıklarının Nedenleri ve Devamsızlığın Akademik Başarıya Olan Etkisi”, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 5/ 20, 129-142.
  • Armario, E. M. (2008). Tourist Satisfaction: An Anaysis of Its Antecedents. (25.06.2017), https://idus.us.es/xmlui/bitstream/handle/11441/18228/TouristSatisfaction.pdf?sequence=1&isAllowed=y.
  • Arslan, H., Kalay, F. ve Oğrak, A. (2011). "Turist Memnuniyeti: Van Örneği", 12.Ulusal Turizm Kongresi (30 Kasım-4 Aralık 2011) Bildiriler Kitabı, 1. Düzce: Sidas Medya, 202-213.
  • Assaker, G. ve Hallak, R. (2013). “Moderating Effects of Tourists’ Novelty-Seeking Tendencies on Destination Image, Visitor Satisfaction, and Short- and Long-Term Revisit Intentions”, Journal of Travel Research, 52/ 5, 600–613.
  • Atay, L. (2003). Turistik Destinasyon Pazarlaması ve Bir Alan Uygulaması, (Yayımlanmamış Doktora Tezi), Dokuz Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, http://tez.yok.gov.tr/ (Tez No. 130039).
  • Avrupa Birliği Bakanlığı. (2017). Projeler Bulgaristan (13.12.2017), cbc.ab.gov.tr/siteimages/documents/Projeler/ bulgaristan.xls.
  • Bahar, O. ve Kozak, M. (2012). Turizm Ekonomisi, Ankara, Detay Yayıncılık.
  • Bal, E. (2012). Turist Tatmini ve Şikâyetleri ile Geri Dönme Eğilimleri Arasındaki İlişki: Antalya’ya Gelen Yabancı Turistler Üzerinde Bir Araştırma, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Mersin Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, http://tez.yok.gov.tr/ (Tez No. 322349).
  • Bayram, N. (2012). Sosyal Bilimlerde SPSS ile Veri Analizi, Bursa, Ezgi Kitabevi.
  • Beerli A. ve Martîn, J. D. (2004). “Tourists’ Characteristics and The Perceived Image of Tourist Destinations: A Quantitative Analysis—A Case Study of Lanzarote, Spain”, Tourism Management, 25/ 5, 623-636.
  • Berberoğlu, T. (2012). Etkinliklerin Destinasyona Etkileri: 2011 Erzurum Universiade Kış Oyunları, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Dokuz Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, http://tez.yok.gov.tr/ (Tez No. 351015).
  • Buhalis, D. (2000). “Marketing The Competitive Destination of the Future”, Tourism Management, 21/ 1, 97-116.
  • Burucuoğlu, M. (2011). Müşteri Memnuniyeti ve Sadakatini Arttırmada Müşteri Şikâyetleri Yönetiminin Etkinliği: Bir Örnek Olay İncelemesi, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, http://tez.yok.gov.tr/ (Tez No. 320236).
  • Büyüköztürk, Ş. (2002). “Faktör Analizi: Temel Kavramlar ve Ölçek Geliştirmede Kullanımı”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 8/4, 470-483.
  • Ceylan, S. (2011). “Destinasyon Marka İmajı ve Pamukkale Yöresinde Bir Uygulama”, Uluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisi, C. 3, S. 7, ss. 89-102.
  • Civitas Initiative. (2014). Innovative Urban Transport Solutions, Avrupa Komisyonu Mobilite ve Ulaştırma Genel Müdürlüğü, Hungary, Regional Environmental Center Publications.
  • Correia, A., Valle P. O. and Moço, C. (2007). “Modeling Motivations and Perceptions of Portuguese Tourists”, Journal of Businness Research, 60/1, 76-80.
  • Çakıcı, A. C. ve Aksu, M. (2007). “Çekim Yeri Seçiminde Grup Etkisi: Yerli Turistler Üzerine Bir Araştırma”, Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 18/2, 183-194.
  • Çakırel, Y. (2016). İşletmelerde Bilgi Kültürü ve Yenilik Etkileşimi: Türk İşletmelerinde Bir Araştırma, (Yayımlanmamış Doktora Tezi), İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, http://tez.yok.gov.tr/ (Tez No. 434530).
  • Çakmak, T. F. (2014). İnanç Turizminin Turistik Destinasyon Pazarlamasındaki Yeri Ve Önemi: Göbekli Tepe Örneği, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul. http://tez.yok.gov.tr/ (Tez No. 361765).
  • Çolakoğlu, Ü., Atay, H. ve Aşık, M. (2009). “Çekimyeri İmajı ve Çekimyeri Sadakati: Kuşadası Örneği”, 10.Ulusal Turizm Kongresi (21-24 Ekim 2009) Bildiriler Kitabı, Ankara: Detay Yayıncılık, 285-294.
  • Çöl, G. (2008). “Algılanan Güçlendirmenin İşgören Performansı Üzerine Etkileri”, Doğuş Üniversitesi Dergisi, 9/ 1, 35-46.
  • Çubukçu, K. ve Yaylı, A. (2016). “Turistlerin Anadolu Misafirperverliği Algısının Müşteri Memnuniyeti ve Müşteri Sadakatine Etkisi”, Journal of Business Research, 8/1, 282-307.
  • Devlet Planlama Teşkilatı (DPT). (2001). Turizm Özel İhtisas Komisyon Raporu, Ankara, DPT Yayınları.
  • Dikmen, Y. (2016). “Hemşirelik Öğrencilerinde Akademik Başarının Yordayıcısı Olarak Algılanan Sosyal Düzeyi ile Yalnızlık Arasındaki İlişkinin İncelenmesi”, Journal of Human Sciences, 13/2, 3033-3043.
  • Doğan, M., Ceylan, Y. ve Tekin, C. (2015). Turistik Bir Destinasyon Olarak Hasankeyf’in Ziyaretçi Tatmini Üzerine Bir Araştırma, (01.06.2017), http://www.sobiad.org/ejournals/dergi_ybd/arsiv_2015.html.
  • Doğanlı, B. (2006). Turizmde Destinasyon Markalaşması ve Antalya Örneği, (Yayımlanmamış Doktora Tezi), Süleyman Demirel Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, http://tez.yok.gov.tr/ (Tez No. 187369).
  • Eralp, Z. (1983). Genel Turizm, Ankara, Ankara Üniversitesi Basımevi.
  • Erol, H. (2010). SPSS Paket Programı ile İstatistiksel Veri Analizi, Adana, Nobel Kitabevi.
  • Fojtik, J. ve Somogyi, A. (2015). Destination Marketing and Development Opportunities for Micro-Regions The Case of the Sárköz Wedding Show, (21.06.2017), https://www.researchgate.net/publication/242519829.
  • Glasson, J. (1994). “Oxford: A Heritage City Under Pressure: Visitors, Impact and Management Responses”, Tourism Management, 15/2, 137-144.
  • Güngör, S. ve Polat, A. T. (2010). “Bursa İli İçin Topoğrafik Yapı Potansiyelinin Saptanması ve Turizm Etkinlikleri Açısından Değerlendirilmesi”, 1. Disiplinlerarası Turizm Araştırmaları Kongresi (27-30 Mayıs2010, Nevşehir) Bildiriler Kitabı, Ankara: Detay Yayıncılık, 1066-1076.
  • Gürbüz, A. (2003). “Safranbolu’ya Gelen Yerli Turistlerin Tatmin Olma Düzeyini Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma”, Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, 6/1,1-23.
  • Homburg, C. ve Giering, A. (2001). “Personal Characteristics as Moderators of the Relationship Between Customer Satisfaction and Loyalty; An Empirical Analysis”, Psychology and Marketing, 18/1, 43-66. Howie, F. (2003). Managing the Tourist Destination, London, Thomson Learning.
  • Huh, J. (2002). Tourist Satisfaction With Cultural/Herıtage Sites: The Virginia Historic Triangle, (Yüksek Lisans Tezi), State University, Faculty of the Virginia Polytechnic Institute, Blacksburg.
  • Hui, T. K., Wan, D. ve Ho, A. (2007). “Tourists’ Satisfaction, Recommendation and Revisiting Singapore”, Tourism Management, 28/4, 965–975.
  • İpar, M. S. (2011). Turizmde Destinasyon Markalaşması ve İstanbul Üzerine Bir Uygulama, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Balıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, http://tez.yok.gov.tr/ (Tez No. 273209).
  • İpar, M. S. ve Doğan, M. (2013). “Destinasyonun Turist Açısından Önem-Memnuniyet Modeli ile Değerlendirilmesi: Edremit Üzerine Bir Uygulama”. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6/13, 129-154.
  • Jackson, M. S. (2006). Development of a Tourist Personality Inventory to Evaluate Parameters Associated With Tourist Crime Victimization, (Yayımlanmamış Doktora Tezi), RMIT Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Yüksekokulu, Melbourne. https://core.ac.uk/download/pdf/15615021.pdf.
  • Karaatlı, M. (2014). “Verilerin Düzenlenmesi ve Gösterimi”, SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri, (Ed: Ş. Kalaycı), Ankara, Asil Yayın Dağıtım.
  • Kayış, A. (2014). “Güvenilirlik Analizi (Reliability Analysis)”, SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri, (Ed: Ş. Kalaycı), Ankara, Asil Yayın Dağıtım.
  • Keskin, Y. (2008). Termal Turizm İşletmelerinde Müşteri Tatmininin Ölçülmesi Kızılcahamam Örneği, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Düzce Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, http://tez.yok.gov.tr/ (Tez No. 228856).
  • Kılıç, İ. ve Pelit, E. (2004). “Yerli Turistlerin Memnuniyet Düzeyleri Üzerine Bir Araştırma”, Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 15/2, 113-124.
  • Kırklareli Valiliği. (2017). Sağlık. (11.12.2017), http://www.kirklareli.gov.tr/kurumlar/ kirklareli.gov.tr/resimler/TANITIM/KIRKLARELI_TANITIM.PDF.
  • Kim, H. Y. (2013). “Statistical Notes for Clinical Researchers: Assessing Normal Distribution (2) Using Skewness and Kurtosis”, Restorative Dentistry & Endodontics, 38/ 1, 52-54.
  • Kozak, M. (2003). “Measuring Tourist Satisfaction with Multiple Destination Attributes”, Tourism Analysis, 7/3-4, 229-240.
  • Kozak, M. (2015). Bilimsel Araştırma: Tasarım, Yazım ve Yayım Teknikleri, Ankara, Detay Yayıncılık.
  • Kozak, M. ve Rimmington, M. (1999). “Tourist Satisfaction with Mallorca, Spain, as an Off-Season Holiday Destination”, Journal of Travel Research, 38/3, 260-269.
  • Kozak, N. (2012). Turizm Pazarlaması, Ankara, Detay Yayıncılık.
  • Kozak, N., Kozak, M. A. ve Kozak, M. (2010). Genel Turizm: İlkeler-Kavramlar, Ankara, Detay Yayıncılık.
  • Kresic, D. ve Prebezac, D. (2011). “Index of Destination Attractiveness as a Tool for Destination Attractiveness Assessment”, Tourism: An International Interdisciplinary Journal, 59/4, 497-517.
  • Kutvan, A. B. ve Kutvan, S. A. (2013). “Turizm Planlamasında Destinasyon Çekiciliklerinin Ölçümü: Bir Yöntem Yaklaşımı”, International Journal of Economic and Administrative Studies, 6/11, 159-184.
  • Küçüksille, E. (2014). “Basit Doğrusal Regresyon”, SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri, (Ed: Ş. Kalaycı), Ankara, Asil Yayın Dağıtım.
  • Kültür ve Turizm Bakanlığı, İşletme Belgeli Tesisler, (11.12.2017), http://yigm.kulturturizm.gov.tr/TR,9857/isletme-belgeli-tesisler.html.
  • Lubbe, B. (2003). Tourism Management in Southern Africa, South Africa, Pearson Education.
  • Matzler, K.; Füller, J.; Renzl, B.; Herting, S. ve Spath, S. (2008). “Customer Satisfaction with Alpine Ski Areas: The Moderating Effects of Personal, Situational and Product Factors”, Journal of Travel Research, 1/1, 404-413.
  • Minghetti, V. (2001). “From Destination to Destination Marketing and Management: Designing and Repositioning Tourism Products”, International Journal of Tourism Research, 3/ 3, 255-257.
  • Morgül, Ş. (2014). “Kırklareli İlinde Eko Turizm Olanakları”, Elektronik Meslek Yüksekokulları Dergisi, 4/4, 27-38.
  • Naidoo, P., Munhurrun, P. R. ve Seegoolam, P. (2011). “An Assessment of Visitor Satisfaction with Nature-Based Tourism Attractions”, International Journal of Management and Marketing Research, 4/1, 87-98.
  • Okatayer, N., Susam, N. ve Çak, M. (2007). Türkiye’de Turizm Ekonomisi, İstanbul, İstanbul Ticaret Odası/Elma Basım.
  • Orman ve Su İşleri Bakanlığı. (2012). Kırklareli İli Doğa Turizmi Master Planı (2013-2023), (12.12.2017), http://bolge1.ormansu.gov.tr/1bolge/Files/Kirklareli.pdf.
  • Öner, Ç. (1997). Seyahat Ticareti, İstanbul, Literatür Yayıncılık.
  • Özdemir, M. K. (2006). Turizm Sektöründe İşgörenlerin İş Tatmini Faktörleri ile Dış Müşteri Tatmini Arasındaki İlişkinin Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Akdeniz Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, http://tez.yok.gov.tr/ (Tez No. 206399).
  • Özdemir, G. (2007). Destinasyon Yönetimi ve Pazarlama Temelleri: İzmir İçin Bir Destinasyon Model Önerisi, Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir. http://tez.yok.gov.tr/ (Tez No. 205412). Pizam, A. ve Ellis, T. (1999). “Customer Satisfaction and Its Measurement in Hospitality Enterprises”, International Journal of Contemporary Hospitality Management, 11/7, 326-339.
  • Rızaoğlu, B. (2007). Turizm Pazarlaması, Ankara, Detay Yayıncılık.
  • Ritchie, J. R. B. ve Crouch, G. I. (2010). “A Model of Destination Competitiveness/Sustainability: Brazilian Perspectives”, RAP - Revista De Administraçâo Pûblica, 44/5, 1049-1066.
  • Salvucci, S.; Elizabeth Walter; Valerie Conley; Steven Fink ve Mehrdad Saba (1997). Measurement Error Studies at the National Center for Education Statistics, U. S. Department of Education, Washington, NCES 97464 Publication.
  • Saydan, R. (2010).” Müşteri Memnuniyeti – Ya Memnun Et ya da Terk Et”, Güncel Pazarlama Yaklaşımlarından Seçmeler, (Ed: İ. Varinli ve K. Çatı), Ankara, Detay Yayıncılık.
  • Sezgin, O. M. (2001). Genel Turizm ve Turizm Mevzuatı, Ankara, Detay Yayıncılık.
  • Sipahi, B., Yurtkoru, E. S. ve Çinko, M. (2010). Sosyal Bilimlerde SPSS’le Veri Analizi, İstanbul, Beta Yayıncılık.
  • Suanmali, S. (2014). Factors Affecting Tourist Satisfaction: An Empirical Study in the Northern Part of Thailand, (20.10.2017), https://www.shs-conferences.org.
  • Swarbrooke, J. (2002). Development and Management of Visitor Attractions, Oxford, Routledge.
  • Tarı, R. (2011). Ekonometri, Kocaeli, Umuttepe Yayınları.
  • Toskay, T. (1989). Turizm: Turizm Olayına Genel Yaklaşım, İstanbul, Der Yayınevi.
  • Tosun, C., Timothy, D. J. ve Öztürk, Y. (2003). “Tourism Growth, National Development and Regional Inequality in Turkey”, Journal of Sustainable Tourism, 11/ 2-3, 133-161.
  • Trakya Kalkınma Ajansı. (2012). Trakya Bölgesi Turizm Potansiyeli Araştırması, Tekirdağ: Trakya Kalkınma Ajansı Yayınları.
  • Trakya Kalkınma Ajansı. (2013). 2013-2023 Trakya Bölgesi Turizm Master Planı, Tekirdağ: Trakya Kalkınma Ajansı Yayınları.
  • Tuna, M. (2007). Turizm, Çevre ve Toplum, Ankara, Detay Yayıncılık.
  • TÜRSAB, Seyahat Acentaları, (12.12.2017), http://www.tursab.org.tr/tr/seyahat-acentalari/seyahat-acentasi-arama? search=1. Uğur, A. G. (2015). Sürdürülebilir Turizm, Yerel Değerler ile Turist Tatmini Arasındaki Yapısal İlişkilerin İncelenmesi: Bütünleşik Bir Yaklaşım, Yüksek Lisans Tezi, Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Nevşehir. http://tez.yok.gov.tr/ (Tez No. 391847).
  • Usta, Ö. (2001). Genel Turizm, İzmir, Anadolu Matbaacılık.
  • Vatan, A. (2015). Destinasyon Pazarlaması Kapsamında Bilecik İli Turizminin Değerlendirilmesine Yönelik Paydaş Analizi, Doktora Tezi, Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya. http://tez.yok.gov.tr/ (Tez No. 412068). Vavra, T. G. (2002). Customer Satisfaction Measurement Simplified: A Step-by-Step Guide for ISO 9001:2000 Certification, Wisconsin, ASQ Quality Press.
  • Yeşiltaş, M. ve Öztürk, Y. (1997). “Türkiye’yi Ziyaret Eden İngiliz Turistlerin Tatminini Ölçmeye Yönelik Bir Araştırma”, Anatolia Turizm Araştırmaları Dergisi, 8/1-2, 24-27.
  • Yurtseven, R. H. ve Can, E. (2002). “Gökçeada’daki Turizm Çekiciliklerinin İmajı: İlk Kez ve Birden Fazla Gelen Turistler Açısından Karşılaştırmalı Bir Araştırma”, Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 13/ 2, 148-154.
  • Zağralı, E. (2014). Destinasyon Çekicilik Unsuru Olarak Mutfak Turizmi (İzmir Yarımadası Örneği), (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, http://tez.yok.gov.tr/ (Tez No. 355935).
Year 2018, Issue: 33, 189 - 204, 25.10.2018
https://doi.org/10.30794/pausbed.425978

Abstract

References

  • Ahipaşaoğlu, H. S. (1997). Seyahat İşletmelerinde Tur Planlaması, Yönetimi ve Rehberliğin Meslek Olarak Seçilmesinin Nedenleri Üzerine Bir Uygulama, Ankara, Varol Matbaası.
  • Akat, Ö. (2016). Pazarlama Ağırlıklı Turizm İşletmeciliği, Bursa, Ekin Basım Yayın.
  • Akbaba, A. (2012). “Destinasyon Geliştirme ve Küçük Ölçekli Turizm İşletmeleri: Akçakoca Üzerine Bir İnceleme”, Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2012-1/24, 1-16.
  • Albayrak, A. (2013). Alternatif Turizm, Ankara, Detay Yayıncılık.
  • Altınkurt, Y. (2008). “Öğrenci Devamsızlıklarının Nedenleri ve Devamsızlığın Akademik Başarıya Olan Etkisi”, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 5/ 20, 129-142.
  • Armario, E. M. (2008). Tourist Satisfaction: An Anaysis of Its Antecedents. (25.06.2017), https://idus.us.es/xmlui/bitstream/handle/11441/18228/TouristSatisfaction.pdf?sequence=1&isAllowed=y.
  • Arslan, H., Kalay, F. ve Oğrak, A. (2011). "Turist Memnuniyeti: Van Örneği", 12.Ulusal Turizm Kongresi (30 Kasım-4 Aralık 2011) Bildiriler Kitabı, 1. Düzce: Sidas Medya, 202-213.
  • Assaker, G. ve Hallak, R. (2013). “Moderating Effects of Tourists’ Novelty-Seeking Tendencies on Destination Image, Visitor Satisfaction, and Short- and Long-Term Revisit Intentions”, Journal of Travel Research, 52/ 5, 600–613.
  • Atay, L. (2003). Turistik Destinasyon Pazarlaması ve Bir Alan Uygulaması, (Yayımlanmamış Doktora Tezi), Dokuz Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, http://tez.yok.gov.tr/ (Tez No. 130039).
  • Avrupa Birliği Bakanlığı. (2017). Projeler Bulgaristan (13.12.2017), cbc.ab.gov.tr/siteimages/documents/Projeler/ bulgaristan.xls.
  • Bahar, O. ve Kozak, M. (2012). Turizm Ekonomisi, Ankara, Detay Yayıncılık.
  • Bal, E. (2012). Turist Tatmini ve Şikâyetleri ile Geri Dönme Eğilimleri Arasındaki İlişki: Antalya’ya Gelen Yabancı Turistler Üzerinde Bir Araştırma, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Mersin Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, http://tez.yok.gov.tr/ (Tez No. 322349).
  • Bayram, N. (2012). Sosyal Bilimlerde SPSS ile Veri Analizi, Bursa, Ezgi Kitabevi.
  • Beerli A. ve Martîn, J. D. (2004). “Tourists’ Characteristics and The Perceived Image of Tourist Destinations: A Quantitative Analysis—A Case Study of Lanzarote, Spain”, Tourism Management, 25/ 5, 623-636.
  • Berberoğlu, T. (2012). Etkinliklerin Destinasyona Etkileri: 2011 Erzurum Universiade Kış Oyunları, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Dokuz Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, http://tez.yok.gov.tr/ (Tez No. 351015).
  • Buhalis, D. (2000). “Marketing The Competitive Destination of the Future”, Tourism Management, 21/ 1, 97-116.
  • Burucuoğlu, M. (2011). Müşteri Memnuniyeti ve Sadakatini Arttırmada Müşteri Şikâyetleri Yönetiminin Etkinliği: Bir Örnek Olay İncelemesi, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, http://tez.yok.gov.tr/ (Tez No. 320236).
  • Büyüköztürk, Ş. (2002). “Faktör Analizi: Temel Kavramlar ve Ölçek Geliştirmede Kullanımı”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 8/4, 470-483.
  • Ceylan, S. (2011). “Destinasyon Marka İmajı ve Pamukkale Yöresinde Bir Uygulama”, Uluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisi, C. 3, S. 7, ss. 89-102.
  • Civitas Initiative. (2014). Innovative Urban Transport Solutions, Avrupa Komisyonu Mobilite ve Ulaştırma Genel Müdürlüğü, Hungary, Regional Environmental Center Publications.
  • Correia, A., Valle P. O. and Moço, C. (2007). “Modeling Motivations and Perceptions of Portuguese Tourists”, Journal of Businness Research, 60/1, 76-80.
  • Çakıcı, A. C. ve Aksu, M. (2007). “Çekim Yeri Seçiminde Grup Etkisi: Yerli Turistler Üzerine Bir Araştırma”, Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 18/2, 183-194.
  • Çakırel, Y. (2016). İşletmelerde Bilgi Kültürü ve Yenilik Etkileşimi: Türk İşletmelerinde Bir Araştırma, (Yayımlanmamış Doktora Tezi), İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, http://tez.yok.gov.tr/ (Tez No. 434530).
  • Çakmak, T. F. (2014). İnanç Turizminin Turistik Destinasyon Pazarlamasındaki Yeri Ve Önemi: Göbekli Tepe Örneği, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul. http://tez.yok.gov.tr/ (Tez No. 361765).
  • Çolakoğlu, Ü., Atay, H. ve Aşık, M. (2009). “Çekimyeri İmajı ve Çekimyeri Sadakati: Kuşadası Örneği”, 10.Ulusal Turizm Kongresi (21-24 Ekim 2009) Bildiriler Kitabı, Ankara: Detay Yayıncılık, 285-294.
  • Çöl, G. (2008). “Algılanan Güçlendirmenin İşgören Performansı Üzerine Etkileri”, Doğuş Üniversitesi Dergisi, 9/ 1, 35-46.
  • Çubukçu, K. ve Yaylı, A. (2016). “Turistlerin Anadolu Misafirperverliği Algısının Müşteri Memnuniyeti ve Müşteri Sadakatine Etkisi”, Journal of Business Research, 8/1, 282-307.
  • Devlet Planlama Teşkilatı (DPT). (2001). Turizm Özel İhtisas Komisyon Raporu, Ankara, DPT Yayınları.
  • Dikmen, Y. (2016). “Hemşirelik Öğrencilerinde Akademik Başarının Yordayıcısı Olarak Algılanan Sosyal Düzeyi ile Yalnızlık Arasındaki İlişkinin İncelenmesi”, Journal of Human Sciences, 13/2, 3033-3043.
  • Doğan, M., Ceylan, Y. ve Tekin, C. (2015). Turistik Bir Destinasyon Olarak Hasankeyf’in Ziyaretçi Tatmini Üzerine Bir Araştırma, (01.06.2017), http://www.sobiad.org/ejournals/dergi_ybd/arsiv_2015.html.
  • Doğanlı, B. (2006). Turizmde Destinasyon Markalaşması ve Antalya Örneği, (Yayımlanmamış Doktora Tezi), Süleyman Demirel Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, http://tez.yok.gov.tr/ (Tez No. 187369).
  • Eralp, Z. (1983). Genel Turizm, Ankara, Ankara Üniversitesi Basımevi.
  • Erol, H. (2010). SPSS Paket Programı ile İstatistiksel Veri Analizi, Adana, Nobel Kitabevi.
  • Fojtik, J. ve Somogyi, A. (2015). Destination Marketing and Development Opportunities for Micro-Regions The Case of the Sárköz Wedding Show, (21.06.2017), https://www.researchgate.net/publication/242519829.
  • Glasson, J. (1994). “Oxford: A Heritage City Under Pressure: Visitors, Impact and Management Responses”, Tourism Management, 15/2, 137-144.
  • Güngör, S. ve Polat, A. T. (2010). “Bursa İli İçin Topoğrafik Yapı Potansiyelinin Saptanması ve Turizm Etkinlikleri Açısından Değerlendirilmesi”, 1. Disiplinlerarası Turizm Araştırmaları Kongresi (27-30 Mayıs2010, Nevşehir) Bildiriler Kitabı, Ankara: Detay Yayıncılık, 1066-1076.
  • Gürbüz, A. (2003). “Safranbolu’ya Gelen Yerli Turistlerin Tatmin Olma Düzeyini Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma”, Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, 6/1,1-23.
  • Homburg, C. ve Giering, A. (2001). “Personal Characteristics as Moderators of the Relationship Between Customer Satisfaction and Loyalty; An Empirical Analysis”, Psychology and Marketing, 18/1, 43-66. Howie, F. (2003). Managing the Tourist Destination, London, Thomson Learning.
  • Huh, J. (2002). Tourist Satisfaction With Cultural/Herıtage Sites: The Virginia Historic Triangle, (Yüksek Lisans Tezi), State University, Faculty of the Virginia Polytechnic Institute, Blacksburg.
  • Hui, T. K., Wan, D. ve Ho, A. (2007). “Tourists’ Satisfaction, Recommendation and Revisiting Singapore”, Tourism Management, 28/4, 965–975.
  • İpar, M. S. (2011). Turizmde Destinasyon Markalaşması ve İstanbul Üzerine Bir Uygulama, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Balıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, http://tez.yok.gov.tr/ (Tez No. 273209).
  • İpar, M. S. ve Doğan, M. (2013). “Destinasyonun Turist Açısından Önem-Memnuniyet Modeli ile Değerlendirilmesi: Edremit Üzerine Bir Uygulama”. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6/13, 129-154.
  • Jackson, M. S. (2006). Development of a Tourist Personality Inventory to Evaluate Parameters Associated With Tourist Crime Victimization, (Yayımlanmamış Doktora Tezi), RMIT Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Yüksekokulu, Melbourne. https://core.ac.uk/download/pdf/15615021.pdf.
  • Karaatlı, M. (2014). “Verilerin Düzenlenmesi ve Gösterimi”, SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri, (Ed: Ş. Kalaycı), Ankara, Asil Yayın Dağıtım.
  • Kayış, A. (2014). “Güvenilirlik Analizi (Reliability Analysis)”, SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri, (Ed: Ş. Kalaycı), Ankara, Asil Yayın Dağıtım.
  • Keskin, Y. (2008). Termal Turizm İşletmelerinde Müşteri Tatmininin Ölçülmesi Kızılcahamam Örneği, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Düzce Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, http://tez.yok.gov.tr/ (Tez No. 228856).
  • Kılıç, İ. ve Pelit, E. (2004). “Yerli Turistlerin Memnuniyet Düzeyleri Üzerine Bir Araştırma”, Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 15/2, 113-124.
  • Kırklareli Valiliği. (2017). Sağlık. (11.12.2017), http://www.kirklareli.gov.tr/kurumlar/ kirklareli.gov.tr/resimler/TANITIM/KIRKLARELI_TANITIM.PDF.
  • Kim, H. Y. (2013). “Statistical Notes for Clinical Researchers: Assessing Normal Distribution (2) Using Skewness and Kurtosis”, Restorative Dentistry & Endodontics, 38/ 1, 52-54.
  • Kozak, M. (2003). “Measuring Tourist Satisfaction with Multiple Destination Attributes”, Tourism Analysis, 7/3-4, 229-240.
  • Kozak, M. (2015). Bilimsel Araştırma: Tasarım, Yazım ve Yayım Teknikleri, Ankara, Detay Yayıncılık.
  • Kozak, M. ve Rimmington, M. (1999). “Tourist Satisfaction with Mallorca, Spain, as an Off-Season Holiday Destination”, Journal of Travel Research, 38/3, 260-269.
  • Kozak, N. (2012). Turizm Pazarlaması, Ankara, Detay Yayıncılık.
  • Kozak, N., Kozak, M. A. ve Kozak, M. (2010). Genel Turizm: İlkeler-Kavramlar, Ankara, Detay Yayıncılık.
  • Kresic, D. ve Prebezac, D. (2011). “Index of Destination Attractiveness as a Tool for Destination Attractiveness Assessment”, Tourism: An International Interdisciplinary Journal, 59/4, 497-517.
  • Kutvan, A. B. ve Kutvan, S. A. (2013). “Turizm Planlamasında Destinasyon Çekiciliklerinin Ölçümü: Bir Yöntem Yaklaşımı”, International Journal of Economic and Administrative Studies, 6/11, 159-184.
  • Küçüksille, E. (2014). “Basit Doğrusal Regresyon”, SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri, (Ed: Ş. Kalaycı), Ankara, Asil Yayın Dağıtım.
  • Kültür ve Turizm Bakanlığı, İşletme Belgeli Tesisler, (11.12.2017), http://yigm.kulturturizm.gov.tr/TR,9857/isletme-belgeli-tesisler.html.
  • Lubbe, B. (2003). Tourism Management in Southern Africa, South Africa, Pearson Education.
  • Matzler, K.; Füller, J.; Renzl, B.; Herting, S. ve Spath, S. (2008). “Customer Satisfaction with Alpine Ski Areas: The Moderating Effects of Personal, Situational and Product Factors”, Journal of Travel Research, 1/1, 404-413.
  • Minghetti, V. (2001). “From Destination to Destination Marketing and Management: Designing and Repositioning Tourism Products”, International Journal of Tourism Research, 3/ 3, 255-257.
  • Morgül, Ş. (2014). “Kırklareli İlinde Eko Turizm Olanakları”, Elektronik Meslek Yüksekokulları Dergisi, 4/4, 27-38.
  • Naidoo, P., Munhurrun, P. R. ve Seegoolam, P. (2011). “An Assessment of Visitor Satisfaction with Nature-Based Tourism Attractions”, International Journal of Management and Marketing Research, 4/1, 87-98.
  • Okatayer, N., Susam, N. ve Çak, M. (2007). Türkiye’de Turizm Ekonomisi, İstanbul, İstanbul Ticaret Odası/Elma Basım.
  • Orman ve Su İşleri Bakanlığı. (2012). Kırklareli İli Doğa Turizmi Master Planı (2013-2023), (12.12.2017), http://bolge1.ormansu.gov.tr/1bolge/Files/Kirklareli.pdf.
  • Öner, Ç. (1997). Seyahat Ticareti, İstanbul, Literatür Yayıncılık.
  • Özdemir, M. K. (2006). Turizm Sektöründe İşgörenlerin İş Tatmini Faktörleri ile Dış Müşteri Tatmini Arasındaki İlişkinin Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Akdeniz Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, http://tez.yok.gov.tr/ (Tez No. 206399).
  • Özdemir, G. (2007). Destinasyon Yönetimi ve Pazarlama Temelleri: İzmir İçin Bir Destinasyon Model Önerisi, Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir. http://tez.yok.gov.tr/ (Tez No. 205412). Pizam, A. ve Ellis, T. (1999). “Customer Satisfaction and Its Measurement in Hospitality Enterprises”, International Journal of Contemporary Hospitality Management, 11/7, 326-339.
  • Rızaoğlu, B. (2007). Turizm Pazarlaması, Ankara, Detay Yayıncılık.
  • Ritchie, J. R. B. ve Crouch, G. I. (2010). “A Model of Destination Competitiveness/Sustainability: Brazilian Perspectives”, RAP - Revista De Administraçâo Pûblica, 44/5, 1049-1066.
  • Salvucci, S.; Elizabeth Walter; Valerie Conley; Steven Fink ve Mehrdad Saba (1997). Measurement Error Studies at the National Center for Education Statistics, U. S. Department of Education, Washington, NCES 97464 Publication.
  • Saydan, R. (2010).” Müşteri Memnuniyeti – Ya Memnun Et ya da Terk Et”, Güncel Pazarlama Yaklaşımlarından Seçmeler, (Ed: İ. Varinli ve K. Çatı), Ankara, Detay Yayıncılık.
  • Sezgin, O. M. (2001). Genel Turizm ve Turizm Mevzuatı, Ankara, Detay Yayıncılık.
  • Sipahi, B., Yurtkoru, E. S. ve Çinko, M. (2010). Sosyal Bilimlerde SPSS’le Veri Analizi, İstanbul, Beta Yayıncılık.
  • Suanmali, S. (2014). Factors Affecting Tourist Satisfaction: An Empirical Study in the Northern Part of Thailand, (20.10.2017), https://www.shs-conferences.org.
  • Swarbrooke, J. (2002). Development and Management of Visitor Attractions, Oxford, Routledge.
  • Tarı, R. (2011). Ekonometri, Kocaeli, Umuttepe Yayınları.
  • Toskay, T. (1989). Turizm: Turizm Olayına Genel Yaklaşım, İstanbul, Der Yayınevi.
  • Tosun, C., Timothy, D. J. ve Öztürk, Y. (2003). “Tourism Growth, National Development and Regional Inequality in Turkey”, Journal of Sustainable Tourism, 11/ 2-3, 133-161.
  • Trakya Kalkınma Ajansı. (2012). Trakya Bölgesi Turizm Potansiyeli Araştırması, Tekirdağ: Trakya Kalkınma Ajansı Yayınları.
  • Trakya Kalkınma Ajansı. (2013). 2013-2023 Trakya Bölgesi Turizm Master Planı, Tekirdağ: Trakya Kalkınma Ajansı Yayınları.
  • Tuna, M. (2007). Turizm, Çevre ve Toplum, Ankara, Detay Yayıncılık.
  • TÜRSAB, Seyahat Acentaları, (12.12.2017), http://www.tursab.org.tr/tr/seyahat-acentalari/seyahat-acentasi-arama? search=1. Uğur, A. G. (2015). Sürdürülebilir Turizm, Yerel Değerler ile Turist Tatmini Arasındaki Yapısal İlişkilerin İncelenmesi: Bütünleşik Bir Yaklaşım, Yüksek Lisans Tezi, Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Nevşehir. http://tez.yok.gov.tr/ (Tez No. 391847).
  • Usta, Ö. (2001). Genel Turizm, İzmir, Anadolu Matbaacılık.
  • Vatan, A. (2015). Destinasyon Pazarlaması Kapsamında Bilecik İli Turizminin Değerlendirilmesine Yönelik Paydaş Analizi, Doktora Tezi, Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya. http://tez.yok.gov.tr/ (Tez No. 412068). Vavra, T. G. (2002). Customer Satisfaction Measurement Simplified: A Step-by-Step Guide for ISO 9001:2000 Certification, Wisconsin, ASQ Quality Press.
  • Yeşiltaş, M. ve Öztürk, Y. (1997). “Türkiye’yi Ziyaret Eden İngiliz Turistlerin Tatminini Ölçmeye Yönelik Bir Araştırma”, Anatolia Turizm Araştırmaları Dergisi, 8/1-2, 24-27.
  • Yurtseven, R. H. ve Can, E. (2002). “Gökçeada’daki Turizm Çekiciliklerinin İmajı: İlk Kez ve Birden Fazla Gelen Turistler Açısından Karşılaştırmalı Bir Araştırma”, Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 13/ 2, 148-154.
  • Zağralı, E. (2014). Destinasyon Çekicilik Unsuru Olarak Mutfak Turizmi (İzmir Yarımadası Örneği), (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, http://tez.yok.gov.tr/ (Tez No. 355935).
There are 88 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Business Administration
Journal Section Articles
Authors

İlke Başarangil

Şevki Ulaş

Publication Date October 25, 2018
Acceptance Date April 11, 2018
Published in Issue Year 2018 Issue: 33

Cite

APA Başarangil, İ., & Ulaş, Ş. (2018). Destiansyon Çelim Unsurlarının Ziyaretçi Tatmini Üzerine Etkisi: Kırklareli İli Örneği. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(33), 189-204. https://doi.org/10.30794/pausbed.425978
AMA Başarangil İ, Ulaş Ş. Destiansyon Çelim Unsurlarının Ziyaretçi Tatmini Üzerine Etkisi: Kırklareli İli Örneği. PAUSBED. October 2018;(33):189-204. doi:10.30794/pausbed.425978
Chicago Başarangil, İlke, and Şevki Ulaş. “Destiansyon Çelim Unsurlarının Ziyaretçi Tatmini Üzerine Etkisi: Kırklareli İli Örneği”. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, no. 33 (October 2018): 189-204. https://doi.org/10.30794/pausbed.425978.
EndNote Başarangil İ, Ulaş Ş (October 1, 2018) Destiansyon Çelim Unsurlarının Ziyaretçi Tatmini Üzerine Etkisi: Kırklareli İli Örneği. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 33 189–204.
IEEE İ. Başarangil and Ş. Ulaş, “Destiansyon Çelim Unsurlarının Ziyaretçi Tatmini Üzerine Etkisi: Kırklareli İli Örneği”, PAUSBED, no. 33, pp. 189–204, October 2018, doi: 10.30794/pausbed.425978.
ISNAD Başarangil, İlke - Ulaş, Şevki. “Destiansyon Çelim Unsurlarının Ziyaretçi Tatmini Üzerine Etkisi: Kırklareli İli Örneği”. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 33 (October 2018), 189-204. https://doi.org/10.30794/pausbed.425978.
JAMA Başarangil İ, Ulaş Ş. Destiansyon Çelim Unsurlarının Ziyaretçi Tatmini Üzerine Etkisi: Kırklareli İli Örneği. PAUSBED. 2018;:189–204.
MLA Başarangil, İlke and Şevki Ulaş. “Destiansyon Çelim Unsurlarının Ziyaretçi Tatmini Üzerine Etkisi: Kırklareli İli Örneği”. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, no. 33, 2018, pp. 189-04, doi:10.30794/pausbed.425978.
Vancouver Başarangil İ, Ulaş Ş. Destiansyon Çelim Unsurlarının Ziyaretçi Tatmini Üzerine Etkisi: Kırklareli İli Örneği. PAUSBED. 2018(33):189-204.