Research Article
BibTex RIS Cite

COMPARATIVE ANALYSIS OF PRODUCT PLACEMENT APPLICATIONS AS A BRAND COMMUNICATION TOOL ON HOLLYWOOD AND TURKISH CINEMA FILMS

Year 2020, Issue: 40, 169 - 188, 29.06.2020
https://doi.org/10.30794/pausbed.680217

Abstract

References

  • REFERANS1: BABACAN, E., AKÇALI, S.İ. ve BAYTEKİN, E.P. (2012). Product Placement as a Rising Marketing Communication Activity: an Assessment on Television Serials. Procedia Social and Behavioral Sciences, 62, (2012), s.1319-1320 REFERANS2: BRESSOUD, E., LEHU, J.M. (2008), Product Placement İn Movies: Questioning The Effectiveness According to the Spectator’s Viewing Conditions Etienne Bressoud, Jean-Marc New Trends in Advertising Research, Lisboa: Sílabo, s.11 REFERANS3: DAMANHOURY, K., (2015), In-Film Product Placement an Emergent Advertising Technique: Comparative Analysis Between Top Hollywood And Egyptian Films 2010-2013, Master Of Arts, Center For International Studies Of Ohio University, s.82 REFERANS4: ORKAN, S., ÇAYCI, A., EKEN, İ. ve ÇAYCI, B., (2018), “Türk Sinemasında En Çok İzlenen Filmlerinde Ürün Yerleştirme”, 2.Uluslararası İletişimde Yeni Yönelimler Konferansı: Eğlence ve Ürün Yerleştirme, İstanbul,71-77

MARKA İLETİŞİM ARACI OLARAK ÜRÜN YERLEŞTİRME UYGULAMALARININ HOLLYWOOD VE TÜRK SİNEMA FİLMLERİ ÜZERİNE KARŞILAŞTIRMALI OLARAK İNCELENMESİ

Year 2020, Issue: 40, 169 - 188, 29.06.2020
https://doi.org/10.30794/pausbed.680217

Abstract

Bir reklam faaliyeti olarak her geçen gün yayılan ürün yerleştirme uygulamaları günümüzde markalar tarafından sıkça kullanılan bir uygulama olarak kendini göstermektedir. Ürün yerleştirme uygulamaları ile markalar bir dizi, film, klip vb. alanlara markalarının yerleştirmesini yaparak tanıtım faaliyetleri yapmakta ve bu uygulama geleneksel reklam faaliyetlerinin gittikçe önemini yitirmesine sebep olmaktadır. Çalışmanın amacı ürün yerleştirme uygulamalarının sinema filmlerinde kullanımını ortaya koymaktır. Bu amaç doğrultusunda 2013-2018 yılları arasında çekilen ve en yüksek IMDB puanına sahip altı Türk ve altı Hollywood filmi içerik analizi ile incelenmiş ve iki ülkenin sinema filmlerinde ürün yerleştirme uygulamalarındaki farklılıklar ve benzerlikler ortaya konmuştur. İçerik analizi sonuçlarına göre filmlerde en çok yazılı ürün yerleştirme stratejisinin kullanıldığı görülmektedir. Filmler genelinde en çok hizmet-kargo sınıfında yerleştirme yapıldığı sonucuna ulaşılmıştır. En çok vurgulanan vaat ise teknoloji-kolaylık vaadi olarak belirlenmiştir. En çok ürün yerleştirme Hollywood filmlerinde yapılmış, her iki ülkede en çok uluslararası markaların yerleştirilmesinin yapıldığı görülmüştür. Kurgusal markalar ise en çok Türk filmlerinde yerleştirilmektedir.

References

  • REFERANS1: BABACAN, E., AKÇALI, S.İ. ve BAYTEKİN, E.P. (2012). Product Placement as a Rising Marketing Communication Activity: an Assessment on Television Serials. Procedia Social and Behavioral Sciences, 62, (2012), s.1319-1320 REFERANS2: BRESSOUD, E., LEHU, J.M. (2008), Product Placement İn Movies: Questioning The Effectiveness According to the Spectator’s Viewing Conditions Etienne Bressoud, Jean-Marc New Trends in Advertising Research, Lisboa: Sílabo, s.11 REFERANS3: DAMANHOURY, K., (2015), In-Film Product Placement an Emergent Advertising Technique: Comparative Analysis Between Top Hollywood And Egyptian Films 2010-2013, Master Of Arts, Center For International Studies Of Ohio University, s.82 REFERANS4: ORKAN, S., ÇAYCI, A., EKEN, İ. ve ÇAYCI, B., (2018), “Türk Sinemasında En Çok İzlenen Filmlerinde Ürün Yerleştirme”, 2.Uluslararası İletişimde Yeni Yönelimler Konferansı: Eğlence ve Ürün Yerleştirme, İstanbul,71-77
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Finance
Journal Section Articles
Authors

Mehmet Marangoz 0000-0002-1589-2940

Duygu Yaman 0000-0003-2941-4592

Publication Date June 29, 2020
Acceptance Date March 24, 2020
Published in Issue Year 2020 Issue: 40

Cite

APA Marangoz, M., & Yaman, D. (2020). MARKA İLETİŞİM ARACI OLARAK ÜRÜN YERLEŞTİRME UYGULAMALARININ HOLLYWOOD VE TÜRK SİNEMA FİLMLERİ ÜZERİNE KARŞILAŞTIRMALI OLARAK İNCELENMESİ. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(40), 169-188. https://doi.org/10.30794/pausbed.680217
AMA Marangoz M, Yaman D. MARKA İLETİŞİM ARACI OLARAK ÜRÜN YERLEŞTİRME UYGULAMALARININ HOLLYWOOD VE TÜRK SİNEMA FİLMLERİ ÜZERİNE KARŞILAŞTIRMALI OLARAK İNCELENMESİ. PAUSBED. June 2020;(40):169-188. doi:10.30794/pausbed.680217
Chicago Marangoz, Mehmet, and Duygu Yaman. “MARKA İLETİŞİM ARACI OLARAK ÜRÜN YERLEŞTİRME UYGULAMALARININ HOLLYWOOD VE TÜRK SİNEMA FİLMLERİ ÜZERİNE KARŞILAŞTIRMALI OLARAK İNCELENMESİ”. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, no. 40 (June 2020): 169-88. https://doi.org/10.30794/pausbed.680217.
EndNote Marangoz M, Yaman D (June 1, 2020) MARKA İLETİŞİM ARACI OLARAK ÜRÜN YERLEŞTİRME UYGULAMALARININ HOLLYWOOD VE TÜRK SİNEMA FİLMLERİ ÜZERİNE KARŞILAŞTIRMALI OLARAK İNCELENMESİ. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 40 169–188.
IEEE M. Marangoz and D. Yaman, “MARKA İLETİŞİM ARACI OLARAK ÜRÜN YERLEŞTİRME UYGULAMALARININ HOLLYWOOD VE TÜRK SİNEMA FİLMLERİ ÜZERİNE KARŞILAŞTIRMALI OLARAK İNCELENMESİ”, PAUSBED, no. 40, pp. 169–188, June 2020, doi: 10.30794/pausbed.680217.
ISNAD Marangoz, Mehmet - Yaman, Duygu. “MARKA İLETİŞİM ARACI OLARAK ÜRÜN YERLEŞTİRME UYGULAMALARININ HOLLYWOOD VE TÜRK SİNEMA FİLMLERİ ÜZERİNE KARŞILAŞTIRMALI OLARAK İNCELENMESİ”. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 40 (June 2020), 169-188. https://doi.org/10.30794/pausbed.680217.
JAMA Marangoz M, Yaman D. MARKA İLETİŞİM ARACI OLARAK ÜRÜN YERLEŞTİRME UYGULAMALARININ HOLLYWOOD VE TÜRK SİNEMA FİLMLERİ ÜZERİNE KARŞILAŞTIRMALI OLARAK İNCELENMESİ. PAUSBED. 2020;:169–188.
MLA Marangoz, Mehmet and Duygu Yaman. “MARKA İLETİŞİM ARACI OLARAK ÜRÜN YERLEŞTİRME UYGULAMALARININ HOLLYWOOD VE TÜRK SİNEMA FİLMLERİ ÜZERİNE KARŞILAŞTIRMALI OLARAK İNCELENMESİ”. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, no. 40, 2020, pp. 169-88, doi:10.30794/pausbed.680217.
Vancouver Marangoz M, Yaman D. MARKA İLETİŞİM ARACI OLARAK ÜRÜN YERLEŞTİRME UYGULAMALARININ HOLLYWOOD VE TÜRK SİNEMA FİLMLERİ ÜZERİNE KARŞILAŞTIRMALI OLARAK İNCELENMESİ. PAUSBED. 2020(40):169-88.