Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2021, Volume: 8 Issue: 1, 395 - 408, 01.01.2021
https://doi.org/10.17275/per.21.23.8.1

Abstract

References

  • Ainscow, M. (1998). Exploring links between special needs and school improvement. Support for Learning, 13(2), 70–75.
  • Apak, H. (2014). Suriyeli göçmenlerin kente uyumları: Mardin örneği. Mukaddime, 5(2), 53-70.
  • Balkar, B., Şahin, S. & Işıklı Babahan, N. (2016). Geçici eğitim merkezlerinde (GEM) görev yapan suriyeli öğretmenlerin karşılaştıkları sorunlar. Eğitimde Kuram ve Uygulama,12(6), 1290-1310.
  • Baltacı, H. (2014). Göçmen öğrencilerin başarı durumunu etkileyen etmenlerin okul yöneticisi, öğretmen, veli ve öğrencilerin görüşlerine göre değerlendirilmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Yakın Doğu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Kıbrıs.
  • Betancourt, T. S., Frounfelker, R., Mishra, T., Hussein, A., & Falzarano, R. (2015). Addressing health disparities in the mental health of refugee children and adolescents through community-based participatory research: A study in 2 communities. American Journal of Public Health, 105(3), 475-482.
  • Bayram, B. (2019). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin kapsayıcı eğitime yönelik algı ve uygulamaları, Yüksek Lisans Tezi, Erciyes Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Kayseri.
  • Birleşmiş Milletler Mülteciler Yüksek Komiserliği (BMMYK) (1951). Mültecileri Korumak. https://www.unhcr.org/cy/wp-content/uploads/sites/41/2018/05/UNHCR_Brochure_TR.pdf sayfasından erişilmiştir.
  • Callahan, R. M. (2013). The English learner dropout dilemma: Multiple risks and multiple resources. Santa Barbara, CA: California Drop Out Research Project. http://www.cdrp.ucsb.edu/pubs_ reports.htm sayfasından erişilmiştir.
  • Celep, C. (2000), Eğitimde örgütsel adanma ve öğretmenler. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Creswell, J. W. (1998). Qualitative inquiry and research design: choosing among five traditions. Thousand Oaks, CA: Sage Publications.
  • Çoşkun, İ. & Emin, M. N. (2016). Türkiye’deki Suriyelilerin eğitimde yol haritası. Fırsatlar ve zorluklar. SETA Siyaset, Ekonomi ve Toplum Araştırmaları Vakfı: İstanbul. http://file.setav.org/Files/Pdf/20160906135243_turkiyedeki-suriyelilerin-egitiminde-yolharitasi-pdf.pdf sayfasından erişilmiştir.
  • Demirezen, S., & Akhan, N. E. (2016). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin kaynaştırma uygulamalarına ilişkin görüşleri [USBES Özel Sayı II]. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16, 1206-1223.
  • Doğanay, A. (2005). Sosyal bilgiler öğretimi. C, Öztürk., D, Dilek., (Eds.), Hayat bilgisi ve sosyal bilgiler öğretimi,( s.17-47), 5. Baskı. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Ellies. A. K. (2007). Teaching an learning elementary social studies, (eight edition). USA: Pearson Education.
  • Ellis, B. H., Lincoln, A. K., Charney, M. E., Ford- Paz, R., Benson, M., & Strunin, L. (2010). Mental health service utilization of Somali adolescents: Religion, community, and school as gateways to healing. Transcultural Psychiatry, 47(5), 789-811.
  • Emin, M. N. (2016). Türkiye’deki Suriyeli çocukların eğitimi. Temel eğitim politikaları. SETA Siyaset, Ekonomi ve Toplum Araştırmaları Vakfı: İstanbul. http://file.setav.org/Files/Pdf/20160309195808_turkiyedeki-suriyeli-cocuklarin-egitimipdf.pdf sayfasından erişilmiştir.
  • Er, A. R. & Bayındır, N. (2015). İlkokula giden mülteci çocuklara yönelik sınıf öğretmenlerinin pedagojik yaklaşımları. Uluslararası Sosyal ve Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(4), 175-185. DOI: 10.20860/ijoses.08223.
  • Erçakır-Kozan, B. (2019). A case study: Exploring the experiences of educational stakeholders in relation to refugee education at a public school in Mamak, Master Thesis, Middle East Technical University, The Department Of Educational Sciences, Ankara.
  • Eroğlu Ö. B. & Gülcan, G. M. (2016). Göçle gelen ailelerin ve çocuklarının eğitim sorunları (Mersin İli Örneği). K. Beycioğlu, N. Özer, D. Koşar, İ. Şahin (Ed.), Eğitim Yönetimi Araştırmaları içinde (ss. 219-238). Ankara: Pegem Akademi. 1. Baskı. DOI: 10.14527/978-605-318-393-8.
  • Golden, L., Harris, B., Mercado-Garcia, D., Boyle, A., Le Floch, K. C., & O’Day, J. (2014). A focused look at schools receiving school improvement grants that have percentages of English language learner students, NCEE Evaluation Brief: NCEE (2014-4014). http://files. eric.ed.gov/fulltext/ED544789.pdf sayfasından erişilmiştir.
  • Hitchock G., & Hughes, D. (1995). Research and the Teacher: A Qualitative Introduction to School-based Research, Psychology Press. İstanbul Bilgi Üniversitesi. (2015). Suriyeli Mülteci çocukların Türkiye devlet okullarındaki durumu politika ve uygulama önerileri. http://cocuk.bilgi.edu.tr/wp-content/uploads/2015/09/SuriyeliCocuklar-Egitim-Sistemi-Politika-Notu.pdf sayfasından erişilmiştir.
  • Jenkinson, J. C. (1997). Mainstreaming or special? Educating students with disabilities. London and Newyork: Routledge Pres.
  • Kardeş, S. & Akman, B. (2018). Suriyeli mültecilerin eğitimine yönelik öğretmen görüşleri, Elementary Education Online, 17(3), 1224-1237.
  • Kılcan, B., Çepni, O. & Kılınç, A. Ç. (2017). Mülteci öğrencilere yönelik tutum ölçeğinin geliştirilmesi. Journal of Human Sciences, 14(2), 1045-1057.
  • Kırılmaz, M.C. (2019). Sınıf öğretmenlerinin sığınmacılara yönelik kapsayıcı eğitimi gerçekleştirme durumunun incelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Zonguldak.
  • Kırılmaz, M.C. & Öntaş, T. (2020). Sınıf öğretmenlerinin sığınmacılara yönelik kapsayıcı eğitimi gerçekleştirme durumunun incelenmesi, HAYEF: Journal of Education,17, 51-82.
  • Kiang, L., & Supple, A. J., (2016). Theoretical perspectives on Asian American youth and families in rural and new immigrant destinations. In L. J. Crockett & G. Carlo (Eds.), Rural ethnic minority youth and families in the United States (pp. 71-88). New York, NY: Springer International Publishing.
  • Körükmez, L. & Südaş, İ. (2015). Göçler ülkesi. İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Köse, N., Bülbül, Ö. & Uluman, M. (2019). Sınıf öğretmenlerinin mülteci öğrencilere yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Journal of Continuous Vocational Education and Training, 2(1), 16-29.
  • Madziva, Roda & Juliet Thondhlana (2017). Provision of quality education in the context of Syrian refugee children in the UK: Opportunities and challenges, compare: A Journal of Comparative and International Education, 47(6), 942-961.
  • Millî Eğitim Bakanlığı (2018). Sosyal bilgiler dersi öğretim programı. http://mufredat.meb.gov.tr/Dosyalar/201812103847686SOSYAL%20B%C4%B0LG%C4%B0LER%20%C3%96%C4%9ERET%C4%B0M%20PROGRAMI%20.pdf sayfasındn erişilmiştir.
  • Merriam, S. (1998). Qualitative research and case study applications in education. San Francisco: Jossey-Bass.
  • Milli Eğitim Bakanlığı [MEB] (2014). Yabancılara yönelik eğitim-öğretim hizmetleri. Genelge/2014/21.http://mevzuat.meb.gov.tr/html/yabyonegiogr_1/yabyonegiogr_1.html adresinden 13.9.2016 tarihinde erişim sağlanmıştır.
  • Mourshed, M., Chijioke, C., & Barber, M. (2007). How the world’s most improved school systems keep getting better. McKinsey & Company website http://mckinseyonsociety.com/downloads/reports/Education/How-the-Worlds-Most-Improved-School-Systems-Keep-Getting-Better_Download-version_Final.pdf sayfasından erişilmiştir.
  • Nash, & Associates. (2015). Refugee students’ needs assessment survey (Report 2015). https://www.sandiegounified.org/sites/default/files_link/district/files/cyt/Refugee%20Student%20Needs%20Assessment%20Report%202015%20San%20Diego%20Unified.pd f. sayfasından erişilmiştir.
  • Özgüven, İ. E. (2011). Bireyi tanıma teknikleri. Ankara. Nobel Yayıncılık.
  • Palaz, T., Çepni, O. & Kılcan, B. (2019). Ortaokul öğrencilerinin mülteci öğrencilere yönelik düşüncelerinin ve tutumlarının belirlenmesi, Turkish Studies, 14(3), 1661-1684.
  • Patton, M.Q. (1990). Qualitative evaluation and research methods. USA: Sage.
  • Polat, S. & Rengi, Ö. (2014). Sınıf öğretmenlerinin kültürel farklılık algıları ve kültürlerarası duyarlılıkları. Zeitschrift für die Welt der Türken Journal of World of Turks, 6(3), 135-156.
  • Rana, M., Qin, D. B., Bates, L., Luster, T., & Saltarelli, A. (2011). Factors related to educational resilience among Sudanese unaccompanied minors. Teachers College Record, 113(9), 2080-2114.
  • Sağlam, H. İ. & İlksen Kanbur, N. (2017). Sınıf öğretmenlerinin mülteci öğrencilere yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Sakarya University Journal of Education, 7(2), 310-323.
  • Sakız, H. (2016). Göçmen çocuklar ve okul kültürleri: Bir bütünleştirme önerisi. Göç Dergisi, 3(1), 65- 81.
  • Stubbs, S. (2008). Inclusive education: Where there are few resources, Oslo: The Atlas Alliance.
  • Şimşek, Ü. (2019). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin kapsayıcı eğitime yönelik tutum ve özyeterlikleri ile sınıf içi uygulamalara ilişkin görüşlerinin karşılaştırılması, Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Şimşek, Ü. & Kılcan, B. (2019). Inclusive education through the eyes of teachers. International Journal of Psychology and Education Studies (IJPES), 6(3), 27-37.
  • UNICEF & UNESCO. (2007). Herkes için eğitime insan haklarını temel alan bir yaklaşım. Ankara: Birleşmiş Milletler.
  • United Nations High Commission for Refugees (UNHCR) (2009). Global trends: Refugees, asylum-seekers, returnees, internally displaced and stateless persons. https://www.unhcr.org/4c11f0be9.pdf sayfasından erişilmiştir.
  • United Nations High Commission for Refugees (UNHCR) (2011). Global trends: A year ofcrises.https://www.unhcr.org/statistics/country/4fd6f87f9/unhcr-global-trends-2011.html sayfasından erişilmiştir.
  • United Nations High Commission for Refugees (UNHCR) (2018). Mülteci ve göçmen?https://www.unhcr.org/cy/wpcontent/uploads/sites/41/2018/02/UNHCR_Refugee_or_Migrant_TR.pdf sayfasından erişilmiştir.
  • United Nations International Children's Emergency Fund [UNICEF] (2015). Türkiye’deki Suriyeli çocuklar. http://unicef.org.tr/files/bilgimerkezi/doc/T%C3%BCrkiyedeki%20Suriyeli%20%C3%87ocuklar_Bilgi%20Notu%20Kasim%202015.pdfsayfasından erişilmiştir.
  • Ünal, S. (2014). Türkiye’nin beklenmedik konukları: "Öteki" bağlamında yabancı göçmen ve mülteci deneyimi. Zeitschriftfürdie Welt der Türken/ Journal of World of Turks, 6(3), 65-89.
  • Taştekin, E., Bozkurt Yükçü, Ş., İzoğlu, A., Güngör, İ., Işık Uslu, E. A. & Demircioğlu, H. (2016). Okul öncesi öğretmenlerinin çokkültürlü eğitime yönelik tutumlarının ve algılarının incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitim Araştırmaları Dergisi (HÜNER), 2(1), 1-20.
  • Tinklin, T., Riddell, S., & Wilson, A. (2004). Policy and provision for disabled students in higher education in Scotland and England: The current state of play. Studies in Higher Education, 29(5), 637-657.
  • Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı [TTKB] (2017). Sosyal bilgiler dersi öğretim programı (İlkokul ve Ortaokul 4, 5, 6 ve 7. Sınıflar). http://ttkb.meb.gov.tr adresinden 15 Ocak 2018 tarihinde erişilmiştir.
  • Wubbels, T., Brok, P.J., den, Veldman, I., & Tartwijk, J. (2006). Teacher interpersonal competence for Dutch secondary multicultural classrooms. Teachers and Teaching: Theory and Practice, 12, 407–433.
  • Yıldırım, E. (2017). Sosyal bilgiler dersinde sığınmacılara yönelik kapsayıcı eğitimin incelenmesi, Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, , Ankara.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (9.baskı). Ankara: Seçkin.

Investigation of Social Studies Curriculum in Regards to Migrant, Refugee, Asylum-Seekers Concepts

Year 2021, Volume: 8 Issue: 1, 395 - 408, 01.01.2021
https://doi.org/10.17275/per.21.23.8.1

Abstract

This study aims to exhibit the current situation of migrant, refugee, asylum-seekers concepts in Social Studies Curriculum (2018) in Turkey in detail. This study, in which qualitative research method was applied, used document review for the detailed examination of the social studies curriculum. It referred to descriptive analysis technique in the analysis of the data obtained. The results of the research show that the concepts of migrant, refugee, asylum-seekers are not included in the social studies curriculum at all. The six criteria discussed (special purposes, basic skills, values, achievements of the social studies curriculum, issues to be considered in the implementation of the curriculum, the structure & learning areas of the curriculum), partially found a place directly or indirectly in the curriculum. However, there is a disproportionate distribution as seen in the findings. While 11 out of 18 values in the values section, 4 out of 7 learning areas can be associated with the concepts of migrant, refugee, asylum-seekers in a direct or indirect fashion, merely 15 out of 27 skills and only 15 out of 131 total achievements are associated with these concepts. Thereupon, the study reveals that the number of items, particularly the number of achievements, is insufficient in terms of concepts discussed whilst schools treat courses subject and achievement centered. In this respect, the researcher suggests that the distribution rates of migrant, refugee, asylum-seekers concepts should be more balanced in the curriculum amongst the criteria discussed in the study. A learning area for inclusive education should be created that includes all disadvantaged individuals directly. Accordingly, special purposes, issues to be considered in the implementation of the program, values, skills and achievements should be updated in the social studies curriculum (2018).

References

  • Ainscow, M. (1998). Exploring links between special needs and school improvement. Support for Learning, 13(2), 70–75.
  • Apak, H. (2014). Suriyeli göçmenlerin kente uyumları: Mardin örneği. Mukaddime, 5(2), 53-70.
  • Balkar, B., Şahin, S. & Işıklı Babahan, N. (2016). Geçici eğitim merkezlerinde (GEM) görev yapan suriyeli öğretmenlerin karşılaştıkları sorunlar. Eğitimde Kuram ve Uygulama,12(6), 1290-1310.
  • Baltacı, H. (2014). Göçmen öğrencilerin başarı durumunu etkileyen etmenlerin okul yöneticisi, öğretmen, veli ve öğrencilerin görüşlerine göre değerlendirilmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Yakın Doğu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Kıbrıs.
  • Betancourt, T. S., Frounfelker, R., Mishra, T., Hussein, A., & Falzarano, R. (2015). Addressing health disparities in the mental health of refugee children and adolescents through community-based participatory research: A study in 2 communities. American Journal of Public Health, 105(3), 475-482.
  • Bayram, B. (2019). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin kapsayıcı eğitime yönelik algı ve uygulamaları, Yüksek Lisans Tezi, Erciyes Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Kayseri.
  • Birleşmiş Milletler Mülteciler Yüksek Komiserliği (BMMYK) (1951). Mültecileri Korumak. https://www.unhcr.org/cy/wp-content/uploads/sites/41/2018/05/UNHCR_Brochure_TR.pdf sayfasından erişilmiştir.
  • Callahan, R. M. (2013). The English learner dropout dilemma: Multiple risks and multiple resources. Santa Barbara, CA: California Drop Out Research Project. http://www.cdrp.ucsb.edu/pubs_ reports.htm sayfasından erişilmiştir.
  • Celep, C. (2000), Eğitimde örgütsel adanma ve öğretmenler. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Creswell, J. W. (1998). Qualitative inquiry and research design: choosing among five traditions. Thousand Oaks, CA: Sage Publications.
  • Çoşkun, İ. & Emin, M. N. (2016). Türkiye’deki Suriyelilerin eğitimde yol haritası. Fırsatlar ve zorluklar. SETA Siyaset, Ekonomi ve Toplum Araştırmaları Vakfı: İstanbul. http://file.setav.org/Files/Pdf/20160906135243_turkiyedeki-suriyelilerin-egitiminde-yolharitasi-pdf.pdf sayfasından erişilmiştir.
  • Demirezen, S., & Akhan, N. E. (2016). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin kaynaştırma uygulamalarına ilişkin görüşleri [USBES Özel Sayı II]. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16, 1206-1223.
  • Doğanay, A. (2005). Sosyal bilgiler öğretimi. C, Öztürk., D, Dilek., (Eds.), Hayat bilgisi ve sosyal bilgiler öğretimi,( s.17-47), 5. Baskı. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Ellies. A. K. (2007). Teaching an learning elementary social studies, (eight edition). USA: Pearson Education.
  • Ellis, B. H., Lincoln, A. K., Charney, M. E., Ford- Paz, R., Benson, M., & Strunin, L. (2010). Mental health service utilization of Somali adolescents: Religion, community, and school as gateways to healing. Transcultural Psychiatry, 47(5), 789-811.
  • Emin, M. N. (2016). Türkiye’deki Suriyeli çocukların eğitimi. Temel eğitim politikaları. SETA Siyaset, Ekonomi ve Toplum Araştırmaları Vakfı: İstanbul. http://file.setav.org/Files/Pdf/20160309195808_turkiyedeki-suriyeli-cocuklarin-egitimipdf.pdf sayfasından erişilmiştir.
  • Er, A. R. & Bayındır, N. (2015). İlkokula giden mülteci çocuklara yönelik sınıf öğretmenlerinin pedagojik yaklaşımları. Uluslararası Sosyal ve Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(4), 175-185. DOI: 10.20860/ijoses.08223.
  • Erçakır-Kozan, B. (2019). A case study: Exploring the experiences of educational stakeholders in relation to refugee education at a public school in Mamak, Master Thesis, Middle East Technical University, The Department Of Educational Sciences, Ankara.
  • Eroğlu Ö. B. & Gülcan, G. M. (2016). Göçle gelen ailelerin ve çocuklarının eğitim sorunları (Mersin İli Örneği). K. Beycioğlu, N. Özer, D. Koşar, İ. Şahin (Ed.), Eğitim Yönetimi Araştırmaları içinde (ss. 219-238). Ankara: Pegem Akademi. 1. Baskı. DOI: 10.14527/978-605-318-393-8.
  • Golden, L., Harris, B., Mercado-Garcia, D., Boyle, A., Le Floch, K. C., & O’Day, J. (2014). A focused look at schools receiving school improvement grants that have percentages of English language learner students, NCEE Evaluation Brief: NCEE (2014-4014). http://files. eric.ed.gov/fulltext/ED544789.pdf sayfasından erişilmiştir.
  • Hitchock G., & Hughes, D. (1995). Research and the Teacher: A Qualitative Introduction to School-based Research, Psychology Press. İstanbul Bilgi Üniversitesi. (2015). Suriyeli Mülteci çocukların Türkiye devlet okullarındaki durumu politika ve uygulama önerileri. http://cocuk.bilgi.edu.tr/wp-content/uploads/2015/09/SuriyeliCocuklar-Egitim-Sistemi-Politika-Notu.pdf sayfasından erişilmiştir.
  • Jenkinson, J. C. (1997). Mainstreaming or special? Educating students with disabilities. London and Newyork: Routledge Pres.
  • Kardeş, S. & Akman, B. (2018). Suriyeli mültecilerin eğitimine yönelik öğretmen görüşleri, Elementary Education Online, 17(3), 1224-1237.
  • Kılcan, B., Çepni, O. & Kılınç, A. Ç. (2017). Mülteci öğrencilere yönelik tutum ölçeğinin geliştirilmesi. Journal of Human Sciences, 14(2), 1045-1057.
  • Kırılmaz, M.C. (2019). Sınıf öğretmenlerinin sığınmacılara yönelik kapsayıcı eğitimi gerçekleştirme durumunun incelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Zonguldak.
  • Kırılmaz, M.C. & Öntaş, T. (2020). Sınıf öğretmenlerinin sığınmacılara yönelik kapsayıcı eğitimi gerçekleştirme durumunun incelenmesi, HAYEF: Journal of Education,17, 51-82.
  • Kiang, L., & Supple, A. J., (2016). Theoretical perspectives on Asian American youth and families in rural and new immigrant destinations. In L. J. Crockett & G. Carlo (Eds.), Rural ethnic minority youth and families in the United States (pp. 71-88). New York, NY: Springer International Publishing.
  • Körükmez, L. & Südaş, İ. (2015). Göçler ülkesi. İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Köse, N., Bülbül, Ö. & Uluman, M. (2019). Sınıf öğretmenlerinin mülteci öğrencilere yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Journal of Continuous Vocational Education and Training, 2(1), 16-29.
  • Madziva, Roda & Juliet Thondhlana (2017). Provision of quality education in the context of Syrian refugee children in the UK: Opportunities and challenges, compare: A Journal of Comparative and International Education, 47(6), 942-961.
  • Millî Eğitim Bakanlığı (2018). Sosyal bilgiler dersi öğretim programı. http://mufredat.meb.gov.tr/Dosyalar/201812103847686SOSYAL%20B%C4%B0LG%C4%B0LER%20%C3%96%C4%9ERET%C4%B0M%20PROGRAMI%20.pdf sayfasındn erişilmiştir.
  • Merriam, S. (1998). Qualitative research and case study applications in education. San Francisco: Jossey-Bass.
  • Milli Eğitim Bakanlığı [MEB] (2014). Yabancılara yönelik eğitim-öğretim hizmetleri. Genelge/2014/21.http://mevzuat.meb.gov.tr/html/yabyonegiogr_1/yabyonegiogr_1.html adresinden 13.9.2016 tarihinde erişim sağlanmıştır.
  • Mourshed, M., Chijioke, C., & Barber, M. (2007). How the world’s most improved school systems keep getting better. McKinsey & Company website http://mckinseyonsociety.com/downloads/reports/Education/How-the-Worlds-Most-Improved-School-Systems-Keep-Getting-Better_Download-version_Final.pdf sayfasından erişilmiştir.
  • Nash, & Associates. (2015). Refugee students’ needs assessment survey (Report 2015). https://www.sandiegounified.org/sites/default/files_link/district/files/cyt/Refugee%20Student%20Needs%20Assessment%20Report%202015%20San%20Diego%20Unified.pd f. sayfasından erişilmiştir.
  • Özgüven, İ. E. (2011). Bireyi tanıma teknikleri. Ankara. Nobel Yayıncılık.
  • Palaz, T., Çepni, O. & Kılcan, B. (2019). Ortaokul öğrencilerinin mülteci öğrencilere yönelik düşüncelerinin ve tutumlarının belirlenmesi, Turkish Studies, 14(3), 1661-1684.
  • Patton, M.Q. (1990). Qualitative evaluation and research methods. USA: Sage.
  • Polat, S. & Rengi, Ö. (2014). Sınıf öğretmenlerinin kültürel farklılık algıları ve kültürlerarası duyarlılıkları. Zeitschrift für die Welt der Türken Journal of World of Turks, 6(3), 135-156.
  • Rana, M., Qin, D. B., Bates, L., Luster, T., & Saltarelli, A. (2011). Factors related to educational resilience among Sudanese unaccompanied minors. Teachers College Record, 113(9), 2080-2114.
  • Sağlam, H. İ. & İlksen Kanbur, N. (2017). Sınıf öğretmenlerinin mülteci öğrencilere yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Sakarya University Journal of Education, 7(2), 310-323.
  • Sakız, H. (2016). Göçmen çocuklar ve okul kültürleri: Bir bütünleştirme önerisi. Göç Dergisi, 3(1), 65- 81.
  • Stubbs, S. (2008). Inclusive education: Where there are few resources, Oslo: The Atlas Alliance.
  • Şimşek, Ü. (2019). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin kapsayıcı eğitime yönelik tutum ve özyeterlikleri ile sınıf içi uygulamalara ilişkin görüşlerinin karşılaştırılması, Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Şimşek, Ü. & Kılcan, B. (2019). Inclusive education through the eyes of teachers. International Journal of Psychology and Education Studies (IJPES), 6(3), 27-37.
  • UNICEF & UNESCO. (2007). Herkes için eğitime insan haklarını temel alan bir yaklaşım. Ankara: Birleşmiş Milletler.
  • United Nations High Commission for Refugees (UNHCR) (2009). Global trends: Refugees, asylum-seekers, returnees, internally displaced and stateless persons. https://www.unhcr.org/4c11f0be9.pdf sayfasından erişilmiştir.
  • United Nations High Commission for Refugees (UNHCR) (2011). Global trends: A year ofcrises.https://www.unhcr.org/statistics/country/4fd6f87f9/unhcr-global-trends-2011.html sayfasından erişilmiştir.
  • United Nations High Commission for Refugees (UNHCR) (2018). Mülteci ve göçmen?https://www.unhcr.org/cy/wpcontent/uploads/sites/41/2018/02/UNHCR_Refugee_or_Migrant_TR.pdf sayfasından erişilmiştir.
  • United Nations International Children's Emergency Fund [UNICEF] (2015). Türkiye’deki Suriyeli çocuklar. http://unicef.org.tr/files/bilgimerkezi/doc/T%C3%BCrkiyedeki%20Suriyeli%20%C3%87ocuklar_Bilgi%20Notu%20Kasim%202015.pdfsayfasından erişilmiştir.
  • Ünal, S. (2014). Türkiye’nin beklenmedik konukları: "Öteki" bağlamında yabancı göçmen ve mülteci deneyimi. Zeitschriftfürdie Welt der Türken/ Journal of World of Turks, 6(3), 65-89.
  • Taştekin, E., Bozkurt Yükçü, Ş., İzoğlu, A., Güngör, İ., Işık Uslu, E. A. & Demircioğlu, H. (2016). Okul öncesi öğretmenlerinin çokkültürlü eğitime yönelik tutumlarının ve algılarının incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitim Araştırmaları Dergisi (HÜNER), 2(1), 1-20.
  • Tinklin, T., Riddell, S., & Wilson, A. (2004). Policy and provision for disabled students in higher education in Scotland and England: The current state of play. Studies in Higher Education, 29(5), 637-657.
  • Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı [TTKB] (2017). Sosyal bilgiler dersi öğretim programı (İlkokul ve Ortaokul 4, 5, 6 ve 7. Sınıflar). http://ttkb.meb.gov.tr adresinden 15 Ocak 2018 tarihinde erişilmiştir.
  • Wubbels, T., Brok, P.J., den, Veldman, I., & Tartwijk, J. (2006). Teacher interpersonal competence for Dutch secondary multicultural classrooms. Teachers and Teaching: Theory and Practice, 12, 407–433.
  • Yıldırım, E. (2017). Sosyal bilgiler dersinde sığınmacılara yönelik kapsayıcı eğitimin incelenmesi, Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, , Ankara.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (9.baskı). Ankara: Seçkin.
There are 57 citations in total.

Details

Primary Language English
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Research Articles
Authors

Bahadır Kılcan 0000-0003-0646-1804

Ünal Şimşek 0000-0002-9102-0095

Publication Date January 1, 2021
Acceptance Date October 22, 2020
Published in Issue Year 2021 Volume: 8 Issue: 1

Cite

APA Kılcan, B., & Şimşek, Ü. (2021). Investigation of Social Studies Curriculum in Regards to Migrant, Refugee, Asylum-Seekers Concepts. Participatory Educational Research, 8(1), 395-408. https://doi.org/10.17275/per.21.23.8.1