Çoklu ortamların eğitim faaliyetlerinde verimliliği arttırdığı düşüncesi, bu teknolojilerin eğitim ortamlarında kullanımının yaygınlaşmasına neden olmuştur. Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü tarafından her bireyin kullanımına sunulan, eğitim ve öğretim amacıyla içeriğinde farklı alanlarda çoklu ortamlar barındıran Eğitim Bilişim Ağı (EBA) platformunun da kullanım miktarı ve önemi gün geçtikçe artmaktadır. Buna bağlı olarak son yıllarda Eğitim Bilişim Ağı üzerine çeşitli araştırmalar yapılmış ve yapılmaya devam etmektedir. Araştırmalar, Eğitim Bilişim Ağı platformunun genel değerlendirmeleri veya sadece belirli bir dersin içeriğinin değerlendirmesi üzerinedir. Bu araştırma, Eğitim Bilişim Ağı (EBA) platformunda yer alan uygulamaların Mayer’in çoklu ortam öğrenme ilkelerine göre sistematik bir şekilde incelenmesine yönelik betimsel bir çalışmadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacı grup tarafından hazırlanan ve uzman görüşleri alınarak belirlenen, çoklu ortam uygulamalarını değerlendirme rubriği kullanılmıştır. Uygulamalar hazırlanan rubriğe göre değerlendirilmiş ve elde edilen veriler, bilgisayar ortamına elektronik tablolama yazılımı Microsoft Office Excel 2016 programıyla aktarılmıştır. Mayer’in çoklu ortam öğrenme ilkelerine göre ilkelerin aritmetik ortalamaları ve genel yüzdeleri hesaplanmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre, EBA platformunda yer alan uygulamalar tasarlanırken Mayer’in çoklu ortam öğrenme ilkelerinden gereksizlik, parçalara bölme, biçim, ön alıştırma, resim, dikkat çekme ve ses ilkelerine yönelik tasarımlarda eksiklikler olduğu belirlenmiş ve bu eksikliklere yönelik önerilerde bulunulmuştur.
EBA (Eğitimde Bilişim Ağı) EBA çoklu ortam uygulamaları Multimedya Mayer’in çoklu ortam öğrenme ilkeleri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 3 Ağustos 2020 |
Gönderilme Tarihi | 25 Haziran 2020 |
Kabul Tarihi | 6 Ağustos 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 6 Sayı: 2 |