Bu çalışmanın amacı, bir yükseköğretim kurumunun ya da herhangi bir programının, ulusal ve/veya uluslararası düzeyde belirli performans ölçütlerine uygunluğunu denetleyen, belgeleyen ve kalite güvencesinin sürekliliğini sağlayan akreditasyon sisteminin ele alınmasıdır. Yükseköğretimde akreditasyon, akademik kalite, saydamlık ve hesap verme sorumluluğunun bir aracı olarak kabul edilmektedir. Akreditasyon, yükseköğretim kurumlarının ulusal ve uluslararası düzeyde birbirini tanıma sürecini kolaylaştırarak, diploma, unvan ve denkliklerin eşgüdümünü denetlemektedir. Çalışmada, akreditasyon kavramının içeriği üzerinde durulmuş, dünyada akreditasyon sisteminin işleyişi incelenmiş ve ülkemiz pratiğinde yükseköğretim kurumlarında akreditasyona yönelik yapılan çalışmalar çeşitli yönleriyle ele alınmıştır.
The aim of this study is to examine the accreditation system, which checks, certifies, and ensures the continuity of quality assurance of a higher education institution or any program in compliance with certain performance criteria at national and/or international level. Accreditation in higher education is accepted as an instrument of academic quality, transparency, and accountability. Accreditation is a process that allows recognition of diplomas, titles, and equivalents from national and international institutions. In this study, the concept of accreditation was emphasized, the functioning of the accreditation system in the world was examined and the studies carried out for accreditation in higher education institutions in our Turkey are discussed in various aspects.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Architecture |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 4, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 2020 Issue: Özel Sayı - Acreditation in Landscape Architecture- Special Issue |