Pasif güvenlik sistemi
elemanlarından birisi olan çarpışma kutuları olası bir kaza durumunda hasarın
minimum seviyede oluşmasını sağlamak amacıyla kullanılmaktadır. Yapılan bu
çalışmada çarpışma kutusunun üzerine açılan oyukların çarpışma performansı üzerine
etkisi sonlu elemanlar yöntemi kullanılarak incelenmiştir. Çalışmada farklı
oyuk genişliklerine sahip çarpışma kutusu tasarımları gerçekleştirilmiştir.
Oyukların genişlikleri 1 mm, 2 mm, 3 mm, 4 mm ve 5 mm olarak belirlenmiş ve
çarpışma kutularının üzerine farklı sayıda açılmıştır. Her bir çarpışma
kutusunun et kalınlığı 2 mm olarak alınmıştır. Tasarımları gerçekleştirilen
çarpışma kutuları Hypermesh programı ile sonlu elemanlarına ayrılmış,
Ls-PrePost programı ile malzeme kartları, kontaklar ve sınır şartları gibi
özelliklerin belirlenmiş ve Ls-Dyna ile dinamik analizleri
gerçekleştirilmiştir. Yapılan analizler sonucunda çarpışma kutularının üzerine
oyuk açmanın çarpışma performansı üzerinde olumlu etki gösterdiği tespit
edilmiştir.
Crash boxes, one of the components of passive safety
systems, will ensure that damage is minimized in the event of an accident. In
this study, the impact on the crash performance of the corrugated on the crash
box was investigated using the finite element method. Crash box designs with
different corrugate widths were modeled. The widths of the corugate were
determined as 1 mm, 2 mm, 3 mm, 4 mm and 5 mm, and were opened at different
numbers on the crash boxes. The wall thickness of each crash box is taken as 2
mm. Designed crash boxes are divided into finite elements with Hypermesh
program, Ls-PrePost program has been used to determine material cards,
properties such as contacts and boundary conditions and dynamic analyses were
carried out with Ls-Dyna. As a result of the analyses made, it has been found
that corrugate on crash boxes has a positive effect on crashworthiness
performance.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Engineering |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | March 1, 2019 |
Submission Date | November 14, 2017 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 22 Issue: 1 |
This work is licensed under Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International.