The spread of higher education institutions, the differentiation of students’ demands and expectations, the increasing importance of education on the internet, and the increasingly diversified education and training techniques grew the integration of technology with teaching and have led to the creation of various innovative education methods. E-learning, which has become a necessity, has become a part of today’s academic world, especially in the face of current conditions. It has a critical role in issues such as measuring the service quality of educational institutions, regarding competition and determining the evaluations of the individuals using the service about the system, gaining competitive advantage, and creating satisfaction. This study aims to demonstrate the validity and reliability of the “E-Learning Service Quality Scale” developed by Pham et al. (2019a) by adapting it to Turkish. It is expected that the findings of this study will contribute to the literature regarding providing an up-to-date scale to measure the e-learning service quality of higher education institutions.
Yükseköğretim kurumlarının yaygınlaşması, öğrencilerin istek ve beklentilerinin farklılaşması, internet ortamında eğitimin öneminin artması, eğitim ve öğretim tekniklerinin giderek çeşitlenmesi teknolojinin öğretimle bütünleşmesini artırmış ve çeşitli yenilikçi eğitim yöntemlerinin ortaya çıkmasına neden olmuştur. Bir zorunluluk haline gelen e-öğrenme, özellikle bugünün koşullarında akademik dünyanın ayrılmaz bir parçası haline gelmiştir. Eğitim kurumlarının hizmet kalitesinin rekabet açısından ölçülmesi ve hizmeti kullanan bireylerin sistemle ilgili değerlendirmelerinin belirlenmesi, rekabet avantajı elde edilmesi ve memnuniyet yaratılması gibi konularda kritik bir role sahiptir. Bu çalışma, Pham ve arkadaşları (2019a) tarafından geliştirilen “E-Öğrenme Hizmet Kalitesi” ölçeğinin Türkçeye uyarlanarak geçerlik ve güvenirliğini ortaya koymayı amaçlamaktadır. Bu çalışmadan elde edilecek bulguların, yükseköğretim kurumlarının e-öğrenme hizmet kalitesini ölçmek için güncel bir ölçme aracı sağlaması açısından literatüre katkı sağlaması beklenmektedir.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Business Administration |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | September 30, 2022 |
Submission Date | April 7, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 15 Issue: 3 |