Bu araştırma, Pediatri Hemşireliği dersi uygulamasının hemşirelik öğrencilerinin çocuklarla ilgili tutumları ve çocuk sevme düzeylerine etkisini belirlemek amacıyla tek grupta ön test-son test yarı deneme modelinde yapılmıştır.
Yöntem: Araştırma, Türkiye’de İstanbul Medeniyet Üniversitesi’nde 11 Şubat-24 Mayıs 2019 tarihleri arasında yapılmıştır. Evreni, belirtilen üniversitenin hemşirelik bölümünde 3. sınıfta öğrenim gören öğrenciler oluşturmuştur. Örneklem grubu seçimine gidilmeden, araştırmaya katılmaya istekli olan tüm öğrenciler (n=45) araştırmaya dahil edilmiştir. Veriler, araştırmacılar tarafından “Soru Formu” ve “Barnett Çocuk Sevme Ölçeği (BÇSÖ)” ile toplanmıştır. Çalışmada öğrencilere Pediatri Hemşireliği dersinin uygulamasına başlamadan önce (ön test) ve 14 haftalık staj uygulaması tamamlandıktan sonra (son test) veri toplama formları uygulanmıştır. Verilerin analizinde yüzdelik, ortalama ve standart sapma, bağımlı gruplarda t-testi, Mann Whitney-U testi ve Cronbach alfa katsayı hesaplaması kullanılmıştır. Araştırmanın yapılabilmesi için etik onay, resmi izin ve öğrencilerden yazılı izinler alınmıştır.
Bulgular: Çalışmada öğrencilerin yaş ortalaması 20.62±0.96 yıl olup, %91.1’i kızdır ve %97.8’inin kardeşi vardır, %51.1’i daha önce çocuk bakma deneyimine sahiptir. Araştırmada ön testte öğrencilerin %62.2’sinin hasta çocuklarla iletişim kurmakta zorlanırken, son testte %31.1’inin zorlandığı bulunmuştur. Ön testte öğrencilerin %84.4’ünün çocuklarla zaman geçirmekten hoşlandığı, son testte bu oranın %93.3’e yükseldiği bulunmuştur. Ön testte öğrencilerin %42.2’sinin ileride çocuk hemşiresi olarak çalışmak isterken son testte bu oranın %35.5’e düştüğü saptanmıştır. Çalışmada ön testte öğrencilerin BÇSÖ puan ortalamasının 78.17±14.75 ve son testte 82.77±13.54 olduğu, ortalamalar arasında istatistiksel olarak anlamlı fark olmadığı belirlenmiştir (p>0.05). Çalışmada kardeş sayısı ve çocuk bakma deneyimine sahip olma durumunun öğrencilerin BÇSÖ puan ortalamalarını etkilemediği bulunmuştur (p>0.05). Ön testte cinsiyet değişkeninin öğrencilerin BÇSÖ puan ortalamalarını etkilemezken son testte etkili olduğu saptanmıştır (p<0.05).
Sonuç: Çalışmada Pediatri Hemşireliği dersi staj uygulamasının öğrencilerin çocuklarla iletişimini geliştirdiği belirlenmiştir. Staj uygulaması sonrasında kız öğrencilerin çocuk sevme düzeylerinin erkeklerden daha yüksek olduğu bulunmuştur.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Health Care Administration |
Journal Section | Congress Proceedings |
Authors | |
Publication Date | December 10, 2019 |
Acceptance Date | January 16, 2020 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 7 Issue: Ek - IRUPEC 2019 Kongresi Tam Metin Bildirileri |