The Cihat Aşkın and Little Friends (CAKA) project, which holds an important place in violin education in Turkey, was established in 2001 in Bursa under the roof of Uludağ University State Conservatory by Turkish violin virtuoso Cihat Aşkın. This study was conducted due to the widespread establishment of CAKA through its education system across Turkey and its long-term sustainability through domestic activities. The aim was to explore the CAKA violin education system. The study employed easily accessible case sampling, one of the purposeful sampling methods. It is designed as a case study, a qualitative research method. Data were collected through document analysis and interviews. The semi-structured interview form consists of five questions. Content analysis of the interview responses was conducted to create themes and sub-themes, and discussions and interpretations regarding the codes formed under the identified sub-themes were presented in the findings section. Within the scope of the research, five themes were identified concerning the CAKA violin education system: the content of CAKA, interaction with CAKA, the formation of the Turkish violin school, challenges faced by CAKA, and the instructional approach within CAKA. A total of 14 sub-themes and 51 codes related to these sub-themes were identified under these five main themes. The findings include insights into CAKA’s working system and developmental aspects, interaction among musicians and amateurs within CAKA, CAKA’s role in the formation of the Turkish violin school, conditions for the formation of the Turkish violin school, systematic problems encountered within CAKA, legal issues, and environmental problems, as well as teaching methods, teacher characteristics, material usage, instructional activities, and instructional activity planning in CAKA violin education. Based on Cihat Aşkın’s views, the study found that CAKA entered a revision process focusing on the online system as of 2018, while continuing Summer and Winter Schools. It was concluded that CAKA is not an institution that trains virtuosos, but rather a platform that first connects students with local values and then introduces them to national and international values. The violin method prepared for CAKA was in the publication phase, and introducing children in Turkey to the culture of music camps through CAKA’s Summer and Winter Schools was found to be important, contributing to the formation of the Turkish violin school. The CAKA project serves as a model for musicians in the promotion of violin education in Turkey. The adaptation of the CAKA project is recommended for musicians who wish to implement similar projects for the same or different instruments.
Türkiye’deki keman eğitiminde önemli bir yere sahip olan Cihat Aşkın ve Küçük Arkadaşları (CAKA) projesi, Türk keman virtüözü Cihat Aşkın tarafından 2001 yılında Bursa’da Uludağ Üniversitesi Devlet Konservatuvarı çatısı altında kurulmuştur. Çalışma CAKA’nın eğitim sistemi ile Türkiye’de şubeleşerek yaygınlaşması ve yurt içinde yaptığı çalışmalar ile uzun yıllar sürdürülebilir bir proje olması nedeniyle yapılmış ve CAKA keman eğitim sisteminin araştırılması amaçlanmıştır. Çalışmada amaçlı örnekleme yöntemlerinden kolay ulaşılabilir durum örneklemesi kullanılmıştır. Araştırma, nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması desenindedir. Veriler doküman incelemesi ve görüşme tekniğiyle toplanmıştır. Yarı yapılandırılmış görüşme formu 5 sorudan oluşmaktadır. Görüşme sorularına verilen yanıtların içerik analizleri yapılarak temalar ve alt temalar oluşturulmuş, belirlenen alt temalarda oluşan kodlar ile ilgili yorum ve tartışmalar bulgular bölümünde yapılmıştır. Araştırma kapsamında CAKA keman eğitim sisteminin içeriği, CAKA ile etkileşim, Türk keman ekolü oluşumu, CAKA’nın karşılaştığı sorunlar ve CAKA›daki öğretimsel yaklaşım şeklinde 5 tema belirlenmiştir. Belirlenen bu 5 tema altında toplam 14 alt tema ve bu alt temalarla bağlantılı toplam 51 kod belirlenmiştir. Belirlenen tema ve alt temalara yönelik elde edilen bulgular arasında; CAKA’nın çalışma sistemi ve gelişimsel yönüne ilişkin bulgular, CAKA’da müzisyenlerin etkileşim ve amatörlerin etkileşimine ilişkin bulgular, CAKA’nın Türk keman ekolü oluşumundaki rolü ve Türk keman ekolü oluşum şartlarına ilişkin bulgular, CAKA’da karşılaşılan sistemsel sorunlar, mevzuatla ilgili sorunlar ve çevresel sorunlara ilişkin bulgular, CAKA keman eğitiminde öğretim metodu, eğitmen özelliği, materyal kullanımı, öğretimsel etkinlikler ve öğretimsel etkinlik planlamasına ilişkin bulgular yer almaktadır. Çalışmadan keman sanatçısı Cihat Aşkın’ın görüşleri doğrultusunda CAKA’nın 2018 yılı itibariyle revizyon sürecine girmesi nedeniyle online sistem üzerine yoğunlaşıldığı, Yaz ve Kış Okullarının devam ettirildiği, CAKA’nın virtüöz yetiştiren bir kurum olmayıp öğrencileri öncelikle yerel değerlerle kaynaştıran ardından ulusal ve uluslararası değerlerle buluşturan bir platform olduğu, CAKA’ya yönelik hazırlanmış olan keman metodunun basım aşamasında olduğu, CAKA Yaz ve Kış Okulları ile ülkemizdeki çocukları müzik kampı kültürüne alıştırmanın önemli olduğu ve Türk keman ekolü oluşumuna katkı sağladığı gibi sonuçlar ortaya çıkmıştır. CAKA projesi, Türkiye’de keman eğitiminin yaygınlaşması yönünde müzisyenler için örnek teşkil etmektedir. Aynı ya da farklı çalgılar için benzer projeler gerçekleştirmek isteyen müzisyenler için CAKA projesinin uyarlanması önerilmektedir.
Bu çalışma için Akdeniz Üniversitesi Sosyal ve Beşerî Bilimler Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Kurulu’ndan 04.05.23 tarihli 256 karar sayısı ile etik kurul onayı alınmıştır. Araştırmanın tespiti, literatürün taranması, uygulama aşaması, verilerin toplanması, verilen analizi, sonuç, değerlendirmenin yapılması ve araştırmanın son şekline verilmesinde yazarlar eşit oranda katkı sağlamıştır.
Bu araştırmada herhangi bir finansal destek kullanılmamıştır.
Cihat Aşkın'a teşekkür ederiz.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Music Performance, Musicology and Ethnomusicology, Music (Other) |
Journal Section | Original research |
Authors | |
Early Pub Date | September 19, 2024 |
Publication Date | September 30, 2024 |
Submission Date | November 30, 2023 |
Acceptance Date | August 22, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 12 Issue: 3 |
Yazarlarımızın editöryal süreçlerin aksamaması için editöryal emaillere 3 gün içinde yanıt vermeleri gerekmektedir.