Research Article
BibTex RIS Cite

Main Challenges in Front of the Teachers to Teach Geography More Effectively: A Phenomenological Research

Year 2018, Volume: 8 Issue: 2, 371 - 393, 31.08.2018

Abstract



























The purpose of this study
is to identify the main challenges geography teachers face in providing a
more efficient geography education and the solutions teachers come up with
against these issues. In order to be more effective in geography teaching,
identifying and producing solutions for the issues that geography teachers go
through within the context of school administration, students, parents and
other branch teachers is among the first measures that need to be taken.
Phenomenology design, one of the qualitative research methods, was used in
the study. As a part of the study, semi-structured interviews were held with
212 voluntary geography teachers from nine different provinces of Turkey, and
the obtained results were analyzed using descriptive analysis. According to
the obtained findings, two third of the geography teachers state that they
have problems with parents, more than half with the school administration and
students, and more than one third with other branch teachers. By extension,
it can be seen that the majority of geography teachers face problems with
parents, students and school administration, the key shareholders of
education. In an effort to turn the current situation around, applied
trainings assisted by case studies may be provided to improve geography
teachers' conflict management, adolescent psychology, problem solving and
communication skills. Furthermore, projects that will turn the socio-cultural
environment of the school into a center of attraction and promote
participation may be designed to spark parents' interest in education.
Lastly, school administrators may be suggested to take measures in terms of
both in-service training and material and learning environment that are aimed
at inclining teachers towards using student-oriented active learning methods
and techniques in order to generate interest and motivation in students
towards lessons.




References

  • Açıkgöz, K.Ü. (2003). Etkili öğrenme ve öğretme. İzmir: Eğitim Dünyası Yayınları.
  • Adıgüzel, A. (2008). Eğitim fakültelerinde öğretmen eğitimi program standartlarının gerçekleşme düzeyi. Yayınlanmamış Doktora tezi, Anadolu Üniversitesi. Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Afşin, F.N. (1988). Stajyer öğretmenlerin meslekle ilgili sorunlar ve çözüm yolları. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Akınoğlu, O. (2005). Coğrafya eğitiminin etkililiği ve sorunları. Marmara Coğrafya Dergisi, 12, 77-96.
  • Aladağ, C. (2003). Orta öğretimde coğrafya öğretmeni profili ve öğretmen görüşleri ışığında müfredat değerlendirilmesi (Konya İli Örneği). Yayınlanmamış Doktora Tezi. Selçuk Üniversitesi. Konya.
  • Arslan, A. (2007, 18-20 Haziran). İlköğretim öğretmenlerinin sorunları ve öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının incelenmesi. III. Sosyal Bilimler Kongresi, Adana, 292-298.
  • Artvinli, E. (2010a). Coğrafya Öğretmenlerinin Öğretme Stilleri, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt: 9, Sayı: 33, 387-408.
  • Artvinli, E. (2010b). “Challenges and Drivers in Front of the Geography Curriculum in Turkey”, E-Journal of New World Sciences Academy, Education Sciences, 1C0249, 5, (4), pp. 1966-1983.
  • Artvinli, E. (2017). What is Innovative Geography Teaching? A Perspective from Geography Teachers, Journal of Education and Training Studies, 5, (6), pp. 9-23.
  • Artvinli, E., Kılıçaslan, A., Bulut, İ. (2003). An evaluation as students‟ view on effective teaching and instructional methods skills of the geography teachers in high schools in Trabzon, Eastern Geographical Review 8, (10), pp. 21-41.
  • Aydın, B. (2004). 21. Yüzyılda eğitim ve Türk eğitim sistemi. İstanbul: Dem Yayınları.
  • Aydın, R (2009). Türkiye’de öğretmen sorunları açısından milli eğitim şuralarının değerlendirilmesi (1980-2000). Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 42(2), S. 119-237. Ankara.
  • Aydın, R. (2008). Türkiye’de eğitimle ilgili yapılan bilimsel toplantılarda ve millî eğitim şûralarında ele alınan öğretmen sorunları ile Millî Eğitim Bakanlığı'nın politika ve uygulamalarının değerlendirilmesi (1980-2004). Yayınlanmamış Doktora Tezi. Ankara Üniversitesi. Ankara
  • Baki, A. (2009). Türkiye’de Alan Öğretmeni Yetiştirmede Programlarının ve Politikalarının Değerlendirilmesi, Eğitimde Yansımalar: IX Türkiye’nin Öğretmen Yetiştirme Çıkmazı Ulusal Sempozyumu 12-13 Kasım 2009, Ankara: Evren Yayıncılık ve Basım San. Tic. A.Ş.
  • Bednarz S., Burkill, S., Lidstone, J., & Rawling, E. (2000). The international network for learning and teaching geography: Devoloping links with school education. Journal of Geography in HigherEducation, 24(2), 277-284.
  • Beldağ, A. ve Geçit, Y (2017). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin “coğrafya” kavramına ilişkin algıları: Bir olgubilim araştırması, Doğu Coğrafya Dergisi: 22(37), 99-112.
  • Binbaşıoğlu, C. (1995). Türkiye'de Eğitim Bilimleri Tarihi. İstanbul: MEB Basımevi
  • Bozpolat, E. (2009). Sınıf öğretmenlerinin eğitim-öğretim sürecinde karşılaştıkları sorunlar (Sivas Merkez İlçe Örneği), Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Cumhuriyet Üniversitesi, Sivas
  • Campbell, J. B. (2007). GloVis as a resource for teaching geographic content and consepts. Journal of Geography, 106(6), 239-251.
  • Cohen, L., Manion, L., & Morrison, K. (2004). A guide to teaching practice, (5.ed.). London and Newyork, NY: Roudledgefalmer.
  • Creswell, J. W. (2013). Nitel araştırma yöntemleri, Bes yaklaşıma göre nitel araştırma ve araştırma deseni. Çev. Ed. Bütün M. ve Demir, S. B. Ankara: Siyasal Kitapevi.
  • Değirmenci, Y, Ilter, İ. (2017). An Investigation into Geography Teachers’ Use of Current Events in Geography Classes, Universal Journal of Educational Research, 5(10), 1806-1817, DOI: 10.13189/ujer.2017.051019
  • Demir, M. K. ve Arı, E. (2013). Öğretmen sorunları – Çanakkale ili örneği, On Dokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32(1), 107-126.
  • Demir, Ö. ve Çamlı, Ö. (2011) Öğretmenlik uygulaması dersinde uygulama okullarında karşılaşılan sorunların sınıf ve okulöncesi öğretmenliği öğrenci görüşleri çerçevesinde incelenmesi: Nitel bir çalışma. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(1), 117-139.
  • Duman, C. (2006). Ortaöğretim kurumlarında görev yapan coğrafya öğretmenlerinin iş tatmini. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Marmara Üniversitesi. İstanbul
  • Duman, T. (1991). Türkiye’de orta öğretime öğretmen yetiştirme. İstanbul: MEB Yayınları, Bilim ve Kültür Eserleri Dizisi, Araştırma ve İnceleme Dizisi No: 20.
  • Ekinci, A. (2010). İlköğretim okullarda çalışan müdür ve öğretmenlerin mesleki sorunlarına ilişkin görüşleri. İlköğretim Online Dergisi, 9(2), 734-748.
  • Ekiz, D. (2003). Eğitimde araştırma yöntem ve metotlarına giriş. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Erçetin, Ş. ve Özdemir, Ç. (Ed.) (2004). Sınıf Yönetimi. Ankara: Asil Yayın.
  • Erdemir, N. (2007). Mesleğe yeni başlayan fen bilgisi öğretmenlerinin karşılaştıkları sorunlar ve şikâyetleri. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi 6(22), 135-149.
  • Geçer, A ve Özel, R (2012). İlköğretim fen ve teknoloji dersi öğretmenlerinin öğrenme-öğretme sürecinde yaşadıkları sorunlar. Kuram ve uygulamada eğitim bilimleri, 12(3), 1-26.
  • Geçit, Y. (2010). Coğrafya eğitimi araştırmalarında temel yönelimler, Educational Sciences: Th eory & Practice 10 (2), 923-987.
  • Glaser, B. G., Strauss, A. L. (1967). The discovery of grounded theory: strategies for qualitative research. Chicago: Adline Publishing Company.
  • Gökçe, N. (2009). Türkiye'de öğretmen yetiştirmede coğrafya eğitiminin sorunları ve öneriler. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri / Educational Sciences: Theory & Practice, 9(2), 721-768
  • Gömleksiz, N., Ülkü, A.K., Biçer, S. ve Yetkiner, A. (2010). Mesleğe yeni başlayan sınıf öğretmenlerinin yaşadıkları zorluklarla öğretmen adaylarının yaşayabilecekleri zorluklara ilişkin algılarının karşılaştırılması. E-Journal of New World Sciences Academy, 5(3), 12-23.
  • Güler. A. (1999). Cumhuriyet dönemi bazı süreli yayınlara yansıyan öğretmen sorunları (1929-1961). Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara Üniversitesi.
  • Güngördü, E. (2002). Eğitim fakülteleri için coğrafyada öğretim yöntemleri, ilkeler ve uygulamalar. Ankara: Nobel Yayınevi.
  • Hacıoğlu, F. ve Alkan, C. (1997). Öğretmenlik uygulamaları. Ankara: Alkım Yayınları.
  • Have, P. T. (2004). Understanding qualitative research and ethnomethodology. London: SAGE Publications.
  • Healey, M. (2003). Promoting lifelong professional development in geography education: international perspectives on developing the scholarship of teaching in higher education in the twenty-first century. The Professional Geographer, 55(1), 1-17.
  • Karabulut, A. O. (2007). Bilgisayar öğretmenlerinin okulda karşılaştıkları sorunların belirlenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Balıkesir Üniversitesi, Balıkesir.
  • Karakuş, M. (2006). Eğitimde yeni paradigmalar ışığında öğretmenlik mesleği. Eğitim Zil ve Teneffüs Dergisi, 1(1), 41-45.
  • Kaya, F. ve Alim, M. (2015) Coğrafya öğretmenlerinin stres kaynakları. Doğu Coğrafya Dergisi, 20(34), 171-186.
  • Kaya, N. (2012). Türkiye’de coğrafya eğitimi, program, ders kitapları ve öğretmen eğitimi boyutu. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi. Ankara.
  • Kaya, N. (2014). Türkiye'de coğrafya öğretmeni yetiştirme ve istihdamı. Kastamonu Eğitim Dergisi, 22(2), 783-806.
  • Kayan, İ. (2000). Türkiye üniversitelerinde coğrafya eğitimi. Ege Coğrafya Dergisi, 11, 7-22.
  • Koçman, A. (1999). Cumhuriyet döneminde yüksek öğretim kurumlarında coğrafya öğretimi ve sorunları. Ege Coğrafya Dergisi, 10, 1-14.
  • Koçman, A., & Sutgıbı, S. (2004). Geographical education and training at Turkish universities. International Research in Geographical and Environmental Education, 13(1), 97-102.
  • Leech, N. L., Onwuegbuzie, A. J. (2007). An Array of qualitative data analysis tools: A call for data analysis triangulation. School Psychology Quarterly, 22, 557-584.
  • Maraşlı, Ş. (2007). Türkiye’de eğitimle ilgili süreli yayınlara yansıyan öğretmen sorunları. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • MEB (1982) On birinci milli eğitim şurası: Milli Eğitim hizmetinde öğretmen ve eğitim uzmanları (Durum ve Sorunlar), Ankara: Milli Eğitim Matbaası
  • MEB (1982a) Öğretmen sorunları ve eğilimleri araştırması. Ankara: Mesleki ve Teknik Açık Öğretim Okulu Matbaası.
  • MEB (2017). 28 Kasım 2017 tarihli dilekçeye verilen yazılı cevap, millî eğitim bakanlığı strateji insan kaynakları genel müdürlüğü, Ankara. Oğuzkan, F. (1989). Öğretmenliğin üç yönü. Ankara: Kadıoğlu Matbaası.
  • Özdemir S., Yalın, H.İ. ve Sezgin, F. (2008). Eğitim bilimine giriş. (6. Basım). Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Özdemir, M. (2010) Nitel veri analizi: Sosyal bilimlerde yöntembilim sorunsalı üzerine bir çalışma. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11(1).
  • Öztürk, F., Kaya, N, ve Durmaz, E. (2015) Okul öncesi öğretmenlerinin görev sürecinde yaşadıkları eğitimsel sorunlar ve çözüm önerileri. Giresun Üniversitesi Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi, 7(2), 67-94.
  • Öztürk, K. (2002). Liselerde coğrafya eğitiminde araç, gereç, materyal kullanımı ve önemi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22, 126-129.
  • Polat, Ü. (2014). Mütarekeden cumhuriyete basında eğitim ve öğretmen sorunları (1918-1923). Yayımlanmamış Doktora Tezi, Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Sarı, M. H. (2011). Göreve yeni başlayan sınıf öğretmenlerinin karşılaştıkları sorunlar. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Sarı, M. H. ve Altun, Y. (2015). Göreve yeni başlayan sınıf öğretmenlerinin karşılaştıkları sorunlar. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30(1), 213-226.
  • Sekin, S. ve Ünlü, M. (2002). Coğrafya dersinin temel öğretim sorunları. Marmara Coğrafya Dergisi, 5, 43-53.
  • Svingen, B. E. (1994). New technologies in the geography classroom. Journal of Geography, 93(4), 180-192.
  • Şahin, C. (2001) Orta öğretim coğrafya öğretmenlerinin mesleki sorunları hakkında bir araştırma. Marmara Coğrafya Dergisi, 3(2), 59-70. Şahin, C. (2003). Türkiye’de coğrafya öğretimi, sorunları ve çözüm önerileri (2. baskı). Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık.
  • Taneri, P. O. (2004). A study on novice classroom teacher's problems with regular alternative certificates. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ortadoğu Teknik Üniversitesi, Ankara.
  • Tekışık. H. H. (1986). Türkiye’de öğretmenlik mesleği ve sorunları. Çağdaş Eğitim Dergisi, 11(116), 1-9. Ankara.
  • Temel, A. (1988). Öğrenci gözüyle öğretmen, Çağdaş Eğitim Dergisi, 13 (129), s. 21-27, İstanbul.
  • Vural, B. (2004). Yetkin-ideal-vizyoner öğretmen (1. Basım). İstanbul: Hayat Yayıncılık.
  • Yapıcı, M. ve Yapıcı, Ş. (2003). İlköğretim öğretmenlerinin karşılaştığı sorunlar. Üniversite ve Toplum, Bilim, Eğitim ve Düşünce Dergisi, 3(3).
  • Yıldırım. A. ve Şimşek, H. (2006). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (6.Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldırım. A. ve Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (9.Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Year 2018, Volume: 8 Issue: 2, 371 - 393, 31.08.2018

Abstract

References

  • Açıkgöz, K.Ü. (2003). Etkili öğrenme ve öğretme. İzmir: Eğitim Dünyası Yayınları.
  • Adıgüzel, A. (2008). Eğitim fakültelerinde öğretmen eğitimi program standartlarının gerçekleşme düzeyi. Yayınlanmamış Doktora tezi, Anadolu Üniversitesi. Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Afşin, F.N. (1988). Stajyer öğretmenlerin meslekle ilgili sorunlar ve çözüm yolları. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Akınoğlu, O. (2005). Coğrafya eğitiminin etkililiği ve sorunları. Marmara Coğrafya Dergisi, 12, 77-96.
  • Aladağ, C. (2003). Orta öğretimde coğrafya öğretmeni profili ve öğretmen görüşleri ışığında müfredat değerlendirilmesi (Konya İli Örneği). Yayınlanmamış Doktora Tezi. Selçuk Üniversitesi. Konya.
  • Arslan, A. (2007, 18-20 Haziran). İlköğretim öğretmenlerinin sorunları ve öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının incelenmesi. III. Sosyal Bilimler Kongresi, Adana, 292-298.
  • Artvinli, E. (2010a). Coğrafya Öğretmenlerinin Öğretme Stilleri, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt: 9, Sayı: 33, 387-408.
  • Artvinli, E. (2010b). “Challenges and Drivers in Front of the Geography Curriculum in Turkey”, E-Journal of New World Sciences Academy, Education Sciences, 1C0249, 5, (4), pp. 1966-1983.
  • Artvinli, E. (2017). What is Innovative Geography Teaching? A Perspective from Geography Teachers, Journal of Education and Training Studies, 5, (6), pp. 9-23.
  • Artvinli, E., Kılıçaslan, A., Bulut, İ. (2003). An evaluation as students‟ view on effective teaching and instructional methods skills of the geography teachers in high schools in Trabzon, Eastern Geographical Review 8, (10), pp. 21-41.
  • Aydın, B. (2004). 21. Yüzyılda eğitim ve Türk eğitim sistemi. İstanbul: Dem Yayınları.
  • Aydın, R (2009). Türkiye’de öğretmen sorunları açısından milli eğitim şuralarının değerlendirilmesi (1980-2000). Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 42(2), S. 119-237. Ankara.
  • Aydın, R. (2008). Türkiye’de eğitimle ilgili yapılan bilimsel toplantılarda ve millî eğitim şûralarında ele alınan öğretmen sorunları ile Millî Eğitim Bakanlığı'nın politika ve uygulamalarının değerlendirilmesi (1980-2004). Yayınlanmamış Doktora Tezi. Ankara Üniversitesi. Ankara
  • Baki, A. (2009). Türkiye’de Alan Öğretmeni Yetiştirmede Programlarının ve Politikalarının Değerlendirilmesi, Eğitimde Yansımalar: IX Türkiye’nin Öğretmen Yetiştirme Çıkmazı Ulusal Sempozyumu 12-13 Kasım 2009, Ankara: Evren Yayıncılık ve Basım San. Tic. A.Ş.
  • Bednarz S., Burkill, S., Lidstone, J., & Rawling, E. (2000). The international network for learning and teaching geography: Devoloping links with school education. Journal of Geography in HigherEducation, 24(2), 277-284.
  • Beldağ, A. ve Geçit, Y (2017). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin “coğrafya” kavramına ilişkin algıları: Bir olgubilim araştırması, Doğu Coğrafya Dergisi: 22(37), 99-112.
  • Binbaşıoğlu, C. (1995). Türkiye'de Eğitim Bilimleri Tarihi. İstanbul: MEB Basımevi
  • Bozpolat, E. (2009). Sınıf öğretmenlerinin eğitim-öğretim sürecinde karşılaştıkları sorunlar (Sivas Merkez İlçe Örneği), Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Cumhuriyet Üniversitesi, Sivas
  • Campbell, J. B. (2007). GloVis as a resource for teaching geographic content and consepts. Journal of Geography, 106(6), 239-251.
  • Cohen, L., Manion, L., & Morrison, K. (2004). A guide to teaching practice, (5.ed.). London and Newyork, NY: Roudledgefalmer.
  • Creswell, J. W. (2013). Nitel araştırma yöntemleri, Bes yaklaşıma göre nitel araştırma ve araştırma deseni. Çev. Ed. Bütün M. ve Demir, S. B. Ankara: Siyasal Kitapevi.
  • Değirmenci, Y, Ilter, İ. (2017). An Investigation into Geography Teachers’ Use of Current Events in Geography Classes, Universal Journal of Educational Research, 5(10), 1806-1817, DOI: 10.13189/ujer.2017.051019
  • Demir, M. K. ve Arı, E. (2013). Öğretmen sorunları – Çanakkale ili örneği, On Dokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32(1), 107-126.
  • Demir, Ö. ve Çamlı, Ö. (2011) Öğretmenlik uygulaması dersinde uygulama okullarında karşılaşılan sorunların sınıf ve okulöncesi öğretmenliği öğrenci görüşleri çerçevesinde incelenmesi: Nitel bir çalışma. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(1), 117-139.
  • Duman, C. (2006). Ortaöğretim kurumlarında görev yapan coğrafya öğretmenlerinin iş tatmini. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Marmara Üniversitesi. İstanbul
  • Duman, T. (1991). Türkiye’de orta öğretime öğretmen yetiştirme. İstanbul: MEB Yayınları, Bilim ve Kültür Eserleri Dizisi, Araştırma ve İnceleme Dizisi No: 20.
  • Ekinci, A. (2010). İlköğretim okullarda çalışan müdür ve öğretmenlerin mesleki sorunlarına ilişkin görüşleri. İlköğretim Online Dergisi, 9(2), 734-748.
  • Ekiz, D. (2003). Eğitimde araştırma yöntem ve metotlarına giriş. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Erçetin, Ş. ve Özdemir, Ç. (Ed.) (2004). Sınıf Yönetimi. Ankara: Asil Yayın.
  • Erdemir, N. (2007). Mesleğe yeni başlayan fen bilgisi öğretmenlerinin karşılaştıkları sorunlar ve şikâyetleri. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi 6(22), 135-149.
  • Geçer, A ve Özel, R (2012). İlköğretim fen ve teknoloji dersi öğretmenlerinin öğrenme-öğretme sürecinde yaşadıkları sorunlar. Kuram ve uygulamada eğitim bilimleri, 12(3), 1-26.
  • Geçit, Y. (2010). Coğrafya eğitimi araştırmalarında temel yönelimler, Educational Sciences: Th eory & Practice 10 (2), 923-987.
  • Glaser, B. G., Strauss, A. L. (1967). The discovery of grounded theory: strategies for qualitative research. Chicago: Adline Publishing Company.
  • Gökçe, N. (2009). Türkiye'de öğretmen yetiştirmede coğrafya eğitiminin sorunları ve öneriler. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri / Educational Sciences: Theory & Practice, 9(2), 721-768
  • Gömleksiz, N., Ülkü, A.K., Biçer, S. ve Yetkiner, A. (2010). Mesleğe yeni başlayan sınıf öğretmenlerinin yaşadıkları zorluklarla öğretmen adaylarının yaşayabilecekleri zorluklara ilişkin algılarının karşılaştırılması. E-Journal of New World Sciences Academy, 5(3), 12-23.
  • Güler. A. (1999). Cumhuriyet dönemi bazı süreli yayınlara yansıyan öğretmen sorunları (1929-1961). Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara Üniversitesi.
  • Güngördü, E. (2002). Eğitim fakülteleri için coğrafyada öğretim yöntemleri, ilkeler ve uygulamalar. Ankara: Nobel Yayınevi.
  • Hacıoğlu, F. ve Alkan, C. (1997). Öğretmenlik uygulamaları. Ankara: Alkım Yayınları.
  • Have, P. T. (2004). Understanding qualitative research and ethnomethodology. London: SAGE Publications.
  • Healey, M. (2003). Promoting lifelong professional development in geography education: international perspectives on developing the scholarship of teaching in higher education in the twenty-first century. The Professional Geographer, 55(1), 1-17.
  • Karabulut, A. O. (2007). Bilgisayar öğretmenlerinin okulda karşılaştıkları sorunların belirlenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Balıkesir Üniversitesi, Balıkesir.
  • Karakuş, M. (2006). Eğitimde yeni paradigmalar ışığında öğretmenlik mesleği. Eğitim Zil ve Teneffüs Dergisi, 1(1), 41-45.
  • Kaya, F. ve Alim, M. (2015) Coğrafya öğretmenlerinin stres kaynakları. Doğu Coğrafya Dergisi, 20(34), 171-186.
  • Kaya, N. (2012). Türkiye’de coğrafya eğitimi, program, ders kitapları ve öğretmen eğitimi boyutu. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi. Ankara.
  • Kaya, N. (2014). Türkiye'de coğrafya öğretmeni yetiştirme ve istihdamı. Kastamonu Eğitim Dergisi, 22(2), 783-806.
  • Kayan, İ. (2000). Türkiye üniversitelerinde coğrafya eğitimi. Ege Coğrafya Dergisi, 11, 7-22.
  • Koçman, A. (1999). Cumhuriyet döneminde yüksek öğretim kurumlarında coğrafya öğretimi ve sorunları. Ege Coğrafya Dergisi, 10, 1-14.
  • Koçman, A., & Sutgıbı, S. (2004). Geographical education and training at Turkish universities. International Research in Geographical and Environmental Education, 13(1), 97-102.
  • Leech, N. L., Onwuegbuzie, A. J. (2007). An Array of qualitative data analysis tools: A call for data analysis triangulation. School Psychology Quarterly, 22, 557-584.
  • Maraşlı, Ş. (2007). Türkiye’de eğitimle ilgili süreli yayınlara yansıyan öğretmen sorunları. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • MEB (1982) On birinci milli eğitim şurası: Milli Eğitim hizmetinde öğretmen ve eğitim uzmanları (Durum ve Sorunlar), Ankara: Milli Eğitim Matbaası
  • MEB (1982a) Öğretmen sorunları ve eğilimleri araştırması. Ankara: Mesleki ve Teknik Açık Öğretim Okulu Matbaası.
  • MEB (2017). 28 Kasım 2017 tarihli dilekçeye verilen yazılı cevap, millî eğitim bakanlığı strateji insan kaynakları genel müdürlüğü, Ankara. Oğuzkan, F. (1989). Öğretmenliğin üç yönü. Ankara: Kadıoğlu Matbaası.
  • Özdemir S., Yalın, H.İ. ve Sezgin, F. (2008). Eğitim bilimine giriş. (6. Basım). Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Özdemir, M. (2010) Nitel veri analizi: Sosyal bilimlerde yöntembilim sorunsalı üzerine bir çalışma. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11(1).
  • Öztürk, F., Kaya, N, ve Durmaz, E. (2015) Okul öncesi öğretmenlerinin görev sürecinde yaşadıkları eğitimsel sorunlar ve çözüm önerileri. Giresun Üniversitesi Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi, 7(2), 67-94.
  • Öztürk, K. (2002). Liselerde coğrafya eğitiminde araç, gereç, materyal kullanımı ve önemi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22, 126-129.
  • Polat, Ü. (2014). Mütarekeden cumhuriyete basında eğitim ve öğretmen sorunları (1918-1923). Yayımlanmamış Doktora Tezi, Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Sarı, M. H. (2011). Göreve yeni başlayan sınıf öğretmenlerinin karşılaştıkları sorunlar. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Sarı, M. H. ve Altun, Y. (2015). Göreve yeni başlayan sınıf öğretmenlerinin karşılaştıkları sorunlar. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30(1), 213-226.
  • Sekin, S. ve Ünlü, M. (2002). Coğrafya dersinin temel öğretim sorunları. Marmara Coğrafya Dergisi, 5, 43-53.
  • Svingen, B. E. (1994). New technologies in the geography classroom. Journal of Geography, 93(4), 180-192.
  • Şahin, C. (2001) Orta öğretim coğrafya öğretmenlerinin mesleki sorunları hakkında bir araştırma. Marmara Coğrafya Dergisi, 3(2), 59-70. Şahin, C. (2003). Türkiye’de coğrafya öğretimi, sorunları ve çözüm önerileri (2. baskı). Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık.
  • Taneri, P. O. (2004). A study on novice classroom teacher's problems with regular alternative certificates. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ortadoğu Teknik Üniversitesi, Ankara.
  • Tekışık. H. H. (1986). Türkiye’de öğretmenlik mesleği ve sorunları. Çağdaş Eğitim Dergisi, 11(116), 1-9. Ankara.
  • Temel, A. (1988). Öğrenci gözüyle öğretmen, Çağdaş Eğitim Dergisi, 13 (129), s. 21-27, İstanbul.
  • Vural, B. (2004). Yetkin-ideal-vizyoner öğretmen (1. Basım). İstanbul: Hayat Yayıncılık.
  • Yapıcı, M. ve Yapıcı, Ş. (2003). İlköğretim öğretmenlerinin karşılaştığı sorunlar. Üniversite ve Toplum, Bilim, Eğitim ve Düşünce Dergisi, 3(3).
  • Yıldırım. A. ve Şimşek, H. (2006). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (6.Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldırım. A. ve Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (9.Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
There are 70 citations in total.

Details

Primary Language English
Journal Section Articles
Authors

Niyazi Kaya

Publication Date August 31, 2018
Submission Date April 25, 2018
Acceptance Date July 22, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 8 Issue: 2

Cite

APA Kaya, N. (2018). Main Challenges in Front of the Teachers to Teach Geography More Effectively: A Phenomenological Research. Review of International Geographical Education Online, 8(2), 371-393.
AMA Kaya N. Main Challenges in Front of the Teachers to Teach Geography More Effectively: A Phenomenological Research. Review of International Geographical Education Online. August 2018;8(2):371-393.
Chicago Kaya, Niyazi. “Main Challenges in Front of the Teachers to Teach Geography More Effectively: A Phenomenological Research”. Review of International Geographical Education Online 8, no. 2 (August 2018): 371-93.
EndNote Kaya N (August 1, 2018) Main Challenges in Front of the Teachers to Teach Geography More Effectively: A Phenomenological Research. Review of International Geographical Education Online 8 2 371–393.
IEEE N. Kaya, “Main Challenges in Front of the Teachers to Teach Geography More Effectively: A Phenomenological Research”, Review of International Geographical Education Online, vol. 8, no. 2, pp. 371–393, 2018.
ISNAD Kaya, Niyazi. “Main Challenges in Front of the Teachers to Teach Geography More Effectively: A Phenomenological Research”. Review of International Geographical Education Online 8/2 (August 2018), 371-393.
JAMA Kaya N. Main Challenges in Front of the Teachers to Teach Geography More Effectively: A Phenomenological Research. Review of International Geographical Education Online. 2018;8:371–393.
MLA Kaya, Niyazi. “Main Challenges in Front of the Teachers to Teach Geography More Effectively: A Phenomenological Research”. Review of International Geographical Education Online, vol. 8, no. 2, 2018, pp. 371-93.
Vancouver Kaya N. Main Challenges in Front of the Teachers to Teach Geography More Effectively: A Phenomenological Research. Review of International Geographical Education Online. 2018;8(2):371-93.