Research Article
BibTex RIS Cite

ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL MEDYADA İÇERİK ÜRETİMİ ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA

Year 2019, Volume: 2 Issue: 4, 31 - 54, 31.01.2019
https://doi.org/10.33723/rs.509808

Abstract

İletişim teknolojisindeki gelişmeler ve Web 2.0 döneminin başlaması ile
birlikte yirmi birinci yüzyılın başından beri iş dünyasında yeni bir reklam
şekli ortaya çıkmıştır. Bu yeni kavramı tanımlamak için süreç içerisinde
“Kullanıcıların Ürettiği İçerik”, “Tüketicilerin Ürettiği İçerik”, “Reklamcılık
2.0” gibi terimler kullanılmıştır. Kullanıcıların ürettiği içerik reklamcılığın
anlamını değiştirebilecek büyük bir adım olarak Kabul edilmektedir çünkü
reklamcılık oyunundaki aktörlerin ve izleyicilerin roller değişikliğe
uğramıştır. Tüketiciler metin, resim, ses dosyası, video gibi içerikler
üreterek ve bunları internet üzerinde paylaşarak şirketler için faydalı
olabilirler, ama üretilen içerik şirketler için olumsuz sonuçlar da
yaratabilir. Bazı şirketler tüketicileri düzenledikleri yarışmalarla kendi
yanlarına çekerek tüketicilerin yarattığı 
içeriğe ortak olarak başarıya ulaşsa da diğerleri tüketicilerin yeni
gücünü acı tecrübelerle öğrenmek zorunda kalmışlardır. “Tüketici 2.0”, “ C
Kuşağı” ya da “Üreten Tüketici” olarak adlandırılan sosyal medyada sadece
tüketmeyi değil aynı zamanda üretmeyi ve tanıtmayı da arzulayan bu yeni
tüketiciyi tanımaya çalışmak pek çok şirket için bir öncelik haline gelmiştir.



Bu çalışmada İnönü Üniversitesi’nden 1076 kişiye
uygulanan bir anket ile üniversite öğrencilerinin sosyal medyada içerik üretme
ve tüketme yapılarını, satın alma öncesi ve sonrası sosyal medya kullanımlarını
sunmak amaçlanmaktadır.

References

  • ARENS, W., SCHAEFER, D., & WEIGOLD, M. (2009). Essentials of Contemporary Advertising. McGraw-Hill Irwin. Boston.
  • FİDAN, B. (2007). Reklam ve karikatür. Beslenme Saati Kitapları.
  • KARASAR, N., (2012), Bilimsel Araştırma Yöntemi, 24. Basım, Nobel Yayıncılık, Ankara.
  • KILIÇ, K. (2017). “Üniversite Öğrencilerinin Kuaför Tercihinde Ağızdan Ağıza İletişimin Etkisinin İncelenmesi”, Vol:3, Issue:12; pp:13-38
  • KOCABAŞ, F. & ELDEN, M. (2004). Reklamcılık: Kavramlar, Kararlar, Kurumlar. İstanbul: İletişim Yayınları.
  • KOTLER, P., KELLER, K. L., (2010). Marketing Management 14th Edition, Prentice Hall International Inc. New Jersey, USA,
  • SEMENİK, R. J., ALLEN, C., O'GUİNN, T. C., & KAUFMANN, H. R. (2012). Advertising and promotions: An integrated brand approach. Singapore: South-Western Cengage Learning.
  • TEKİN, M., & ZERENLER, M. (2012). Pazarlama Günay Ofset, Konya
  • ADVERTISING. (2013). https://www.yourdictionary.com/advertising adresinden elde edildi.
  • ADVERTISING ASSOCIATION (2014) http://www.adassoc.org.uk/ adresinden elde edildi.
  • AMERICAN MARKETING ASSOCIATION (2013) https://www.ama.org/resources /Pages/Dictionary.aspx adresinden elde edildi.
  • NESS G., (2007) http://www.sundoginteractive.com/sunblog/posts/congratulations-adage-just named- you-agency-of-the-year adresinden elde edildi.
  • TIME (2007) http://content.time.com/time/specials/packages/0,28757,2019341,00.html adresinden elde edildi.

A study on Content Creation of University Students on Social Media

Year 2019, Volume: 2 Issue: 4, 31 - 54, 31.01.2019
https://doi.org/10.33723/rs.509808

Abstract

Since the beginning of the twenty first century,
with developments in communication technology and the advent of Web 2.0, a new
type of advertising has emerged on the marketing scene. There have been various
terms used to define this phenomenon such as “User Generated Content”,
“Consumer Generated Content” or “Advertising 2.0” within the evolution of
advertising. It is considered as a monumental step that can change the meaning
of advertising dramatically as it changes the roles of actors and audiences in
the advertising game. Consumers can be beneficial for the companies through the
content such as texts, pictures, audio files, videos they produce and share,
but the content may have deadly consequences for the companies. While some
companies have become successful in interacting with the consumers through
co-creation process via ad contests and sponsoring incentivized consumer
generated media, others have had to learn the power of users from their bitter
experiences. Getting to know the new type of consumer called “Consumer 2.0”,“
Generation C” or
  “Prosumer” who is not
only interested in consuming but has a desire to produce and advertise on
social media, has become a prerequisite for companies.



The aim of this paper is to present production
and consumption patterns, buying decision habits of university students on
social media through an online survey answered by 1076 students from İnönü
University.

References

  • ARENS, W., SCHAEFER, D., & WEIGOLD, M. (2009). Essentials of Contemporary Advertising. McGraw-Hill Irwin. Boston.
  • FİDAN, B. (2007). Reklam ve karikatür. Beslenme Saati Kitapları.
  • KARASAR, N., (2012), Bilimsel Araştırma Yöntemi, 24. Basım, Nobel Yayıncılık, Ankara.
  • KILIÇ, K. (2017). “Üniversite Öğrencilerinin Kuaför Tercihinde Ağızdan Ağıza İletişimin Etkisinin İncelenmesi”, Vol:3, Issue:12; pp:13-38
  • KOCABAŞ, F. & ELDEN, M. (2004). Reklamcılık: Kavramlar, Kararlar, Kurumlar. İstanbul: İletişim Yayınları.
  • KOTLER, P., KELLER, K. L., (2010). Marketing Management 14th Edition, Prentice Hall International Inc. New Jersey, USA,
  • SEMENİK, R. J., ALLEN, C., O'GUİNN, T. C., & KAUFMANN, H. R. (2012). Advertising and promotions: An integrated brand approach. Singapore: South-Western Cengage Learning.
  • TEKİN, M., & ZERENLER, M. (2012). Pazarlama Günay Ofset, Konya
  • ADVERTISING. (2013). https://www.yourdictionary.com/advertising adresinden elde edildi.
  • ADVERTISING ASSOCIATION (2014) http://www.adassoc.org.uk/ adresinden elde edildi.
  • AMERICAN MARKETING ASSOCIATION (2013) https://www.ama.org/resources /Pages/Dictionary.aspx adresinden elde edildi.
  • NESS G., (2007) http://www.sundoginteractive.com/sunblog/posts/congratulations-adage-just named- you-agency-of-the-year adresinden elde edildi.
  • TIME (2007) http://content.time.com/time/specials/packages/0,28757,2019341,00.html adresinden elde edildi.
There are 13 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Sadık Çalışkan 0000-0001-6899-0424

Publication Date January 31, 2019
Submission Date January 8, 2019
Acceptance Date January 16, 2019
Published in Issue Year 2019 Volume: 2 Issue: 4

Cite

APA Çalışkan, S. (2019). ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL MEDYADA İÇERİK ÜRETİMİ ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA. R&S - Research Studies Anatolia Journal, 2(4), 31-54. https://doi.org/10.33723/rs.509808
R&S - Research Studies Anatolia Journal 

https://dergipark.org.tr/rs