Yabancı dil olarak Türkçe öğretimi dil bilgisi -(I)k eki Teaching Turkish as a foreign language grammar -(I)k suffix
Yabancı dil olarak Türkçe öğretimi dil bilgisi -(I)k eki Teaching Turkish as a foreign language grammar -(I)k suffix
Yabancı dil olarak Türkçe öğretimi dil bilgisi -(I)k eki Teaching Turkish as a foreign language grammar -(I)k suffix
Yabancı dil olarak Türkçe öğretimi dil bilgisi -(I)k eki Teaching Turkish as a foreign language grammar -(I)k suffix
Yabancı dil olarak Türkçe öğretimi dil bilgisi -(I)k eki Teaching Turkish as a foreign language grammar -(I)k suffix
Yabancı dil olarak Türkçe öğretimi dil bilgisi -(I)k eki Teaching Turkish as a foreign language grammar -(I)k suffix
Yabancı dil olarak Türkçe öğretimi dil bilgisi -(I)k eki Teaching Turkish as a foreign language grammar -(I)k suffix
Yabancı dil olarak Türkçe öğretimi dil bilgisi -(I)k eki Teaching Turkish as a foreign language grammar -(I)k suffix
Yabancı dil olarak Türkçe öğretimi dil bilgisi -(I)k eki Teaching Turkish as a foreign language grammar -(I)k suffix
Yabancı dil olarak Türkçe öğretimi dil bilgisi -(I)k eki Teaching Turkish as a foreign language grammar -(I)k suffix
Yabancı dil olarak Türkçe öğretimi dil bilgisi -(I)k eki Teaching Turkish as a foreign language grammar -(I)k suffix
Yabancı dil olarak Türkçe öğretimi dil bilgisi -(I)k eki Teaching Turkish as a foreign language grammar -(I)k suffix
Yabancı dil olarak Türkçe öğretimi dil bilgisi -(I)k eki Teaching Turkish as a foreign language grammar -(I)k suffix
Yabancı dil olarak Türkçe öğretimi dil bilgisi -(I)k eki Teaching Turkish as a foreign language grammar -(I)k suffix
Yabancı dil olarak Türkçe öğretimi dil bilgisi -(I)k eki Teaching Turkish as a foreign language grammar -(I)k suffix
Yabancı dil olarak Türkçenin öğretiminde dil bilgisi bir dil becerisi olarak adlandırılmasa da özellikle temel seviyedeki öğreniciler için Türkçenin yapısal özelliklerine giriş yapma bağlamında hayati önem taşımaktadır. Bu açıdan Türkçenin ses ve şekil özelliklerine ait kuralların büyük bir çoğunluğu temel seviyelerde öğretilirken dil bilgisi-kelime öğretimi ilişkisi sıkça işe koşulan bir yaklaşım olarak ele alınmaktadır. Öğreniciler hemen her seviyede -(I)k eki ile türetilen kelimelere rastlarken bu konunun öğretimi ile ilgili bir dil bilgisi içeriği ile karşılaşmamaktadırlar. Çalışmaya konu olan yapının bir kelime bilgisi mi yoksa dil bilgisi konusu mu olduğu tartışılması gereken önemli bir başlık olarak ön plana çıkmaktadır. -(I)k ekinin Türkiye Türkçesindeki yapısal karşılıklarından kaynaklanan özelliklerinin değerlendirilmesi ve yabancılara Türkçe öğretimi açısından ele alınması araştırmanın temelini oluşturmaktadır. Bu çalışmada yabancı dil olarak Türkçenin öğretiminde kullanılan Yedi İklim Yabancılar İçin Türkçe ve Yeni İstanbul Uluslararası Öğrenciler İçin Türkçe öğretim setlerinde yer alan ve -(I)k eki ile türetilen Türkçe kökenli kelimeler doküman analizi ile incelenmiştir. İnceleme sonucunda biri fiil olmak üzere 34 kelimeye ulaşılmıştır. İlgili öğretim setlerinde geçen kelimeler içerik analizi ile hem seviyelerine hem de kullanım alanlarına uygun olarak sınıflandırılmıştır. Verilerin güvenirliğini sağlamak amacıyla yapılan analizde %82 güvenirlik oranı elde edilmiştir. Alandaki teorisyen ve uygulayıcılara yol göstermek amacıyla ilgili ekin öğretimine yönelik seviyelere uygun, sarmal yaklaşımla planlanmış, kazanım temelli uygulama örnekleri hazırlanmıştır.
Yabancı dil olarak Türkçe öğretimi dil bilgisi -(I)k eki Teaching Turkish as a foreign language grammar -(I)k suffix
Yabancı dil olarak Türkçe öğretimi dil bilgisi -(I)k eki Teaching Turkish as a foreign language grammar -(I)k suffix
Although grammar is not called a language skill in teaching Turkish as a foreign language, it is of vital importance especially for basic level learners in terms of introducing the structural features of Turkish. In this respect, while most of the rules of phonetic and morphological features of Turkish are taught at basic levels, the relationship between grammar and vocabulary teaching is considered as an approach that is frequently used. While learners come across words derived with the -(I)k suffix at almost every level, they do not encounter a grammar content related to the teaching of this subject. Whether the structure that is the subject of the study is a vocabulary or a grammar issue stands out as an important topic that needs to be discussed. The evaluation of the characteristics of the -(I)k suffix arising from its structural equivalents in Turkiye Turkish and considering it in terms of teaching Turkish to foreigners constitute the basis of the research. In this study, the words of Turkish origin derived with the suffix -(I)k and included in the Yedi İklim Turkish for Foreigners and Yeni Istanbul Turkish for International Students teaching sets used in teaching Turkish as a foreign language were analysed by document analysis. As a result of the examination, 34 words were reached, one of which was a verb. The words in the relevant teaching sets were classified according to both their level and usage areas with content analysis. In the analysis carried out to ensure the reliability of the data, a reliability rate of 82% was obtained. In order to guide theorists and practitioners in the field, examples of achievement-based practices have been prepared in accordance with the levels of relevant suffix teaching, planned by spiral approach.
Yabancı dil olarak Türkçe öğretimi dil bilgisi -(I)k eki Teaching Turkish as a foreign language grammar -(I)k suffix
Yabancı dil olarak Türkçe öğretimi dil bilgisi -(I)k eki Teaching Turkish as a foreign language grammar -(I)k suffix
Yabancı dil olarak Türkçe öğretimi dil bilgisi -(I)k eki Teaching Turkish as a foreign language grammar -(I)k suffix
Yabancı dil olarak Türkçe öğretimi dil bilgisi -(I)k eki Teaching Turkish as a foreign language grammar -(I)k suffix
Yabancı dil olarak Türkçe öğretimi dil bilgisi -(I)k eki Teaching Turkish as a foreign language grammar -(I)k suffix
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Linguistics |
Journal Section | Turkish language, culture and literature |
Authors | |
Publication Date | February 21, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Issue: 32 |