Amaç:Yönetim becerileri, eczacılar için klinik bilgi ve fırsatları geliştirmenin yanında ikincil bir odak haline gelen meslek için temel becerilerdir. İnsan kaynakları becerileri (iletişim, empati), faturalandırma, geri ödeme ve diğer birçok yönetim odaklı konulardaki başarının temelidir. Eczacı tarafından sağlanan klinik hizmetlerde başarı, hem insan kaynakları yönetimi hem de uygulama optimizasyonu için işletme yönetimi konusunda bilgili ve verimli bir uygulayıcı olmadan var olamaz.Bu çalışma toplum eczacılarının yönetim eğitimi hakkındaki görüşleri ve bilgi ihtiyaçlarını tespit ederek eczane yönetim becerilerini değerlendirmek amacı ile yapılmıştır.
Gereç ve Yöntemler: Araştırmacılar tarafından oluşturulan 5’li likert tipi soruların bulunduğu formlar, anket tekniği ile internet ortamında toplum eczacılarına yöneltilmiş, gönüllü olanların çalışmaya katılmaları istenmiştir. 107 katılımcının görüşleri değerlendirmeye alınmıştır. Çalışmaya katılan gönüllülere sorulan sorular 4 bölümden oluşmaktadır. İlk bölüm, demografik bilgiler; ikinci bölüm, yönetim eğitimi ve içeriği; üçüncü bölüm, yönetim becerileri ve uygulamaları ile ilgili tutumları ve son bölüm ise yönetim eğitimi ile ilgili önerileri belirlemek üzere hazırlanmıştır.
Bulgular: Çalışma sonuçlarına göre, eczacıların %33,65’i yönetim ile ilgili dersler aldığını, %66,35’i ise almadığını belirtmiştir. Yönetim ile ilgili eğitim aldığını bildiren katılımcıların %61,11’i meslek içi eğitimlerde, %30,56’sı kendi imkanlarıyla, %8,33’ü lisans eğitimi sırasında ve son olarak %2,78’i ise işletme alanında yüksek lisans programına katılarak yönetim dersleri aldıklarını belirtmişlerdir.
Sonuç:Günümüzde mesleki bilgiler yanında yönetim becerilerinin önemi her geçen gün artmaktadır; bu çalışma da bu görüşü destekler niteliktedir. Türkiye’deki Eczacılık Fakülteleri eğitim programı içinde az da olsa yönetim ile ilgili derslerin olduğu; ancak, yapılan bu çalışmayla lisans eğitimi sırasında yönetim ile ilgili konulara yeterli vurgunun yapılmadığı tespit edilmiştir.
Aim: Management skills are essential for the profession that has become a secondary focus along side developing clinical knowledge and opportunities for pharmacists. Human resource skills (communication, empathy), billing, reimbursement, and many other management oriented subject knowledge are the foundations. Pharmacist-provided clinical services cannot exist without a knowledge able and efficient practitioner in business management for both human resource management and practice optimization. This study was conducted to evaluate pharmacy management skills by determining the opinions and information needs of community pharmacists about management education. Material and Methods: The forms containing 5-point Likert type questions were directed to community pharmacists on the internet, and volunteers were asked to participate. The opinions of 107 participants were evaluated. The study consists of 4 parts. The first part is demographic information; the second is management education; the third is to determine the attitudes about management skills and practices, and the last part is to determine the suggestions about management education.
Results: According to the results of the study, 33.65% of the pharmacists stated that they took courses related to management, while 66.35% stated that they did not. 61.11% of the participants who reported that they received training on management, during the vocational training, 30.56% by their own means, 8.33% during their undergraduate education and finally 2.78% to the graduate program in the field of business administration.
Conclusion: Today, besides professional knowledge, theim portance of management skills is increasing. There are few courses related to management in thePharmacy Schools’ Education Program in Turkey. However, this studydetermined that there wasn’t enough emphasis on management-related issues during under graduate education.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Pharmacology and Pharmaceutical Sciences |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | January 20, 2023 |
Submission Date | March 25, 2022 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 13 Issue: 1 |