Bu çalışmanın amacı, 2018-2019 eğitim öğretim yılından itibaren uygulamaya konulan fen bilimleri öğretim programı (3,4, 5, 6,7 ve 8. Sınıflar) kazanımlarını Webb’in Bilgi Derinliği Seviyelerine göre analiz etmektir. Fen bilimleri öğretim programında 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıfların her biri için 7 ünite yer almaktadır. 3. sınıf öğretim programında 36, 4. sınıf öğretim programında 43, 5 .sınıf öğretim programında 36, 6.sınıf öğretim programında 59, 7.sınıf öğretim programında 67 ve 8.sınıf öğretim programında 61 kazanım olmak üzere, toplamda 302 kazanım yer almaktadır. Kazanımlar döküman analizi yapılarak incelenmiştir. Bu kazanımlar, hatırlama/yeniden üretme, beceriler/kavramlar, kısa süreli stratejik düşünme ve geniş düşünme seviyelerinden oluşan Webb’in bilgi derinliği modeli kullanılarak analiz edilmiştir.Yapılan analiz sonucunda fen bilimleri dersi öğretim programı kazanımlarının bir çoğunun Webb’in bilgi derinliği seviyelerin ikinci seviyesi olan beceriler/kavramlar basamağında olduğu belirlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | August 20, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 4 Issue: 6 |