BibTex RIS Cite

Bir kamu kuruluşunda görev yapan denetçilerin öğrenen organizasyona ilişkin algı düzeyleri

Year 2017, Volume: 4 Issue: 4, 260 - 271, 01.12.2017

Abstract

Öğrenen organizasyonlar, çağın modern yönetim anlayışının gereklerinden biridir. İşletmeler kendilerini sürekli olarak geliştirme yolunda arayışlar içine girmişlerdir. Küresek rekbetin arttığı ortamda farklılık oluşturmak ve üstün rekabet gücü yakalamk için kendini sürekli yenileyen, rakiplerine karşı önde yer almak için öğrenmeye önem vermek örügtlerin en önemli önceliklerinden birisi olmalıdır. Yöneticilerden en alt seviyedeki çalışanlara kadar her bir çalışanın kendini yaptığı görevle ilgili olarak sürekli yenilemesi ve kendine katma değer sağlayacak bilgiler edinmenin yollarını aramanın önemini algılaması gerekmektedir. Çalışanların edindikleri bilgileri takım ruhu anlayışı içinde örgütün tüm birimlerine aktarmaları örgütün bir bütün olarak öğrenmesinin önünü açacağından örgütsel öğrenmenin gerçekleştirilmesinin bu şekilde olacağının bilincinde olmak çalışanlar için son derece önem kazanmaktadır. Bu çalışma iki ana bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde öğrenme, bireysel öğrenmeden örgütsel öğrenmeye doğru öğrenmenin yaygınlaşması, öğrenen örgüt olmanın gerekleri ve sonuçları ve yetersizlikleri ele alınmıştır. İkinci bölümde ise Sağlık Bakanlığına bağlı bir kamu kuruluşunda görevli denetçilerin öğrenen organizasyona ilişkin algı düzeylerinin ölçülmesi amacıyla anket çalışması yapılmış ve elde edilen verilen analizi yapılmıştır.

References

  • Akbaba, P. D. (2012). Öğrenme Psikolojisi. Ankara: Pegem Academy, 2.
  • Arat, M. (1997). “Şirketler Neden Öğrenemez”. Power, (4), 78-85.
  • Arıkan, G. (1999). “TKY ve Kalite Kontrol Grupları”. Harran Üniversitesi Journal of Faculty of Economics and Administrative Sciences, (17), 30-31.
  • Çalkavur, E. (2013). Paylaşılan Vizyon Disiplini Öğrenen Organizasyon Yolculuğu. İstanbul: Remzi Publishing, 82,99.
  • Çam, S. (2002). Öğrenen Organizasyon ve Rekabet Üstünlüğü. İstanbul: Papatya Publishing, 62, 66.
  • Çelik, V. (1997). Okul Kültürü ve Yönetimi. Ankara: Pegem Publishments, 80.
  • Çobanoğlu H. C. (2014). Öğrenen Organizasyonlarda Bilgi Teknolojilerinin Rolü Ve Örgütsel Öğrenmeye Etkisi Üzerine Bir Araştırma. Master Degree Dissertation, Istanbul Kültür University, Institute of Social Sciences, İstanbul. Covey, S. R. (2004). Etkili İnsanların Yedi Alışkanlığı, (Çev. O. Deniztekin ve F. N. Deniztekin). Varlık Publishments, 28. Press, 197.
  • Demirkol, Ş. ve Türkay, O. (2004). Kalite Kültürünün Oluşmasında Eğitimin Rolü, Dokuz Eylül University, II. Quality Symposium, İzmir.
  • Erçetin, S. S. (1998). Lider Sarmalında Vizyon. Ankara: Önder Printing, 88.
  • Eren, E. (2004). Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi. Expanded Eighth Edition, İstanbul: Beta Publishing Distribution Inc, 35.
  • Ertürk, M. ( 2000). İşletmelerde Yönetim ve Organizasyon. İstanbul: Beta Publishing Distribution Inc, 274.
  • Garvin, D. A. (1993). “Building A Learning Organization”. Harvard Business Review, 71(4), 78-91.
  • İnce, M. (2005). “Rekabetin Farklı Yüzü: Öğrenen Örgütler”., A. Bedük. (Editor). Modern Yönetim Teknikleri. Ankara. Gazi Publishing, s. 177–200.
  • İnternet: Yıldız, U. C. (2011). “Organizasyonlar Neden Öğrenemiyor?” e-ucy. http://www.e-ucy.com (Date of Access: 3rd July 2017)
  • Koçel, T. (2007). İşletme Yöneticiliği. İstanbul: Arıkan Print Publishing Distribution, 210,252.
  • Marquardt, M. J. (2002). Building The Learning Organization. Palo Alto: Davies Black Publishing, 41,43.
  • Mcgill, M. ve Slocum, J. W. (1993). “Unlearning the Organization”. Organizational Dynamics, 22(2), 67-79.
  • Mocan C. (1997). “Learning Organisations”. Executive Excellence, (17), 11.
  • M o r r i s , C . G . ( 2 0 1 5 ) . P s i k o l o j i y i A n l a m a k . ( T r a n s l a t o r : H . B . A y v a ş ı k ) , Turkish Psychological Association Publications, 15.
  • Özen, K. R. (2002). “Öğrenen Organizasyonlar”., İ. Dalay, R. Çoşkun ve R. Altunışık. (Editors). Stratejik Boyutuyla Modern Yönetim Yaklaşımları. İstanbul. Beta Publishing Distribution Inc., 257-282.
  • Özgener, Ş. (2000). “Öğrenen Organizasyon Anlayışının Gerçek Yönetim Uygulamalarına Yansıtılması”. Journal of Productivity, 41-64.
  • Senge, P. M. (1998). Beşinci Disiplin Ögrenen Organizasyon Düşünüşü ve Uygulaması. (Çev. A. İldeniz, A. Doğukan). Yapı Kredi Culture and Art Publishing, 223-265.
  • Tolgay, F. (2010). Öğrenen Organizasyonlar ve Bir Uygulama. Yüksek Lisans Tezi, Bahçeşehir Üniversitesi, İstanbul.
  • Tüz, M. V. (1996). Kriz Döneminde İşletme Yönetimi. Bursa: Ekin Publishing, 36.
  • Yazıcı, S. (2001). Öğrenen Organizasyonlar. İstanbul: Alfa Publishing, 138-163.

The learning organization perception levels of auditors from a puplic organization

Year 2017, Volume: 4 Issue: 4, 260 - 271, 01.12.2017

Abstract

Organizations need to be aware of the need for continuous improvement and learning activities in order to find a place for themselves and to survive in the developing competitive markets and take the necessary steps in this direction. Learning organizations are one of the requirements of modern management understanding of the age. Businesses have sought to continually improve themselves. In order to create a difference in the environment of global competition, and to constantly renew itself in order to gain superior competitiveness, emphasis on learning to take the lead against competitors should be one of the most important priorities of the organizations. From managers to employees at the lowest level, it is necessary for every employee to perceive the importance of constantly seeking ways to obtain information that will provide them with added value and constantly renewing their work. It is extremely important for employees to be aware that this will be the realization of organizational learning since employees will transfer the information they acquire to their entire unit within the framework of team spirit understanding and open up the learning of the organization as a whole. In the remainder of the study, the learning, the spreading of learning from individual learning to organizational learning, the necessity of being a learning organization and its consequences and inadequacies were discussed firstly. Secondly, with the aim of measuring and evaluating the duty control and supervision organizations of a public organization that is subjected to Turkish Ministry of Healthcare, a questionnarie was conducted.

References

  • Akbaba, P. D. (2012). Öğrenme Psikolojisi. Ankara: Pegem Academy, 2.
  • Arat, M. (1997). “Şirketler Neden Öğrenemez”. Power, (4), 78-85.
  • Arıkan, G. (1999). “TKY ve Kalite Kontrol Grupları”. Harran Üniversitesi Journal of Faculty of Economics and Administrative Sciences, (17), 30-31.
  • Çalkavur, E. (2013). Paylaşılan Vizyon Disiplini Öğrenen Organizasyon Yolculuğu. İstanbul: Remzi Publishing, 82,99.
  • Çam, S. (2002). Öğrenen Organizasyon ve Rekabet Üstünlüğü. İstanbul: Papatya Publishing, 62, 66.
  • Çelik, V. (1997). Okul Kültürü ve Yönetimi. Ankara: Pegem Publishments, 80.
  • Çobanoğlu H. C. (2014). Öğrenen Organizasyonlarda Bilgi Teknolojilerinin Rolü Ve Örgütsel Öğrenmeye Etkisi Üzerine Bir Araştırma. Master Degree Dissertation, Istanbul Kültür University, Institute of Social Sciences, İstanbul. Covey, S. R. (2004). Etkili İnsanların Yedi Alışkanlığı, (Çev. O. Deniztekin ve F. N. Deniztekin). Varlık Publishments, 28. Press, 197.
  • Demirkol, Ş. ve Türkay, O. (2004). Kalite Kültürünün Oluşmasında Eğitimin Rolü, Dokuz Eylül University, II. Quality Symposium, İzmir.
  • Erçetin, S. S. (1998). Lider Sarmalında Vizyon. Ankara: Önder Printing, 88.
  • Eren, E. (2004). Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi. Expanded Eighth Edition, İstanbul: Beta Publishing Distribution Inc, 35.
  • Ertürk, M. ( 2000). İşletmelerde Yönetim ve Organizasyon. İstanbul: Beta Publishing Distribution Inc, 274.
  • Garvin, D. A. (1993). “Building A Learning Organization”. Harvard Business Review, 71(4), 78-91.
  • İnce, M. (2005). “Rekabetin Farklı Yüzü: Öğrenen Örgütler”., A. Bedük. (Editor). Modern Yönetim Teknikleri. Ankara. Gazi Publishing, s. 177–200.
  • İnternet: Yıldız, U. C. (2011). “Organizasyonlar Neden Öğrenemiyor?” e-ucy. http://www.e-ucy.com (Date of Access: 3rd July 2017)
  • Koçel, T. (2007). İşletme Yöneticiliği. İstanbul: Arıkan Print Publishing Distribution, 210,252.
  • Marquardt, M. J. (2002). Building The Learning Organization. Palo Alto: Davies Black Publishing, 41,43.
  • Mcgill, M. ve Slocum, J. W. (1993). “Unlearning the Organization”. Organizational Dynamics, 22(2), 67-79.
  • Mocan C. (1997). “Learning Organisations”. Executive Excellence, (17), 11.
  • M o r r i s , C . G . ( 2 0 1 5 ) . P s i k o l o j i y i A n l a m a k . ( T r a n s l a t o r : H . B . A y v a ş ı k ) , Turkish Psychological Association Publications, 15.
  • Özen, K. R. (2002). “Öğrenen Organizasyonlar”., İ. Dalay, R. Çoşkun ve R. Altunışık. (Editors). Stratejik Boyutuyla Modern Yönetim Yaklaşımları. İstanbul. Beta Publishing Distribution Inc., 257-282.
  • Özgener, Ş. (2000). “Öğrenen Organizasyon Anlayışının Gerçek Yönetim Uygulamalarına Yansıtılması”. Journal of Productivity, 41-64.
  • Senge, P. M. (1998). Beşinci Disiplin Ögrenen Organizasyon Düşünüşü ve Uygulaması. (Çev. A. İldeniz, A. Doğukan). Yapı Kredi Culture and Art Publishing, 223-265.
  • Tolgay, F. (2010). Öğrenen Organizasyonlar ve Bir Uygulama. Yüksek Lisans Tezi, Bahçeşehir Üniversitesi, İstanbul.
  • Tüz, M. V. (1996). Kriz Döneminde İşletme Yönetimi. Bursa: Ekin Publishing, 36.
  • Yazıcı, S. (2001). Öğrenen Organizasyonlar. İstanbul: Alfa Publishing, 138-163.
There are 25 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Zekai Öztürk This is me

Abdullah Savaşkan This is me

Burcu Nazlioğlu

Publication Date December 1, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 4 Issue: 4

Cite

APA Öztürk, Z., Savaşkan, A., & Nazlioğlu, B. (2017). Bir kamu kuruluşunda görev yapan denetçilerin öğrenen organizasyona ilişkin algı düzeyleri. Sağlık Akademisyenleri Dergisi, 4(4), 260-271. https://doi.org/10.5455/sad.13-1512997024

Creative Commons License

Journal of Health Academics is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.