Research Article
BibTex RIS Cite

Problems and solutions experienced by call center employees working from home during the pandemic process

Year 2020, Volume: 7 Issue: 4, 266 - 272, 01.12.2020

Abstract

Introduction: Pandemic is the general name of epidemics that spread and spread over a wide area in more than one country or continent around the world. Material and Method: This research is a qualitative study conducted in order to measure the problems experienced by the call center employees about their working from home during the pandemic process and their solution suggestions. The research universe consists of 8 employees in the call center of a private chain hospital in Istanbul. Finding: According to the findings of the research, when the effects of the pandemic process on the participants were examined, it was found that they were negatively affected psychologically and psychologically. According to the findings, it was determined that working from home caused a decrease in productivity and performance. Conclusion: The most striking aspect in the study was found that employees were adversely affected by the pandemic process and did not want to work from home in the continuation of their working life. 

References

  • 1. Yolun M. (2012). İspanyol Gribinin Dünya ve Osmanlı Devleti Üzerindeki Etkileri, Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Tarih Anabilim Dalı, Adıyaman, Yüksek Lisans Tezi, s, 6.
  • 2. Qiu vd. (2016). ThePandemicanditsImpacts, Health, CultureandSociety, 9(10), 2161-6590, pp, 3.
  • 3. Meşhur H.F. (2010). Organizasyonların Tele Çalışmaya İlişkin Tutumlarına Yönelik Bir Araştırma, Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 25(1), 1-24, s, 2.
  • 4. Karakoyun F. (2016). Home Ofis -Evden Çalışma- Yöntemi ve Vergi Hukukundaki Düzenlemeler. Uluslararası Yönetim İktisat Ve İşletme Dergisi, 12(29), s, 142.
  • 5. Naktiyok A. ve İşcan Ö. (2003). İşgörenlerin Evden Çalışmaya İlişkin Tutumları: Bireysel Özellikler ve İş Sürükleyicileri Açısından Bir Uygulama. Akdeniz İ.İ.B.F. Dergisi, (6), 53-72, s, 54-55.
  • 6. Demirbağ M. (2018). Pandemics Throughout History and Their Reflection In Art. Yaşar University Graduate School of Social Sciences Art and Design Programme. Master Thesis. İzmir, s, 11.
  • 7. İbiş S. (2020). COVID-19 Salgınının Seyahat Acentaları Üzerine Etkisi. Safran Kültür ve Turizm Araştırmaları Dergisi, 3(1), s, 87.
  • 8. Aslan R. (2020). Tarihten Günümüze Epidemiler, Pandemiler ve COVİD-19,Göller Bölgesi Aylık Ekonomi ve Kültür Dergisi, 8(85), s, 36.
  • 9. Temel M. (2012). 1918 Grip Pandemisi. İstanbul Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi. İstanbul, s, 13.
  • 10. Ornell vd. (2020). The COVID-19 Pandemic and its Impact on Substance Use: Implications for Prevention and Treatment, Journal Pre-proof, pp, 4.
  • 11. Kavi E. ve Koçak O. (2010). Bilgi Toplumunda Evden Çalışmanın Etik Boyutu. Sosyal Siyaset Konferansları, Sayı: 59, 2, 69–88, s, 76.
  • 12. Kaya M. ve Doğan B. (2016). Esnek Çalışma Modeli: Ev Eksenli Çalışma. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi. 15(58), 1069-1099, s, 1080.
  • 13. Berkün S. (2013). Özürlülerin İstihdamında Ev Esaslı Tele Çalışma (Evde Tele Çalışma): Bursa İli Belediyelerinden Örnekler, T.C. Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı Çalışma ve Sosyal Güvenlik Eğitim ve Araştırma Merkezi Yayınları Yayın No: 38 Ankara, s, 47.
  • 14. Bloom N. vd, (2013). Does Working From Home Work? Evidence From A Chinese Experiment, National Bureau Of Economic Research 1050 Massachusetts Avenue Cambridge, Ma 02138, s, 2.
  • 15. Kıcır B. (2019). Evden çalışma: Özgürlük mü esaret mi? Dokuz Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21(1), s, 178.
  • 16. Erbuğ E. (2019). Esnek Çalışma Ve Erkek Kimliğinin Yeniden İnşası: Türkiye’de Home Ofis Çalışan Erkekler. Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyoloji Anabilim Dalı. Doktora Tezi. Ankara, s, 56-57.
  • 17. Alkan F. (2007). Geleceğin Çalışma Biçimi Tele Çalışmaya İlişkin Yaklaşımlar. Akademik Bilişim’07 - IX. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri, s, 267.
  • 18. Karademir E., Sarıkahya E. ve Altunsoy K. (2017). Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Beceri Kavramına Yönelik Algıları: Bir Olgubilim Çalışması, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Dergisi, 18(1), 53-71, s, 56.
  • 19. Güney S. (2019). İnsan Kaynakları Yönetimi. 3. Basım. Ankara: Nobel Yayınları, s, 95.
  • 20. Gemlik N., Saruhan E. ve Arslanoğlu A. (2019). Yaşlı Hastaların Yaşlı Dostu Hastanelerden Beklentileri Üzerine İçerenköy Bayındır Hastanesi’nde Nitel Bir Araştırma, Yönetim, Ekonomi ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi, 3(5), 144-156, s, 149.
  • 21. Topsakal C. Merey Z. Keçe M. (2013). Göçle Gelen Ailelerin Çocuklarının Eğitim-Öğrenim Hakkı ve Sorunları Üzerine Nitel Bir Çalıma, Uluslararası Sosyal Aratırmalar Dergisi, 16(44), s, 551.
  • 22. Yaman vd. (2009). İlköğretim Okulu Öğrencilerinin Etik Davranışlara İlişkin Görüşleri: Nitel Bir Araştırma, Değerler Eğitimi Dergisi, 7(17), 93-108, s, 96.
  • 23. Şentuna M. ve Çelebi M. (2010). Türkiye’deki Gençlik Ve Spor İle İlgili Kamu Kurumları Ve Sivil Toplum Kuruluşlarının Gençlik Politikalarının Değerlendirilmesi ve Bir Model Örneği, Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, 8(3), 109-117, s, 110.
  • 24. Alev S. (2019). Öğretmenlerin Öz Yeterlilik Kavramına İlişkin Algıları: Bir Olgubilim Araştırması, Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 14(20), s, 965-966.
  • 25. Çetin A. ve Doğan A. (2018). Bilim ve Sanat Merkezlerı̇nde Görev Yapan Matematı̇k Öğretmenlerı̇nin Karşılaştıkları Sorunlar, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 19(4), 615-641, s, 620.
  • 26. Kamacı E. ve Durukan E. (2012). Araştırma Görevlilerinin Eğitiminde Tablet Bilgisayar Kullanımına İlişkin Görüşleri Üzerine Nitel Bir Araştırma: Trabzon Örneği, Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 1(3), s, 207.

Pandemi sürecinde evden çalışan çağrı merkezi çalışanlarının yaşadıkları sorunlar ve çözüm önerileri

Year 2020, Volume: 7 Issue: 4, 266 - 272, 01.12.2020

Abstract

Giriş: Pandemi, dünyada birden fazla ülkede veya kıtada, çok geniş bir alanda yayılan ve etkisini gösteren salgın hastalıkların genel adıdır.
Gereç ve Yöntem: Bu araştırma, çağrı merkezinde çalışanların pandemi süreci içerisinde evden çalışmalarına ilişkin çektiği sıkıntılar ve çözüm önerilerini ölçmek amacıyla yapılmış nitel bir çalışmadır. Araştırma evrenini İstanbul’da özel bir zincir hastanenin çağrı merkezinde 8 çalışandan oluşmaktadır.
Bulgu: Araştırma bulgularına göre pandemi sürecinin katılımcılar üzerinde etkileri incelendiğinde psikolojik ve ruhsal yönde olumsuz etkilendiği saptanmıştır. Elde edilen bulgulara göre evden çalışmanın verimlilik ve performans düşüşüne neden olduğu saptanmıştır.
Sonuç: Araştırmada en dikkat çeken yön, çalışanların pandemi sürecinden olumsuz etkilendikleri ve çalışma hayatının devamında evden çalışmak istemedikleri saptanmıştır.

Anahtar sözcükler: pandemi, pandemik hastalık, evden çalışma

ABSTRACT
Introduction: Pandemic is the general name of epidemics that spread and spread over a wide area in more than one country or continent around the world.
Material and Method: This research is a qualitative study conducted in order to measure the problems experienced by the call center employees about their working from home during the pandemic process and their solution suggestions. The research universe consists of 8 employees in the call center of a private chain hospital in Istanbul.
Finding: According to the findings of the research, when the effects of the pandemic process on the participants were examined, it was found that they were negatively affected psychologically and psychologically. According to the findings, it was determined that working from home caused a decrease in productivity and performance.
Conclusion: The most striking aspect in the study was found that employees were adversely affected by the pandemic process and did not want to work from home in the continuation of their working life.
Keywords: pandemic, pandemic disease, working from home

References

  • 1. Yolun M. (2012). İspanyol Gribinin Dünya ve Osmanlı Devleti Üzerindeki Etkileri, Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Tarih Anabilim Dalı, Adıyaman, Yüksek Lisans Tezi, s, 6.
  • 2. Qiu vd. (2016). ThePandemicanditsImpacts, Health, CultureandSociety, 9(10), 2161-6590, pp, 3.
  • 3. Meşhur H.F. (2010). Organizasyonların Tele Çalışmaya İlişkin Tutumlarına Yönelik Bir Araştırma, Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 25(1), 1-24, s, 2.
  • 4. Karakoyun F. (2016). Home Ofis -Evden Çalışma- Yöntemi ve Vergi Hukukundaki Düzenlemeler. Uluslararası Yönetim İktisat Ve İşletme Dergisi, 12(29), s, 142.
  • 5. Naktiyok A. ve İşcan Ö. (2003). İşgörenlerin Evden Çalışmaya İlişkin Tutumları: Bireysel Özellikler ve İş Sürükleyicileri Açısından Bir Uygulama. Akdeniz İ.İ.B.F. Dergisi, (6), 53-72, s, 54-55.
  • 6. Demirbağ M. (2018). Pandemics Throughout History and Their Reflection In Art. Yaşar University Graduate School of Social Sciences Art and Design Programme. Master Thesis. İzmir, s, 11.
  • 7. İbiş S. (2020). COVID-19 Salgınının Seyahat Acentaları Üzerine Etkisi. Safran Kültür ve Turizm Araştırmaları Dergisi, 3(1), s, 87.
  • 8. Aslan R. (2020). Tarihten Günümüze Epidemiler, Pandemiler ve COVİD-19,Göller Bölgesi Aylık Ekonomi ve Kültür Dergisi, 8(85), s, 36.
  • 9. Temel M. (2012). 1918 Grip Pandemisi. İstanbul Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi. İstanbul, s, 13.
  • 10. Ornell vd. (2020). The COVID-19 Pandemic and its Impact on Substance Use: Implications for Prevention and Treatment, Journal Pre-proof, pp, 4.
  • 11. Kavi E. ve Koçak O. (2010). Bilgi Toplumunda Evden Çalışmanın Etik Boyutu. Sosyal Siyaset Konferansları, Sayı: 59, 2, 69–88, s, 76.
  • 12. Kaya M. ve Doğan B. (2016). Esnek Çalışma Modeli: Ev Eksenli Çalışma. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi. 15(58), 1069-1099, s, 1080.
  • 13. Berkün S. (2013). Özürlülerin İstihdamında Ev Esaslı Tele Çalışma (Evde Tele Çalışma): Bursa İli Belediyelerinden Örnekler, T.C. Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı Çalışma ve Sosyal Güvenlik Eğitim ve Araştırma Merkezi Yayınları Yayın No: 38 Ankara, s, 47.
  • 14. Bloom N. vd, (2013). Does Working From Home Work? Evidence From A Chinese Experiment, National Bureau Of Economic Research 1050 Massachusetts Avenue Cambridge, Ma 02138, s, 2.
  • 15. Kıcır B. (2019). Evden çalışma: Özgürlük mü esaret mi? Dokuz Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21(1), s, 178.
  • 16. Erbuğ E. (2019). Esnek Çalışma Ve Erkek Kimliğinin Yeniden İnşası: Türkiye’de Home Ofis Çalışan Erkekler. Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyoloji Anabilim Dalı. Doktora Tezi. Ankara, s, 56-57.
  • 17. Alkan F. (2007). Geleceğin Çalışma Biçimi Tele Çalışmaya İlişkin Yaklaşımlar. Akademik Bilişim’07 - IX. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri, s, 267.
  • 18. Karademir E., Sarıkahya E. ve Altunsoy K. (2017). Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Beceri Kavramına Yönelik Algıları: Bir Olgubilim Çalışması, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Dergisi, 18(1), 53-71, s, 56.
  • 19. Güney S. (2019). İnsan Kaynakları Yönetimi. 3. Basım. Ankara: Nobel Yayınları, s, 95.
  • 20. Gemlik N., Saruhan E. ve Arslanoğlu A. (2019). Yaşlı Hastaların Yaşlı Dostu Hastanelerden Beklentileri Üzerine İçerenköy Bayındır Hastanesi’nde Nitel Bir Araştırma, Yönetim, Ekonomi ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi, 3(5), 144-156, s, 149.
  • 21. Topsakal C. Merey Z. Keçe M. (2013). Göçle Gelen Ailelerin Çocuklarının Eğitim-Öğrenim Hakkı ve Sorunları Üzerine Nitel Bir Çalıma, Uluslararası Sosyal Aratırmalar Dergisi, 16(44), s, 551.
  • 22. Yaman vd. (2009). İlköğretim Okulu Öğrencilerinin Etik Davranışlara İlişkin Görüşleri: Nitel Bir Araştırma, Değerler Eğitimi Dergisi, 7(17), 93-108, s, 96.
  • 23. Şentuna M. ve Çelebi M. (2010). Türkiye’deki Gençlik Ve Spor İle İlgili Kamu Kurumları Ve Sivil Toplum Kuruluşlarının Gençlik Politikalarının Değerlendirilmesi ve Bir Model Örneği, Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, 8(3), 109-117, s, 110.
  • 24. Alev S. (2019). Öğretmenlerin Öz Yeterlilik Kavramına İlişkin Algıları: Bir Olgubilim Araştırması, Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 14(20), s, 965-966.
  • 25. Çetin A. ve Doğan A. (2018). Bilim ve Sanat Merkezlerı̇nde Görev Yapan Matematı̇k Öğretmenlerı̇nin Karşılaştıkları Sorunlar, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 19(4), 615-641, s, 620.
  • 26. Kamacı E. ve Durukan E. (2012). Araştırma Görevlilerinin Eğitiminde Tablet Bilgisayar Kullanımına İlişkin Görüşleri Üzerine Nitel Bir Araştırma: Trabzon Örneği, Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 1(3), s, 207.
There are 26 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Health Care Administration
Journal Section Research Article
Authors

Ramazan Tat 0000-0003-4841-175X

Nilay Gemlik 0000-0001-5319-4070

Publication Date December 1, 2020
Acceptance Date September 12, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 7 Issue: 4

Cite

APA Tat, R., & Gemlik, N. (2020). Pandemi sürecinde evden çalışan çağrı merkezi çalışanlarının yaşadıkları sorunlar ve çözüm önerileri. Sağlık Akademisyenleri Dergisi, 7(4), 266-272.

Creative Commons License

Journal of Health Academics is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.