Giriş ve Amaç: Covid-19 pandemi sürecinde uygulanan sosyal izolasyon ve sokağa çıkma kısıtlaması, bireysel ve toplumsal yaşamda bazı değişikliklere yol açarak toplum yaşamını çeşitli şekillerde etkilemiştir. Bu süreçte, birçok kişide yalnızlık, çaresizlik, korku ve kaygı düzeyleri artmıştır. Bu çalışma, Covid-19 pandemi sürecinde yaşanan sosyal izolasyonun hemşirelik öğrencileri üzerindeki etkilerini belirlemek amacıyla yapılmıştır.
Gereç ve Yöntem: Bu niteliksel araştırma, 8 Mayıs-15 Haziran 2020 tarihleri arasında Türkiye’nin güneydoğusundaki bir devlet üniversitesinin hemşirelik bölümü 4. sınıfında okuyan ve çalışmaya katılmayı kabul eden 49 öğrenci ile yapılmıştır. Çalışmada veri toplama aracı olarak, araştırmacılar tarafından hazırlanmış olan ve toplam sekiz sorudan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırmaya ait veriler, tümevarım yöntemi ile analiz edilmiştir. Veri çözümlenmesi araştırmacılar tarafından elde kodlama ile gerçekleştirilmiştir.
Bulgular: Öğrencilerle yapılan görüşmelerden elde edilen verilere göre, 3 ana tema ve 8 alt tema belirlenmiştir. Öğrenciler sosyal izolasyon süreci nedeniyle; ‘Davranışsal Belirtiler’, ‘Sosyal Belirtiler’, ‘Fizyojik Belirtiler’ ve ‘Psikolojik Belirtiler’ alt temalarında stres belirtileri tariflemişlerdir. İzolasyon sürecinin öğrencilerin hayatına etkisi ‘Olumlu Etkiler’ ve ‘Olumsuz Etkiler’ olmak üzere iki alt temada incelenmiştir. Pandemi sürecinde öğrencilerin hemşirelik mesleğine ilişkin görüşleri ‘Hemşirelik Mesleğine İlişkin Pozitif Düşünceler’ ve ‘Hemşirelik Mesleğine İlişkin Negatif Düşünceler’ alt temalarında gruplandırılmıştır.
Sonuç: Geleceğin sağlık profesyoneli olan hemşirelik öğrencilerinin Covid-19 pandemisi sosyal izolasyon sürecinde stres kaynaklı davranışsal, sosyal, fizyolojik ve psikolojik bir takım sorunlar yaşadıkları belirlenmiştir. Bu süreçte öğrencilerin hayatlarının hem olumlu hem de olumsuz olarak etkilendiği ve pandemi sürecinin öğrencilerin hemşirelik ile ilgili düşüncelerini de etkilediği belirlenmiştir.
Introduction and Aim: The social isolation and curfew restrictions applied during the Covid-19 pandemic process have affected community life in various ways by causing some changes in individual and social life. During this process, loneliness, hopelessness, fear and, anxiety levels increased in many people. This study was conducted to determine the effects of social isolation experienced during the Covid-19 pandemic on nursing students.
Materials and Methods: This qualitative study was carried out between 8 May to 15 June 2020 in a nursing department of a state university in southeastern Turkey with 49 students who agreed to participate in the study who were in 4th grade. In the study, as a data collection tool, a semi-structured interview form consisting of eight questions prepared by the researchers was used. The data of the research were analyzed by the method of induction. Data analysis was carried out by the researchers using hand-coding.
Results: Due to the social isolation process of the students described stress symptoms under the sub-themes of "Behavioral Symptoms", "Social Symptoms", "Physiological Symptoms" and "Psychological Symptoms". The effect of the isolation process on the lives of students was examined under two sub-themes as "Positive Effects" and "Negative Effects". During the pandemic process, students' views on the nursing profession are grouped under the subthemes "Positive Thoughts on Nursing Profession" and "Negative Thoughts on Nursing Profession".
Conclusion: It has been determined that nursing students, who are future health professionals, experience a number of stress-related behavioral, social, physiological and, psychological problems during the social isolation process of the Covid-19 pandemic. In this process, it was determined that the students' lives was affected both positively and negatively, and and the pandemic process also affected students' thoughts about nursing.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Health Care Administration |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2021 |
Acceptance Date | December 21, 2020 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 8 Issue: 2 |
Creative Commons License
Journal of Health Academics is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.