Research Article
BibTex RIS Cite

Sağlık Kurulunda Çalışanların İletişim Sorunları ve Çözüm Önerileri Üzerine Nitel Bir Araştırma

Year 2022, Volume: 9 Issue: 4, 344 - 350, 01.12.2022
https://doi.org/10.52880/sagakaderg.1193525

Abstract

Amaç: Sağlık kurulu, özel ya da devlet kurumlarınca kişilerden istenen sağlığıyla ilgili bilgileri içeren sağlık raporlarının alındığı yerdir. Bu kurullar, hastayla çalışanın yüz yüze iletişimde olması sebebiyle iletişim sorunlarının yaşandığı yerdir. Bu sebeple çalışmada, sağlık kurulunda çalışanların iletişim sorunlarının neler olduğu ve bu sorunlara yönelik çözüm önerilerinden bahsedilmiştir. Metod: Çalışma kapsamında sağlık kurulunda çalışan 7 personel ile amaçlı örneklem yöntemi kullanılarak derinlemesine görüşmeler yapılmıştır. Görüşmelerin çözümlenmesi içerik analiz yöntemiyle gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonucunda sorunların ne olduğu belirlenmiş ve çözüm önerileri sunulmuştur. Bulgular ve Sonuç: Araştırma sonucuna göre ise çalışanların hem hastalarla hem de çalışma arkadaşları ile asıl sorunların iletişim yetersizliğinden kaynaklandığı ortaya çıkmış ve bu konuda eğitim almaları gerektiği anlaşılmıştır.

References

  • 1.Eskiyörük D. (2015). Örgütsel İletişim. Cinius Yayınları, İstanbul
  • 2.Sabuncuoğlu Z., Gümüş M. (2008). Örgütlerde İletişim. Arıkan Yayınevi, İstanbul.
  • 3.Seller M. (2019). Sağlık Kurumlarında Yönetici ve Diğer Sağlık Personeli Arasındaki İletişim Sorunları Sivas Örneği. Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Sivas, (Danışman: Prof. Dr. İlhan Ç.).
  • 4.Dingley C., Daugherty K., Derieg M. and Persing R. (2005) Improving Patient Safety Through Provider Communication Strategy Enhancements. http://www.ahrq.gov/ professionals/quality-patient-safety/patientsafetyresources/resources/advances-in-patient-safety-2/vol3/Advances-Dingley_14.pdf , Erişim Tarihi: 11.06.2015).
  • 5.Tengilimoğlu D. (2009). Sağlık İşletmeleri Yönetimi. Nobel Yayınevi, Ankara.
  • 6.Yardan E.D., Arslan A. (2015) “Sağlık Kurumlarında Kurumsal İletişim: Sağlık Kurumlarında İletişim. Ed: Yüksel E., Anadolu Üniversitesi AÖF Yayını, Eskişehir, s. 32.
  • 7.Ün A. (2014) Sağlık Kurumlarında Yönetici ve Diğer Sağlık Personeli Arasındaki İletişim Sorunları: Tire Devlet Hastanesinde Bir Uygulama. Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul,
  • 8.Gemlik N., Manioğlu Y., Çatar R.Ö. (2015) Geert Hofstede’in örgüt kültürü modeline göre sağlık meslek gruplarının incelenmesi ve kamu ve özel hastanelerinde karşılaştırmalı bir araştırma. Hacettepe University Faculty of Health Sciences Journal, 1(1): 1-14.
  • 9. https://medikalbulut.org/t/saglik-kurulu-raporu-nasil-alinir/2459, Erişim tarihi:2 Şubat 2022
  • 10.Tekin H.H. ve Tekin H. (2006). Nitel araştırma yönteminin bir beri toplama tekniği olarak derinlemesine görüşme, İstanbul Üniversitesi Sosyoloji Dergisi, 3(13): 101-116. 11.Türnüklü A. (2000). Eğitimbilim araştırmalarında etkin olarak kullanılabilecek nitel bir araştırma tekniği: Görüşme. Kuram ve uygulamada eğitim yönetimi, 24: 543.
  • 12.Rochester M. (1995). Library and information science research in Australia 1985-1994: a content analysis ofresearch articles in The Australian Library Journal and Australian Academic and Research Libraries. Australian Academic and Research Libraries, 26(3):163-170.
  • 13.Gemlik H.N., Saruhan E., Arslanoğlu A. (2019). Yaşlı hastaların yaşlı dostu hastanelerden beklentileri üzerine İçerenköy Bayındır hastanesi’nde nitel bir araştırma. Yönetim, Ekonomi ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi, 3(5):144-156.
  • 14.Denzin N.K., Lincoln Y.S. (2008). Introduction: The discipline and practice of qualitative research.
  • 15.Sandelowski M. (1986). The problem of rigor in qualitative research. Advances in Nursing Science,8(3): 27–37 . 16.Baxter P., Jack S. (2008). Qualitative case study methodology: Study design and implementation for novice researchers. The qualitative report, 13(4):544-559.
Year 2022, Volume: 9 Issue: 4, 344 - 350, 01.12.2022
https://doi.org/10.52880/sagakaderg.1193525

Abstract

References

  • 1.Eskiyörük D. (2015). Örgütsel İletişim. Cinius Yayınları, İstanbul
  • 2.Sabuncuoğlu Z., Gümüş M. (2008). Örgütlerde İletişim. Arıkan Yayınevi, İstanbul.
  • 3.Seller M. (2019). Sağlık Kurumlarında Yönetici ve Diğer Sağlık Personeli Arasındaki İletişim Sorunları Sivas Örneği. Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Sivas, (Danışman: Prof. Dr. İlhan Ç.).
  • 4.Dingley C., Daugherty K., Derieg M. and Persing R. (2005) Improving Patient Safety Through Provider Communication Strategy Enhancements. http://www.ahrq.gov/ professionals/quality-patient-safety/patientsafetyresources/resources/advances-in-patient-safety-2/vol3/Advances-Dingley_14.pdf , Erişim Tarihi: 11.06.2015).
  • 5.Tengilimoğlu D. (2009). Sağlık İşletmeleri Yönetimi. Nobel Yayınevi, Ankara.
  • 6.Yardan E.D., Arslan A. (2015) “Sağlık Kurumlarında Kurumsal İletişim: Sağlık Kurumlarında İletişim. Ed: Yüksel E., Anadolu Üniversitesi AÖF Yayını, Eskişehir, s. 32.
  • 7.Ün A. (2014) Sağlık Kurumlarında Yönetici ve Diğer Sağlık Personeli Arasındaki İletişim Sorunları: Tire Devlet Hastanesinde Bir Uygulama. Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul,
  • 8.Gemlik N., Manioğlu Y., Çatar R.Ö. (2015) Geert Hofstede’in örgüt kültürü modeline göre sağlık meslek gruplarının incelenmesi ve kamu ve özel hastanelerinde karşılaştırmalı bir araştırma. Hacettepe University Faculty of Health Sciences Journal, 1(1): 1-14.
  • 9. https://medikalbulut.org/t/saglik-kurulu-raporu-nasil-alinir/2459, Erişim tarihi:2 Şubat 2022
  • 10.Tekin H.H. ve Tekin H. (2006). Nitel araştırma yönteminin bir beri toplama tekniği olarak derinlemesine görüşme, İstanbul Üniversitesi Sosyoloji Dergisi, 3(13): 101-116. 11.Türnüklü A. (2000). Eğitimbilim araştırmalarında etkin olarak kullanılabilecek nitel bir araştırma tekniği: Görüşme. Kuram ve uygulamada eğitim yönetimi, 24: 543.
  • 12.Rochester M. (1995). Library and information science research in Australia 1985-1994: a content analysis ofresearch articles in The Australian Library Journal and Australian Academic and Research Libraries. Australian Academic and Research Libraries, 26(3):163-170.
  • 13.Gemlik H.N., Saruhan E., Arslanoğlu A. (2019). Yaşlı hastaların yaşlı dostu hastanelerden beklentileri üzerine İçerenköy Bayındır hastanesi’nde nitel bir araştırma. Yönetim, Ekonomi ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi, 3(5):144-156.
  • 14.Denzin N.K., Lincoln Y.S. (2008). Introduction: The discipline and practice of qualitative research.
  • 15.Sandelowski M. (1986). The problem of rigor in qualitative research. Advances in Nursing Science,8(3): 27–37 . 16.Baxter P., Jack S. (2008). Qualitative case study methodology: Study design and implementation for novice researchers. The qualitative report, 13(4):544-559.
There are 14 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Health Care Administration
Journal Section Research Article
Authors

Nilay Gemlik 0000-0001-5319-4070

Rukiye Şeker 0000-0002-3919-4717

Ali Arslanoğlu 0000-0002-4454-0397

Özgür Çengel 0000-0001-9112-5076

Publication Date December 1, 2022
Acceptance Date November 2, 2022
Published in Issue Year 2022 Volume: 9 Issue: 4

Cite

APA Gemlik, N., Şeker, R., Arslanoğlu, A., Çengel, Ö. (2022). Sağlık Kurulunda Çalışanların İletişim Sorunları ve Çözüm Önerileri Üzerine Nitel Bir Araştırma. Sağlık Akademisyenleri Dergisi, 9(4), 344-350. https://doi.org/10.52880/sagakaderg.1193525

Creative Commons License

Journal of Health Academics is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.