Covid-19 pandemisi ile değişen eğitim paradigması dünyada olduğu gibi hemşirelik eğitiminde de yeniliklere ve gelişmelere sebep olmuştur. Bu süreç içerisinde mevcut değişimlerden hemşirelik eğitimi de etkilenmiştir. Pandemi sürecinde eğitimdeki en büyük değişimlerden biri olan uzaktan eğitim hemşirelik eğitimine entegre olmuş, değişen ve gelişen teknoloji ile yeniliklere ihtiyaç duyulmuş ve bu alanda bilgi açığı ortaya çıkmıştır. Bu bağlamda teknolojik yeniliklerden biri olan Web 2.0 araçlarının eğitimde değeri artmış ve birçok etkiye sahip olan araçların hemşirelik eğitiminde de kullanımı artmıştır. Bu derlemede, gelişim ve değişim gösteren teknolojilerin hemşirelik eğitimindeki önemi, kullanılan ve kullanılabilecek etkileşimli araçlar ve hemşirelik eğitimindeki yerini ortaya koymak amaçlanmıştır. Bu çalışma, hemşirelik eğitimini destekleyici uygulamalar ve etkileşimli eğitim teknolojileri sunulmuş, kullanım alanları ve etkilerine yer verilecektir.
The changing educational paradigm with the Covid-19 pandemic has led to innovations and developments in nursing education as well as in the world. During this process, nursing education was also affected by the current changes. Distance education, which is one of the biggest changes in education during the pandemic process, has been integrated into nursing education, and innovations have been needed with changing and developing technology, and a knowledge gap has emerged in this field. In this context, the value of Web 2.0 tools, which is one of the technological innovations, has increased in education and the use of tools that have many effects in nursing education has also increased. In this review, it is aimed to reveal the importance of developing and changing technologies in nursing education, interactive tools that are used and can be used and their place in nursing education. In this study, applications supporting nursing education and interactive education technologies will be presented, their usage areas and effects will be included.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Health Care Administration |
Journal Section | Review Article |
Authors | |
Publication Date | March 1, 2023 |
Acceptance Date | October 27, 2022 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 10 Issue: 1 |
Creative Commons License
Journal of Health Academics is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.