Bu çalışmanın amacı, öğretmenlik mesleğine kaynak teşkil eden eğitim ve fen-edebiyat fakültelerinin sosyal (tarih, Türk dili ve edebiyatı ve coğrafya) alanlarından mezun olan ve 2013 KPSSP-10 ve KPSSP-121 puanlarına göre öğretmen adaylarının başarı durumlarının karşılaştırılmasıdır.
Araştırma; çalışmanın amacı doğrultusunda, öğretmenlik alan bilgisi testine katılan eğitim fakültelerinden ve fen-edebiyat fakültelerden mezun olan ve öğretmen ataması yapılanlar üzerinden gerçekleştirilmiştir. Bu kapsamda Öğretmenlik Alan Bilgisi Testi’ne, ilgili alanlardan 36.552 öğretmen adayı katılmıştır. Öğretmen adaylarının KPSS başarı puan aralığı(60-100), cinsiyet, sınava katılanların doğru cevap ortalamaları ve atanan öğretmenlerin (mezun oldukları fakülte türüne göre) sayısal dağılımları karşılaştırılmıştır. Çalışma sonuçlarının Türkiye’nin öğretmen yetiştirme ve istihdam politikalarına ciddi katkı sağlayacağı düşünülmektedir.Primary Language | tr;end |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 17, 2015 |
Submission Date | April 17, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Issue: 30 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.