The aim of this study is to examine variation of the
the high school 2 physics curriculum in the historical process, in terms of
targets, the contents, teaching-learning process and assessment and evaluation
comparatively. This study was conducted by adopting the qualitative research
design. In the study, document analysis was used as a data collection
technique. According to the results of the study, it was determined that the
1992, 2008 and 2013 the high school physics curriculum have features both different
and similar in terms of targets, contents, teaching-learning process and
assessment and evaluation. Moreover, it was determined that each curriculum was
shifted according to different characteristics of the qualified individuals and
was developed according to the needs of the period.
Bu çalışmanın amacı, tarihsel süreç içerisinde lise
2 fizik dersi öğretim programlarının hedef, içerik, öğretme-öğrenme süreci ve
ölçme-değerlendirme öğelerinin karşılaştırmalı olarak incelenmesidir. Bu
çalışma nitel araştırma deseni
benimsenerek gerçekleştirilmiştir.
Araştırma nitel araştırma
çeşitlerinden doküman analizi kullanılarak
yapılmıştır.. Yapılan çalışmanın sonuçlarına göre 1992, 2008 ve 2013 yılları
öğretim programlarının hedef, öğretme-öğrenme süreci, içerik, ölçme ve
değerlendirme öğelerinin benzer ve farklı özellikleri olduğu belirlenmiştir.
her program nitelikli bireylerin farklı özelliklerine göre değiştirilmiş ve
çağın ihtiyaçlarına göre geliştiriltirildiği tespit edilmiştir.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | June 30, 2017 |
Submission Date | March 3, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Issue: 33 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.