Bu araştırmanın amacı, müzik öğretmeni adaylarının piyano tekniği
davranışlarını kazanma durumlarını araştırmak ve piyano öğretim elemanlarının
piyano çalgısına ait teknik davranışların kazandırılmasına ilişkin görüşlerini almaktır.
Araştırmada nitel araştırma yaklaşımı kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemi
Necmettin Erbakan Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar
Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Anabilim Dalından seçilmiş 15 öğrenci ve 9 piyano
öğretim elemanıdır. Araştırmada veri toplamak amacıyla uzman görüşleri alınarak
10 teknik davranışı kapsayan gözlem formu ve 7 sorudan oluşan görüşme formu
hazırlanmıştır. Araştırmada elde edilen sonuçlar şu şekilde özetlenebilir:
Müzik öğretmeni adaylarının lisans 1. sınıf düzeyinde aldığı teknik
davranışların "iyi" derecede, lisans 2. sınıf düzeyinde
"orta" derecede, lisans 3. sınıf düzeyinde "orta" derecede
olduğu saptanmıştır. Öğretim elemanları ile yapılan
görüşmeler ve gözlem bulgularına göre öğrencilerin, pedal kullanım
davranışları, dönemsel ifade, eser içindeki motif ve cümlelerin
ifadelendirilmesi, gam, arpej çalışmaları gibi teknik davranışlarda eksiklikler
belirlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2018 |
Submission Date | April 2, 2017 |
Published in Issue | Year 2018 Issue: 35 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.