Erken çocukluk dönemi, 0-8 yaş aralığı olarak değerlendirilen, yaşamın kritik evrelerinden biridir. Gelişim becerilerinde hızlı bir ilerlemenin olduğu bu süreçte, çocukların desteklenmesi ileriki yıllardaki becerinin gelişiminde etkili bir rol oynar. Doğum öncesinde önemli bir bölümü oluşmaya başlayan beyin hücrelerinin, erken çocukluk döneminin başlangıcı olarak kabul edilen, yaşamın ilk iki yılında hızla gelişmeye devam ettiği bilinmektedir. Bebeğin doğum sonrasından iki yaşına kadar karşılaşacağı görsel, işitsel ve dokunsal uyaranlar, beynin şekillenmesine ve sinaptik bağların kurulmasına yardımcı olur. Dolayısıyla yaşamının ilk yıllarında içinde yaşanılan çevre, bebeğin ihtiyaçlarına cevap veren ve duyularını destekleyici nitelikte olmalıdır. Bebeği destekleyici ortam ev içerisinde sağlanabileceği gibi açık alanlarda da oluşturulabilir. Açık alanlarda, bebekle yapılan uygulamalar, bir yandan bebeğin duyularının gelişimini desteklerken bir yandan da çevresini tanımasına olanak sağlar. Sınırsız oyun fırsatı sunan açık alanlar, bebeklerin motor becerileri tecrübe etmelerine ve özerkliklerinin desteklenmesine olanak tanır. Ayrıca bebeklere doğrudan ebeveyn liderliği olmadan kendi kendilerini destekleyebilecekleri, bedenlerinin sınırını fark edecekleri ve kendilerini tanımalarına fırsat veren oyun alanları yaratır. Gelişimin en önemli dönemlerinden birini oluşturan erken çocukluk döneminde, açık alan uygulamalarının bebeklerin gelişimi üzerindeki etkisini detaylı şekilde ele almayı amaçlayan bu derleme makalede, alanda çalışan meslek elemanlarının ve ebeveynlerin bebeklerle yapılabilecekleri açık alan uygulamalarına yer verilmiştir.
Early childhood is one of the critical stages of life, considered as the 0-8 age range. In this process of rapid progress in developmental skills, supporting children plays an effective role in the development of skills in the coming years. It is known that brain cells, which started to form a significant part before birth, continue to develop rapidly in the first two years of life, which is accepted as the beginning of early childhood. Visual, auditory and tactile stimuli that the baby will encounter after birth until the age of two help shape the brain and establish synaptic connections. Therefore, the environment in which we live should be able to respond to the baby's needs and support their senses in the first years of life. A supportive environment for the baby can be provided inside the house or can be created in open areas. In open areas, activities with the baby allow the baby to get to know his environment while supporting the development of his senses. Open spaces that offer unlimited play opportunities allow babies to experience motor skills and support their autonomy. It also creates playgrounds where babies can support themselves, recognize the limitations of their bodies, and get to know themselves without direct parent leadership. In this review article, which aims to discuss in detail the effect of outdoor activities on the development of babies in early childhood, which is one of the most important periods of development, open space activities that can be done with babies by professionals and parents working in the field are included
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | December 15, 2021 |
Publication Date | December 30, 2021 |
Submission Date | May 30, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 21 Issue: 2 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.