Research Article
BibTex RIS Cite

Hans sitt 100 Etudes Op. 32 Metodu 3. Fasikül Etütlerinin Teknik Analizi

Year 2024, Volume: 24 Issue: 1, 84 - 99, 30.06.2024

Abstract

ÖZ: Bu çalışmada keman eğitiminde önemli yere sahip olan Hans Sitt 100 Etüt Op. 32 Keman Metodu' nun üçüncü fasikülünde yer alan etütlerin sağ ve sol el teknikleri incelenmiştir. Araştırma kapsamındaki etütlerin pozisyon geçişleri, yay ve parmak teknikleri belirlenmiş ve elde edilen bulgular tablolaştırılarak yorumlanmıştır.
I-V pozisyonları arasında geçişlerin olduğu etütlerin yer aldığı fasikülde, sağ elin (yay) ağırlıklı olarak legato ve detaşe yay tekniklerini kullandığı, sol el (parmak) pozisyon geçişlerinin ise 3 diyez/bemol alan tonalitelerde ve çeşitli parmak düşümleri ile gerçekleştiği görülmektedir. Araştırmada, analiz edilen etütlerden örnekler verilerek seslendirme-yorumlama aşamasında dikkat edilmesi gereken unsurlar belirlenmiş, keman eğitimcilerine ve öğrencilerine yol gösterecek çeşitli önerilerde bulunulmuştur.
Betimsel nitelikte olan bu çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden içerik analizi modeli kullanılmıştır. Araştırma için gerekli olan verilerin elde edilmesinde belgesel tarama tekniği kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini Hans Sitt 100 Etüt Op. 32 Metodu, örneklemini ise metodun üçüncü fasikülü oluşturmaktadır.

References

  • Alan, B. (2009). Keman Eğitiminde Kullanılan “Jacob Dont 24 Etüdes And Caprices Op. 35” Metodunun Sağ El Ve Sol El Teknikleri Açısından İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi, Ankara, Türkiye
  • Büyükaksoy, F. (1997). Keman Öğretiminde İlkeler ve Yöntemler. Ankara: Armoni Ltd. Şti.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş.&Demirel, F.(2014). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara, Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Çilden, Ş. (2003). Çalgı Eğitiminde Nitelik Sorunları. Cumhuriyetimizin 80. Yılında Müzik Sempozyumu. Malatya: İnönü Üniversitesi.
  • Delikara, A. (2013). Keman Eğitimine Yönelik Bir “Etüt Analiz Modeli”, Sanat Eğitimi Dergisi, Cilt 1, Sayı 2, 1-17
  • Demirci, E. ve Sümbüllü, H.T. (2020). Pierre Rode’nin Keman İçin 24 Kaprisinin Analizi. Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi, 26 (Müzik Özel Sayısı) (s.438-454)
  • Kurtuldu, K. (2009). Czerny Op. 299 30 Numaralı Etüde Yönelik Teknik ve Biçimsel Analiz. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Yıl:1 Sayı:1 2009 Güz (s.28-38)
  • Özmenteş, G. (2016). "Çalgı Performansında Çalışma Stratejileri ve Müzik Özyeterliğinin Rolü," Uluslararası Müzik Sempozyumu: Müzikte Performans, Bursa, Türkiye (s.211-224)
  • Öztürk, F.G. & Özay, S. (2008). Keman Ve Viyola Eğitiminde Kullanılan Mazas “Special Etudes Op. 36” Metodu’ nun Sağ Ve Sol El Teknikleri Yönünden İncelenmesi. GÜ, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(3), (s.57-74)
  • Sadie, S. (Dü.). (2001). The new grove dictionary of music and musicians New York: Oxford University Press. (2 b., Cilt 25).
  • Sitt, H. (1981). Hans Sitt 100 Etudes, Op. 32. III-20 Studies: Changing of Position New Edition, B. Schott, Mainz. Germany.
  • Tarkum, E. (2006). Keman Öğretiminde Kullanılacak Alıştırma Ve Etütlerin Seçimi Ve Uygulanması. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, Cilt: 2 Sayı: 4, (s.175 – 182)
  • Uçan A. (1980) Çevreden Evrene Keman Eğitimi Üzerine. Ankara, Çağdaş Eğitim Dergisi, Sayı: 47
  • Yağışan, N. ve Aydın N. (2013). Kemanın Tarihsel Gelişim Süreci ve Eğitimci Yorumcular. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Sayı: 30, (s.213-221)
  • Yıldırım, A., ve Şimşek, H. (2006). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (5. baskı.). Ankara, Seçkin Yayıncılık.

Technıcal Analysıs of Hans Sı̇tt 100 Etudes Op. 32 Method 3. Chapter Etudes

Year 2024, Volume: 24 Issue: 1, 84 - 99, 30.06.2024

Abstract

ABSTRACT: In this study, the right and left hand techniques of the etudes in the third fascicle of Hans Sitt 100 Etudes Op. 32 Violin Method, which has an important place in violin education, were analyzed. The position transitions, bowing and finger techniques of the etudes within the scope of the research were determined and the findings were tabulated and interpreted.
In the fascicle containing etudes with transitions between positions I-V, it is seen that the right hand (bow) mainly uses legato and detached bowing techniques, while the left hand (finger) position transitions are realized in tonalities with 3 sharps/flats and with various finger drops. In the study, by giving examples from the etudes analyzed, the elements to be considered during the voicing-interpretation phase were determined and various suggestions were made to guide violin educators and students.
In this descriptive study, content analysis model, one of the qualitative research methods, was used. Documentary scanning technique was used to obtain the data required for the research. The population of the study consists of Hans Sitt 100 Etudes Op. 32 Method and the sample consists of the third fascicle of the method.

References

  • Alan, B. (2009). Keman Eğitiminde Kullanılan “Jacob Dont 24 Etüdes And Caprices Op. 35” Metodunun Sağ El Ve Sol El Teknikleri Açısından İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi, Ankara, Türkiye
  • Büyükaksoy, F. (1997). Keman Öğretiminde İlkeler ve Yöntemler. Ankara: Armoni Ltd. Şti.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş.&Demirel, F.(2014). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara, Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Çilden, Ş. (2003). Çalgı Eğitiminde Nitelik Sorunları. Cumhuriyetimizin 80. Yılında Müzik Sempozyumu. Malatya: İnönü Üniversitesi.
  • Delikara, A. (2013). Keman Eğitimine Yönelik Bir “Etüt Analiz Modeli”, Sanat Eğitimi Dergisi, Cilt 1, Sayı 2, 1-17
  • Demirci, E. ve Sümbüllü, H.T. (2020). Pierre Rode’nin Keman İçin 24 Kaprisinin Analizi. Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi, 26 (Müzik Özel Sayısı) (s.438-454)
  • Kurtuldu, K. (2009). Czerny Op. 299 30 Numaralı Etüde Yönelik Teknik ve Biçimsel Analiz. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Yıl:1 Sayı:1 2009 Güz (s.28-38)
  • Özmenteş, G. (2016). "Çalgı Performansında Çalışma Stratejileri ve Müzik Özyeterliğinin Rolü," Uluslararası Müzik Sempozyumu: Müzikte Performans, Bursa, Türkiye (s.211-224)
  • Öztürk, F.G. & Özay, S. (2008). Keman Ve Viyola Eğitiminde Kullanılan Mazas “Special Etudes Op. 36” Metodu’ nun Sağ Ve Sol El Teknikleri Yönünden İncelenmesi. GÜ, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(3), (s.57-74)
  • Sadie, S. (Dü.). (2001). The new grove dictionary of music and musicians New York: Oxford University Press. (2 b., Cilt 25).
  • Sitt, H. (1981). Hans Sitt 100 Etudes, Op. 32. III-20 Studies: Changing of Position New Edition, B. Schott, Mainz. Germany.
  • Tarkum, E. (2006). Keman Öğretiminde Kullanılacak Alıştırma Ve Etütlerin Seçimi Ve Uygulanması. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, Cilt: 2 Sayı: 4, (s.175 – 182)
  • Uçan A. (1980) Çevreden Evrene Keman Eğitimi Üzerine. Ankara, Çağdaş Eğitim Dergisi, Sayı: 47
  • Yağışan, N. ve Aydın N. (2013). Kemanın Tarihsel Gelişim Süreci ve Eğitimci Yorumcular. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Sayı: 30, (s.213-221)
  • Yıldırım, A., ve Şimşek, H. (2006). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (5. baskı.). Ankara, Seçkin Yayıncılık.
There are 15 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education (Other)
Journal Section Articles
Authors

Gökhan Engiz 0009-0007-9582-2339

Ali Delikara 0000-0003-0239-1933

Early Pub Date June 7, 2024
Publication Date June 30, 2024
Submission Date March 18, 2024
Acceptance Date May 5, 2024
Published in Issue Year 2024 Volume: 24 Issue: 1

Cite

APA Engiz, G., & Delikara, A. (2024). Hans sitt 100 Etudes Op. 32 Metodu 3. Fasikül Etütlerinin Teknik Analizi. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(1), 84-99.