Research Article
BibTex RIS Cite

The Issue Of Child's Zakah

Year 2015, Volume: 17 Issue: 31, 61 - 79, 15.06.2015
https://doi.org/10.17335/sakaifd.219895

Abstract

The issue of zakah (obligatory alms), which always has a substantial role in the literature of Islamic jurisprudence, is a matter of debate among the schools of fiqh (Islamic jurisprudence). One of the controversial issues is about who would be considered to be under an obligation to pay zakah. Regarding this issue, one of the agenda topics was the problem of zakah of the property of children under puberty. In this research, I will discuss which property of children was disputed in terms of obligation of zakah and I will also handle positions of schools of fiqh on this issue in conjunction with their motives for these positions

ÇOCUĞUN MALININ ZEKÂTI MESELESİ

Year 2015, Volume: 17 Issue: 31, 61 - 79, 15.06.2015
https://doi.org/10.17335/sakaifd.219895

Abstract

İslam hukuku literatüründe ilk dönemlerden itibaren önemli bir yere sahip olan zekât konusu, fıkıh ekolleri nezdinde bazı tartışmalara konu olmuştur. Tartışma noktalarından birini kimlerin zekât yükümlüsü olduğu meselesi teşkil etmiş ve buradaki en önemli gündem maddelerinden bir tanesini de buluğa ermemiş küçük çocukların mallarının zekâtı meselesi oluşturmuştur. Bu çalışmada çocukların hangi mallarının zekât mükellefiyeti açısından tartışıldığı, mezheplerin bu noktadaki tutumları ve bu tutumlarının altında yatan temel saikleri ele alınacaktır.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Ahmet Numan Ünver

Publication Date June 15, 2015
Published in Issue Year 2015 Volume: 17 Issue: 31

Cite

ISNAD Ünver, Ahmet Numan. “ÇOCUĞUN MALININ ZEKÂTI MESELESİ”. Sakarya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 17/31 (June 2015), 61-79. https://doi.org/10.17335/sakaifd.219895.

 Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.

SAUIFD accepts the Open Access Journal Policy for expanding and flourishing of knowledge.