Alasdair MacIntyre, modern ahlakı duygucu karaktere sahip olmakla eleştirir ve merkez eseri
Erdem Peşinde’de bu ahlaka içerik kazandıran temel şahsiyet olarak David Hume’a işaret eder.
MacIntyre’a göre Hume’un ve sonrasında onun etkisiyle gelişen duygucu ahlak felsefesi, genelde
klasik ahlak geleneğine, özelde ise Aristoteles ahlak felsefesine temel zıtlıklar içerir. Ancak
MacIntyre, bir taraftan bu zıtlığın Erdem Peşinde kitabında altını çizerken, diğer yandan Erdem
Peşinde dışındaki -özellikle sonraki- yazılarında Hume ve Aristoteles’i ahlakın nasıl anlaşılması
gerektiği noktasında benzer bakış açılarına sahip olarak bir araya getirir. Bu durum, MacIntyre’ın
Hume yorumunu, görünüşte birbirini dışlayan bu anlama şekillerine işaret eden, iki
farklı bakışla ele alınması gerekliliğini ortaya çıkarır. Bu makale, bu iki bakma şeklini bir araya
getirerek, MacIntyre’ın Hume’u modern duyguculuk içerisinde konumlandırmasına dair bütünlüklü
bir kavrayışı ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır.
Alasdair MacIntyre criticizes the modern morality for having emotivist features and in his central
book After Virtue he points out that David Hume is the main personality who provides these
emotivist contents to the modern morality. According to MacIntyre, Hume’s and the modern
emotivist moral philosophy include fundamental contrasts generally with the classical moral
tradition particularly with Aristotle’s moral philosophy. However, MacIntyre underlines these
contrasts in After Virtue, he in his other texts out of After Virtue, distinguishably brings Hume
and Aristotle together as they both have similar standpoints about how to understand morality.
Therefore, MacIntyre’s interpretation on Hume needs to be examined with a perspective pointing
these two different and seemingly mutually exclusive aspects. Putting together these two
perspectives, this article aims to construct a holistic comprehension about MacIntyre’s placing
Hume in the modern emotivism.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 15, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 18 Issue: 34 |
SAUIFD accepts the Open Access Journal Policy for expanding and flourishing of knowledge.