Research Article
BibTex RIS Cite

Counseling and Guidance Function of Quran Courses (A Socio-Psychological Analysis Based on Teacher's Views)

Year 2017, Volume: 19 Issue: 35, 121 - 149, 15.06.2017
https://doi.org/10.17335/sakaifd.295884

Abstract

Qur'an courses are widespread religious education
institutions serving under the Presidency of Religious Affairs. But, expectations
of students are not limited to religious education from Qur'an courses. One of
them is counseling service. Expectations that gain visibility out of the
religious field show themselves more at social and psychological -Individual
and family- levels. In this study, the functions of Qoran courses are discussed
as an institution providing counseling services for the psychological and
family problems of adult female students. What kind of contributions can be
made for the problems of the students of the Qur'an courses are discussed based
on the information given by the Qur'an course instructors. In our work, it is
argued that the Qur'an course instructors, who are positioned as
"clerics" by students can offer meaningful contributions to the
religious, psychological and social problems of adult female students and that
Qur'an courses can be made more functional and offer considerable contributions
in this regard.

References

  • Özoğlu, Süleyman. Ç. Eğitimde Rehberlik ve Psikolojik Danışma. Ankara: Hiperlink, 2007.

KUR'AN KURSLARININ DANIŞMANLIK ve REHBERLİK FONKSİYONU (ÖĞRETİCİ GÖRÜŞLERİNE DAYALI SOSYO-PSİKOLOJİK BİR ANALİZ)

Year 2017, Volume: 19 Issue: 35, 121 - 149, 15.06.2017
https://doi.org/10.17335/sakaifd.295884

Abstract

Kur’an Kursları Diyanet İşleri Başkanlığına bağlı olarak
hizmet veren yaygın din eğitimi kurumlarıdır. Ancak öğrencilerin Kur’an kurslarından
beklentileri din eğitimi le sınırlı değildir. Bunlardan biri de danışmanlık
hizmetidir. Dinsel alanın dışında görünürlük kazanan beklentiler daha çok
sosyal ve psikolojik –bireysel ve ailevi gibi- düzeylerde kendini
göstermektedir. Bu çalışmada yetişkin kadın öğrencilerin psikolojik ve ailevi
sorunlarının çözümünde, danışmanlık hizmeti veren bir kurum olarak Kur’an
kurslarının fonksiyonları ele alınmaktadır. Kur’an kurslarının öğrencilerin
problemlerine ne tür katkılarının olabileceği Kur’an kursu öğreticilerinin
(KKÖ) verdiği bilgilere dayalı olarak tartışılmaktadır. Çalışmamızda öğrenciler
tarafından bir “din adamı” olarak konumlandırılan Kur’an kursu öğreticilerinin,
yetişkin kadın öğrencilerin dini, psikolojik ve sosyal problemlerine anlamlı
katkılar sunabileceği, Kur’an kurslarının daha fonksiyonel hale getirilerek bu
konuda ciddi katkılar sunabileceği savunulmaktadır.

References

  • Özoğlu, Süleyman. Ç. Eğitimde Rehberlik ve Psikolojik Danışma. Ankara: Hiperlink, 2007.
There are 1 citations in total.

Details

Journal Section Articles
Authors

Abdullah İnce

Publication Date June 15, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 19 Issue: 35

Cite

APA İnce, A. (2017). KUR’AN KURSLARININ DANIŞMANLIK ve REHBERLİK FONKSİYONU (ÖĞRETİCİ GÖRÜŞLERİNE DAYALI SOSYO-PSİKOLOJİK BİR ANALİZ). Sakarya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 19(35), 121-149. https://doi.org/10.17335/sakaifd.295884
AMA İnce A. KUR’AN KURSLARININ DANIŞMANLIK ve REHBERLİK FONKSİYONU (ÖĞRETİCİ GÖRÜŞLERİNE DAYALI SOSYO-PSİKOLOJİK BİR ANALİZ). Sakarya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi. June 2017;19(35):121-149. doi:10.17335/sakaifd.295884
Chicago İnce, Abdullah. “KUR’AN KURSLARININ DANIŞMANLIK Ve REHBERLİK FONKSİYONU (ÖĞRETİCİ GÖRÜŞLERİNE DAYALI SOSYO-PSİKOLOJİK BİR ANALİZ)”. Sakarya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 19, no. 35 (June 2017): 121-49. https://doi.org/10.17335/sakaifd.295884.
EndNote İnce A (June 1, 2017) KUR’AN KURSLARININ DANIŞMANLIK ve REHBERLİK FONKSİYONU (ÖĞRETİCİ GÖRÜŞLERİNE DAYALI SOSYO-PSİKOLOJİK BİR ANALİZ). Sakarya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 19 35 121–149.
IEEE A. İnce, “KUR’AN KURSLARININ DANIŞMANLIK ve REHBERLİK FONKSİYONU (ÖĞRETİCİ GÖRÜŞLERİNE DAYALI SOSYO-PSİKOLOJİK BİR ANALİZ)”, Sakarya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, vol. 19, no. 35, pp. 121–149, 2017, doi: 10.17335/sakaifd.295884.
ISNAD İnce, Abdullah. “KUR’AN KURSLARININ DANIŞMANLIK Ve REHBERLİK FONKSİYONU (ÖĞRETİCİ GÖRÜŞLERİNE DAYALI SOSYO-PSİKOLOJİK BİR ANALİZ)”. Sakarya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 19/35 (June 2017), 121-149. https://doi.org/10.17335/sakaifd.295884.
JAMA İnce A. KUR’AN KURSLARININ DANIŞMANLIK ve REHBERLİK FONKSİYONU (ÖĞRETİCİ GÖRÜŞLERİNE DAYALI SOSYO-PSİKOLOJİK BİR ANALİZ). Sakarya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi. 2017;19:121–149.
MLA İnce, Abdullah. “KUR’AN KURSLARININ DANIŞMANLIK Ve REHBERLİK FONKSİYONU (ÖĞRETİCİ GÖRÜŞLERİNE DAYALI SOSYO-PSİKOLOJİK BİR ANALİZ)”. Sakarya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, vol. 19, no. 35, 2017, pp. 121-49, doi:10.17335/sakaifd.295884.
Vancouver İnce A. KUR’AN KURSLARININ DANIŞMANLIK ve REHBERLİK FONKSİYONU (ÖĞRETİCİ GÖRÜŞLERİNE DAYALI SOSYO-PSİKOLOJİK BİR ANALİZ). Sakarya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi. 2017;19(35):121-49.

INDEXING & ABSTRACTING & ARCHIVING


    5bd95eb5f3a21.jpg    67922fef55177.jpg  67923180250dc.jpg  679232578db69.png  6792331c55131.png 679233cb1e838. 679234335ac6c.jpg
6792349f931a9.png  679235c855604.jpg    21040  11366  17440  33101  33100

  
 Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.

SAUIFD accepts the Open Access Journal Policy for expanding and flourishing of knowledge.