Mimarlık öğrencilerinin mekansal deneyimleri, bazı durumlarda tasarımlarının olumluyönde gelişmesini sağlarken, bazı durumlarda da tasarımlarında negatif sabitlik etkileriyaratabilmektedir. Bu negatif etkiler, öğrencide, kalıplaşmış fikirlerin dışına çıkamama,farklı seçenekler üretememe, kendince doğru bulduğu düşüncelerden vazgeçememegibi tutumlara neden olduğu gibi bu düşünce ve davranış kalıpları, öğrencininyaratıcılığının da kısıtlanmasına neden olabilmektedir. Bu makale, ilk yıl mimarlıköğrencilerinin mekansal deneyimlerinin, tasarımları üzerinde oluşturabileceği etkileriölçen deneysel bir çalışmanın sonuçlarını ve kuramsal çerçevesini ele almaktadır
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2010 |
Published in Issue | Year 2010 Volume: 1 Issue: 5 |