Mimarlık eğitimi yıllar içerisinde mekânı tanımlamak ve deneyimlemek üzere birçok yeni teknik ve yöntemle öğrencilerle buluşmaktadır. Mekânın yaşamsal ve duyusal boyutuna hitap edecek gerçekçi yaklaşımlar teknolojinin gelişmesiyle sanal gerçekliğe doğru ilerlemekte ve zaman içerisinde görselleşme ve ifade teknikleri de değişmektedir. Bu çalışma, sanatta ve mimarlık eğitiminin ilk yıllarında yapılan kavramsal çalışmalarda oldukça sık kullanılan kolaj tekniğinin mekânsal duyumsamaya karşılık gelen bir ifade tekniği olduğunu ve mekânın deneyimlenmesine hazırlık yapan çok boyutlu bir ifade tekniği olarak mimarlık eğitiminin tüm süreçlerinde yer alabileceğini savunmaktadır. Çalışmanın amacı mekânı duyular aracılığıyla algılatabilecek bir teknik olarak kolajın önemini vurgulamaktır. “Mimari tasarım sürecinde görmek, dokunmak, tat almak, koklamak ve işitmek duyularını kolaj tekniği harekete geçirir” hipotezi “IV. İstanbul Tasarım Bienali- Okullar Okulu” etkinlikleri kapsamında sergilenen “Evin Ayrıntıları” isimli duyusal kolaj çalışması üzerinden okunacaktır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | December 26, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Issue: 24 |