Son yıllarda Sağlıkta Dönüşüm uygulamaları hastanelerin faaliyetlerini sürdürmeleri ve insan kaynaklarını etkin bir şekilde değerlendirebilmesi için verimliliği arttırıcı model olarak yalın hizmet yönetim stratejisini benimsemelerini zorunlu hale getirmiştir. Yalın yönetim uygulamalarının etkileşim içinde olduğu faktörlerden biri örgütsel bağlılıktır. Örgütsel bağlılık ve yalın hizmet yönetimini ilişkisinin en fazla etkili olduğu hizmet grubunun sağlık sektörü olduğu düşünülerek planlanmış bu çalışma; kamu sağlık sektörünün bir parçası olan hastane çalışanlarının algılarına göre örgütsel bağlılığın yalın hizmet yönetimine etkisini belirlemek üzere tanımlayıcı bir çalışma olarak tasarlanmıştır.
Çalışma 300 hastane çalışanı ile gerçekleştirilmiştir. Veriler anket formu kullanılarak toplanmıştır. Bu kapsamda tanımlayıcı istatistiksel metotların yanı sıra demografik karşılaştırmalarda Mann-Whitney-U, bağımsız T testi skorları, Regresyon analizi ve ANOVA testi de istatistiksel olarak kullanılmıştır. Analiz sonucunda yalın hizmet yönetimi ve örgütsel bağlılık faktörleri arasında doğrusal yönde çeşitli düzeylerde ilişki bulunmuştur. Araştırma kapsamındaki hastanelerde yalın hizmet yönetim faktörlerinin orta düzeylerde olduğu saptanmıştır. Bu sonuçlar ışığında örgütsel bağlılığı sağlayan çalışan motivasyonunu attırıcı faaliyetler ile kaynakların minimum düzeyde kullanımı ve kalite maliyetlerinin minimum düzeye indirilmesi gibi hedefler, öncelikler arasında olmalıdır.
In recent years applications in Health Care Transformation, as a model for productivity-enhancing lean service management strategy became necessary for hospitals to sustain themselves and assess the human resources effectively. Lean management is intertwined with many factors. One of these factors is the organizational commitment. The relationship between organizational commitment and lean service management services group is the most effective health sector; this study has been designed as a descriptive study to determine the effects of organizational loyalty to lean service management according to the perceptions of the hospital staff in the public health sector.
The study conducted with 300 hospital employees. The data collected using questionnaire forms. To data analysis, various different methods have been used like as Mann-Whitney-U, independent T-test scores; Regression Analysis and ANOVA. After the evaluation of the data factors direction of linear relationship at various levels was found between lean service management and organizational commitment. In this study, lean service management factors were found in medium levels in hospitals, which involved this study. From these results, to provide organizational commitment, increasing the employee motivation, minimize the cost and quality should be among the priorities of the institutions such as the targets.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Health Policy |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 3, 2019 |
Submission Date | March 18, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 1 Issue: 1 |
All works published in this journal are licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 (CC BY-NC 4.0 ) International License.
To view a copy of this license, visit http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/