Collaboration among institutions providing nursing education and nursing services is named in different ways such as clinical cooperation, school-hospital cooperation, academy-service partnership. Today, these collaborations are emerged to ensure the nursing education learning outcomes and to support students' clinical practices. However, although these practices have positive outputs, they cannot be sustained due to institutional and individual reasons. Although there are no examples in which faculty members participate in patient care, care management, and hospital management processes in the Turkish literature, few relevant suggestions are emphasized. In this editorial, we examined the school-hospital cooperation examples, proposed a new approach based on an integration paradigm instead of cooperation. We also clarified the prerequisites for the implementation of the model, possible risk factors, and declared suggestions for the change needed.
Hemşirelik eğitimi veren kurumlar ve hemşirelik hizmetinin sunulduğu kurumlar arasındaki iş birlikleri, klinik iş birliği, okul – hastane iş birliği, akademi – servis ortaklığı ve birlikteliği gibi farklı şekillerde adlandırılmaktadır. Günümüzde bu türden iş birlikleri, hemşirelik eğitimi öğrenim çıktılarını güvence altına almak ve öğrencilerin klinik uygulamalarını desteklemek amacıyla uygulanmaktadır. Ancak bu uygulamalar, sağladıkları olumlu çıktılar olsa da kurumsal ve bireysel nedenlerle devamlılık gösterememektedir. Ulusal alanyazında hemşirelik öğretim üye ve elemanlarının hasta bakımı, bakımın yönetimi ve hastane süreçlerinin sunumuna ve yönetimine etkin bir şekilde katıldığı, bu noktalarda karar verici pozisyon aldığı bir model örneği bulunmamakla birlikte, bu yönde yaklaşım önerileri dikkati çekmektedir. Yazımızda, okul-hastane iş birliği örnekleri incelenmekte, iş birliği yerine, bütünleşme paradigmasına dayalı yeni bir model önerisi ortaya konulmakta, modelin uygulamaya geçirilmesi için gerekli ön koşullardan, uygulanması durumunda olası risk faktörlerinden bahsedilmekte ve gerekli değişime yönelik öneriler paylaşılmaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Health Care Administration |
Journal Section | Letter to the Editor |
Authors | |
Early Pub Date | December 29, 2021 |
Publication Date | January 1, 2022 |
Submission Date | October 28, 2021 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 4 Issue: 1 |
All works published in this journal are licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 (CC BY-NC 4.0 ) International License.
To view a copy of this license, visit http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/