This work aims at examining Athīr al-Dīn al-Abharī’s views on rational
soul. Reputed by his works Hidāyat al-hikmah and Isagoge, al-Abharī
has played a significant role in the development of philosophical sciences.
This article focuses on al-Abharī’s ideas about the soul, as it appears in his
encyclopedic philosophical works, such as the existence of the soul, its
definition and essence as well as its relation with the body and the soul with
regards to its temporality or non-temporality. Al-Abharī’s philosophical
approach is usually neglected but it is very significant in terms of
understanding his soul theory. Al-Abharī’s soul theory has a central place in
understanding the relationship between philosophical sciences such as ethic,
epistemology, and metaphysic.
Bu makalede felsefî ilimlerin tedris
edilmesinde önemli bir katkısı olan, Hidâyetü’l-Hikme ve İsagûcî gibi eserleriyle
haklı bir şöhrete kavuşan Esîrüddin Ebherî’nin (ö.663/1265[?]) insanî nefse
ilişkin görüşlerini analiz etmeyi amaçlamaktayız. Bu bağlamda insanî nefsin varlığı,
mâhiyeti, tanımı, bedenle olan ilişkisi, nefsin hâdis olması ve tenâsüh konusu
arasındaki ilişki ile insanın yetkinleşmesi yoğunlaşacağımız konular olacaktır.
Felsefî görüşleri ihmal edilen Ebherî’nin insanî nefse ilişkin görüşlerini
incelemek, felsefe tasavvurunun temelini oluşturan nefs teorisini bilmek adına
önem taşır. Zira ahlak, bilgi teorisi ve metafizik gibi temel felsefî ilimlerin
birbirleriyle olan ilişkisini anlamada nefs teorisi merkezi bir yer işgal eder.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | November 30, 2017 |
Acceptance Date | November 29, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 9 Issue: 2 |
Creative Commons Atıf-Gayriticari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC 4.0) ile lisanslanmıştır.
Derginin tüm içeriğine açık erişim sağlanmaktadır. Yayınlanan makaleler öncelikle İThenticate programında taranmaktadır.
Dergimizde
yayınlanan makalelerin sorumluluğu yazara ait olup, tüm telif hakları Şarkiyat İlmi Araştırmalar Dergisi’ne devrolunmuştur.