In all education systems the aim of education
and teaching activities is to provide happiness and peace to people. That can
be just because of being suplied financial and moral needs which come from
creation of human and being solved the problems that people live. Western
education system ignores person's moral needs and problems, and ıt aims
material gains and desires with a materialist perception. So that on the one
hand suplying of the moral needs of person remains incomplete, on the other
hand psychological problems that ocur because of ideals that being dreamed but
not being made real and although existing not being reached. Whereas Islamic
education deals with suplying of both material and moral needs of people. Also
ıt builds solutions to psychological problems of the age by adopt people the
resignation understanding and believing Allah.In Islamic education system
person's happiness of world and eternity and person's peace are provided.
In this article the basic perception of western education system and the
deadlock of this perception to the age problems, and also the basic perception
of Islamic education system and the solution that this perception brings to the
age problems are dealt with.
Tüm
eğitim sistemlerinde eğitim ve öğretim faaliyetlerinin amacı, insanın huzur ve
mutluluğunu temin etmektir. Bu da insanın fıtratında bulunan-gerek duyulan
maddi ve manevi ihtiyaçlarının karşılanması ve yaşadığı problemlerin
giderilmesi ile mümkün olabilmektedir. Batı eğitim sistemleri, insanın manevi
ihtiyaç ve sıkıntılarını göz ardı ederek, materyalist bir anlayışla maddi çıkar
ve arzuları hedef edinmektedir. Böylece burada bir taraftan insanın manevi
ihtiyaçlarının giderilmesi eksik kalırken, öbür taraftan modern çağda olup da
ulaşılamayan ve hayal edilip de gerçekleştirilemeyen ideallere dayalı oluşan
psikolojik sorunlar da çözümsüz kalabilmektedir. Oysaki İslami eğitim, fıtrata
uygun olarak insanın maddi ve manevi ihtiyaçlarının teminini birlikte ele almaktadır.
Aynı zamanda yaşanan çağın psikolojik sorunlarına karşı da Allah’a iman ve
tevekkül anlayışını benimseterek çözüm oluşturulabilmektedir. Binaenaleyh
İslami eğitim sisteminde, insanın dünya ve ahiret mutluluğu ile huzuru
sağlanabilmektedir. Bu makalede Batı eğitim sisteminin temel anlayışı ve bu
anlayışın yaşanan çağdaş sorunlara karşı çözümsüzlüğü üzerinde durulurken,
İslami eğitim sisteminin temel anlayışı ve bu anlayışın yaşanan çağdaş
sorunlara getirdiği çözümler üzerinde durulmaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 30, 2019 |
Acceptance Date | April 26, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 11 Issue: 1 |
Creative Commons Atıf-Gayriticari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC 4.0) ile lisanslanmıştır.
Derginin tüm içeriğine açık erişim sağlanmaktadır. Yayınlanan makaleler öncelikle İThenticate programında taranmaktadır.
Dergimizde
yayınlanan makalelerin sorumluluğu yazara ait olup, tüm telif hakları Şarkiyat İlmi Araştırmalar Dergisi’ne devrolunmuştur.