To illustrate the systematic means by which the Muslim other is turned into a source of anguish and horror, we coin the term manufacturing fear. Manufacturing fear is the systematized process of creating and constructing fear of the other. It occurs through regularized procedures and techniques in an almost persistent mood. Through these methods, the other is shaped into an awful entity with more-beast-like qualities as his/her definitive features. In this paper, we aim to investigate how fear functions in three American novels, namely, John Updike’s Terrorist (2006), Don DeLillo’s Falling Man (2007), and Andre Dubus III’s The Garden of Last Days (2009). We also examine these horrifying images concerning the narratives’ exemplification of Muslims. Pertaining anecdotes where fright is manifested about the Muslim other are contextualized within the existent discourse of fear. Situating these novels within the post-9/11 atmosphere of distrust and trauma uncovers the underlying approaches employed by novelists to exemplify the Muslim other. In the three narratives, dreadful imageries have been presented by employing diverse techniques and approaches. Fear of the Muslim other has been manufactured through blood scenes, historical conflicts, and terrorist plots.
Thank you...
Sistematik yollarla Müslüman öteki bir ızdırap ve korku kaynağına dönüştürülmesini örneklemek için, korku üretme terimini icat ediyoruz (kullanırız). Üretim korkusu, diğerinden korkuyu yaratmanın ve inşa etmenin sistematik bir sürecidir. Bu tür korku, düzenli prosedürler ve teknikler aracılığıyla gerçekleşir ve neredeyse kalıcı bir ruh hali alır. Bu yöntemlerle, öteki korkunç bir varlığa ve daha canavar benzeri nitelikleri taşıyan bir ajana dönüştürülüyor. Bu makalede üç Amerikan romanında korkunun nasıl işlediğini araştırmayı hedefliyoruz, yani, John Updike’ın Teröristi (2006), Don DeLillo’nun Düşen Adamı (2007), ve Andre Dubus III’nin Son Günlerin Bahçesi (2009). Bu üç eserde, bu tür dehşet verici görüntüleri ve Müslümanları örneklendirmesi açısından da inceliyoruz. Müslüman öteki anekdotlarda, korku söylem içinde bağlamsallaştırılmıştır. Bu romanları 9/11 sonrası güvensizlik ve travma atmosferinde incelediyimizde, yazarların kullandığı Müslüman öteki temel yaklaşımlarını ortaya çıkarır. Bu üç eserde, korkunç görüntüler çeşitli teknikler ve yaklaşımlar kullanılarak sunulmuştur. Müslüman öteki korkusu kanlı sahneler, tarihi çatışmalar ve terörist planlarla üretilmiştir.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 30, 2021 |
Acceptance Date | March 26, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 13 Issue: 2 |
Creative Commons Atıf-Gayriticari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC 4.0) ile lisanslanmıştır.
Derginin tüm içeriğine açık erişim sağlanmaktadır. Yayınlanan makaleler öncelikle İThenticate programında taranmaktadır.
Dergimizde
yayınlanan makalelerin sorumluluğu yazara ait olup, tüm telif hakları Şarkiyat İlmi Araştırmalar Dergisi’ne devrolunmuştur.