Köprülerde kullanılan, çelik kompozit kirişler gerek kesit kayıplarından, gerekse artan trafik yüklerinden dolayı mevcut kesitleri yetersiz kalabilmektedir. Çözüm olarak kesitin yenisi ile değiştirilmesi ya da güçlendirilmesi tavsiye edilmektedir. Günümüzdeki teknolojik gelişmeler sayesinde karbon fiberlerin içinde yüksek rijitliğe sahip High moduluscarbon fiber-reinforced polimer(HM-CFRP) gibi güçlendirme malzemeleri üretilmekte ve bu malzemeler yine yüksek elastik modüle sahip çelik yapı elemanlarının güçlendirilmesinde kullanılmaktadır. Böylece polimer malzeme ile güçlendirilen çelik yapı elemanlarının rijitlik ve dayanımında mukavemet kazanması sağlanmaktadır. Ancak çelik, epoksi ve fiber takviyeli malzemeden oluşan güçlendirilmiş kirişlere ait deneysel çalışmalar zaman ve parasal yönden ekonomik olmamaktadır. Bu yüzden deney hazırlık aşaması zor olan durumlarda, numerik modeller hazırlanıp doğrulanarak parametrik çalışmalar yürütülebilmektedir. Bu çalışmadaki numerik model, deneysel çalışma ile doğrulanmış daha sonra parametrik çalışmalar yapılmış ve YSA ile test edilmiştir. Çalışmanın numerik modellemesinde ABAQUS sonlu eleman modeli kullanılmış gerek malzeme gerekse geometrik bakımdan doğrusal olmayan analizler yapılmıştır. YSA tabanlı modelinin performansı ile ABAQUS programından elde edilen sonuçlar değerlendirildiğinde YSA tekniği kullanılarak I kesitli Çelik- Betonarme kompozit kirişlerin HM- CFRP ile onarım ve güçlendirilmesinde daha hızlı, güvenilir ve ekonomik sonuçlar elde edilebileceği görülmüştür.
Steel sections used in the bridge, the beam can be renewed or reinforced for systems which have section loss due to corrosion or insufficient sections due to increasing traffic load. The solution is recommended as the sectional replaced or strengthened. Thanks to technological advances with high rigidity high modulus carbon fiber-reinforced polymer (HM-CFRP) materials are produced, and these materials are used again for the high elastic modulus reinforced with steel construction components. Thus, gaining strength in polymer reinforced steel construction elements are provided with the material stiffness and strength. However, experimental studies on the reinforced beams are not economic and monetary aspects of time. The difficulty of experimental cases, numerical models created parametric studies can be conducted. In this study, numerical models validated with experimental work, then tested with parametric study of the YSA. Study of numerical modeling ABAQUS finite element model of care used materials and the geometric nonlinear analysis. When the results obtained from modeling with NNA and FEM are compared, the former has given reliable, fast results for the behavior of RC composite steel I-Section retrofitted or repaired by HM-CFRP.
Subjects | Engineering |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | August 1, 2016 |
Submission Date | July 3, 2015 |
Acceptance Date | May 31, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 20 Issue: 2 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.