Resimler çocukla sözel
olmayan bir iletişim sağlar ve çocuğun duygularını ifade edebilmesine yardımcı
olur. Çocuklar bir resim çizmeleri istendiğinde, sıklıkla kendileri için önemli
olan durumları ve bu durumu nasıl algıladıklarını çizer. Resimler bize
çocukların korkuları, algıları, fantazileri ve yanlış anlamaları hakkında ipucu
verir. Çocukların resim yapmaları ile ilgili yöntemlerin psikoloji başta olmak
üzere çeşitli bilim dalları tarafından "tanı" aracı olarak
kullanılmakta olduğu bilinmektedir.
Hastalık, gelişen her
çocuğun başına gelebilecek en yaygın, en genel stres kaynaklarından biridir.
Kısa süreli basit hastalıklar nadiren çocuğun üzerinde büyük etkiler veya uzun
süreli duygusal bozukluklar bırakır. Oysa kronik hastalıklar gelişmekte olan
çocuğun bilişsel ve duygusal gelişimi üzerinde kalıcı etkiler bırakabilir.
Bilinmeyenden korkma ve
kendini kontrol duygusunun tehdit altında olduğunu algılaması okul çocuğunun
sağlık personeline ilişkin diğer korkularını oluşturur. Çocuk hastalığıyla
ilgili her şeyi tam olarak anlamadığı için bilgideki boşlukları fantezilerle
doludur. Çocuklarla çalışan hemşire çocuğun yaş ve gelişim düzeyine göre sözel
ve sözel olmayan iletişim tekniklerini kullanabilmelidir. Çocuğa resim çizdirme
onun hastane deneyimlerini ve bu deneyimlerinin akut veya kronik hastalıkta
etkisi hakkında bilgi edinilmesini sağlayabilir.
Sağlık bilincinin
oluşmasında çevrenin yanı sıra deneyimlerin ve hekim-hemşire-çocuk ilişkisinin
önemli rolü olmaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | May 22, 2019 |
Submission Date | April 11, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 2 Issue: 1 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.