Amaç: Bu kesitsel tanımlayıcı çalışma Gaziantep Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi, Hemşirelik Bölümü öğrencilerinin sağlıklı yaşam biçimi davranışlarının belirlenmesi amacıyla yapılmıştır.
Gereç ve yöntem: Araştırmanın evrenini, Gaziantep Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi, Hemşirelik Bölümündeki 900 öğrenci oluşturmaktadır. Örneklem Mart 2017’ de devamsızlık kullanmayan araştırmaya katılmayı kabul eden ve Sağlıklı Yaşam Biçimi Davranışları II Ölçeğini tam olarak dolduran 507 öğrencidir. Çalışmanın verileri Sosyo-Demografik Form ve Sağlıklı Yaşam Biçimi Davranışları II Ölçeği kullanılarak toplanmıştır. Veri analizi; frekans ve yüzde dağılımları, t testi, x² analizleri kullanılarak yapılmıştır.
Bulgular: Öğrencilerin %80.5‟i hiç sigara kullanmadığı, %87.4‟ü hiç alkol kullanmadığı tespit edilmiştir. Öğrencilerin %69.4‟ü düzenli egzersiz yapamadıklarını, %66.5’i günde 3-4 öğün yemek yediklerini, %43.6‟sının düzenli beslenmediğini, %64.1‟i dinlenmek için özel bir zaman ayırdığını, %72‟si günde 7-10 saat uyuduklarını, %85.8‟i uyku sorununun olmadığını ifade etmiştir. Bulgulara göre, ölçekten alınabilecek maksimum puan 208 iken, öğrencilerin ölçek puan ortalamalarının 126.37±19.64 olduğu, en yüksek puanın sağlık sorumluluğu ve beslenme, en düşük puanın stres yönetimi alt ölçeğinden alındığı görülmüştür.
Sonuç: Hemşirelik öğrencilerin sağlıklı davranış biçimlerini iyileştirmek ve korumak için, okullardaki idarecilerin sağlıkla ilgili konularda eğitim programları oluşturulmaları, öğrencilerin sağlık konusunda eksik kaldıkları konuları belirlemeleri, verilen sağlık eğitiminin, olumlu sağlık davranışlarına dönüşüp dönüşmediğinin, bilimsel çalışmalarla desteklemeleri ve gerekli iyileştirmeleri yapmaları gerektiği önerilmiştir.
makalemizi destekleyen bir kurum bulunmamaktatır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Health Care Administration |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 19, 2020 |
Submission Date | May 20, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 3 Issue: 1 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.