Research Article
BibTex RIS Cite

DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ ÖĞRETMENLERİNİN AKTİF ÖĞRENME MODELİNE YAKLAŞIMLARI

Year 2016, Issue: 24, 59 - 82, 25.11.2016

Abstract

Çalışmanın amacı İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi
öğretmenlerinin aktif öğrenme modeline yönelik yaklaşımlarının belirlenmesi
ve değerlendirilmesi şeklinde oluşturulmuştur. Çalışma 2011-2012 Öğretim
yılında Isparta il ve ilçelerinde ilköğretim okullarında görev yapan Din
Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmenlerini kapsamaktadır. Çalışmada veri
toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen ölçekler ve kişisel
bilgi formu kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen veriler SPSS (Statistical
Package for Social Sciences) for Windows 17.0 programı kullanılarak analiz
edilmiştir. Araştırma sonucunda araştırmaya katılan ilköğretim Din Kültürü ve
Ahlak Bilgisi öğretmenlerinin aktif öğrenme modeline yönelik
yaklaşımlarının yüksek düzeyde olduğu tespit edilmiştir

References

  • ACAR C., “Aktif Öğrenmenin Matematik Başarısı Üzerine Etkileri”, Yüzüncü
  • Yıl Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, (Yayımlanmamış Yüksek
  • Lisans Tezi), Van 2005.
  • AÇIKGÖZ K. Ü., Aktif Öğrenme, (2. Baskı), Eğitim Dünyası Yayınları, İzmir,
  • 2003.
  • AÇIKGÖZ K. Ü., Etkili Öğrenme ve Öğretmen, 7. Baskı, Biliş Eğitim
  • Yayınları. İzmir, 2009.
Year 2016, Issue: 24, 59 - 82, 25.11.2016

Abstract

References

  • ACAR C., “Aktif Öğrenmenin Matematik Başarısı Üzerine Etkileri”, Yüzüncü
  • Yıl Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, (Yayımlanmamış Yüksek
  • Lisans Tezi), Van 2005.
  • AÇIKGÖZ K. Ü., Aktif Öğrenme, (2. Baskı), Eğitim Dünyası Yayınları, İzmir,
  • 2003.
  • AÇIKGÖZ K. Ü., Etkili Öğrenme ve Öğretmen, 7. Baskı, Biliş Eğitim
  • Yayınları. İzmir, 2009.
There are 7 citations in total.

Details

Journal Section Articles
Authors

Fatih Çınar

Ramazan Buyrukçu

Publication Date November 25, 2016
Published in Issue Year 2016 Issue: 24

Cite

APA Çınar, F., & Buyrukçu, R. (2016). DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ ÖĞRETMENLERİNİN AKTİF ÖĞRENME MODELİNE YAKLAŞIMLARI. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(24), 59-82.

Journal of Suleyman Demirel University Institute of Social Sciences take part in national and international indices such as Akademia Social Sciences Index (ASOS), Business Source Corporate Plus (EBSCO), Scientific Indexing Services (SIS), Turkish Education İndex (TEİ), Directory of Research Journals Indexing (DRJI), Akademic Resource İndex (ResearchBib), Journal Factor, CiteFactor, Information Matrix for the Analysis of Journals (MİAR), Index Copernicus (IC), Social Sciences Citation Index (SOBİAD).