Bu araştırmanın amacı, lise öğrencilerinin Vitamin Eğitim Yazılımı
“Lisego” ile ilgili görüşlerini incelemektir. Bu genel amaç doğrultusunda
öğrencilerin; Vitamin Eğitim Yazılımını kullanma nedenleri, yazılımı hangi
derslerde kullanmalarının daha uygun olduğu, yazılımın öğrenci beklentilerini
karşılama durumu ile öğrencilerin ders motivasyonları ve başarılarını etkileme
durumlarıyla ilgili görüşleri analiz edilmiştir. Araştırma, nitel araştırma
yöntemleri içinde yer alan fenomenolojik araştırma desenine göre yapılmış ve
araştırma örneklemini de liselerde öğrenim gören ve Vitamin Eğitim Yazılımı,
“Lisego”yu kullanan 108 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmadan elde edilen
bulgulara göre öğrenciler; Vitamin Eğitim Yazılımını kullanma nedenleri
olarak “konu tekrarı ve pekiştirme”, “ders çalışmaya yardımcı olma, “derslere
ve sınavlara hazırlık”, “konuları anlama”, “farklı bir öğrenme ortamı” ve
“derslerde başarılı olma” gibi nedenlere vurgu yapmışlardır. Yazılımın sayısal
derslerde kullanımının uygunluğunu belirten öğrenciler, bu derslerden de en
çok sırasıyla matematik ve fen derslerinde kullanımın uygun olduğunu
belirtmişlerdir. Ayrıca, yazılımın öğrencilerin beklentilerini karşılamada
etkili olduğunu, derslere motivasyonlarını artırdığını ve ders başarılarını da
katkı sağladığını belirtmişlerdir.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | November 25, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Issue: 23 |
Journal of Suleyman Demirel University Institute of Social Sciences take part in national and international indices such as Akademia Social Sciences Index (ASOS), Business Source Corporate Plus (EBSCO), Scientific Indexing Services (SIS), Turkish Education İndex (TEİ), Directory of Research Journals Indexing (DRJI), Akademic Resource İndex (ResearchBib), Journal Factor, CiteFactor, Information Matrix for the Analysis of Journals (MİAR), Index Copernicus (IC), Social Sciences Citation Index (SOBİAD).