Toplumsal
yaşayışın ahenkle yürümesindeki en önemli etmenlerden biri kuşkusuz ahlaktır. İnsanlar,
beşeri düzende yaşarken ahlaki kurallara uyarak ilişkilerini düzenlemektedir.
Bu kuralların bir bölümünün kökeninin dini, bazılarının ise toplumun gelenek,
görenek ve kültüründen beslenerek oluştuğu söylenmektedir. Bu makalede çok
kültürlü bir toplum olan Belçika’daki ortaöğretim kurumlarında din dersi
eğitimi almayan öğrencilere sunulan, toplumsal temelli moral (Ahlak)
derslerinin içeriği araştırılmakta; kullanılan materyaller analiz edilmektedir.
Bu çalışma bir literatür incelemesinden ziyade literatür ışığında ilgili çalışmaların
incelenmesi ve bu alanda yapılan derslerin sınıf
ortamında gözlemlenmesi, öğretmen ve öğrencilerle yapılan görüşmeler, müfredatın
amaç ve ünite içeriklerinin analiz edilerek avantaj ve dezavantajlarının
tespitinden oluşmaktadır. Çalışmada,
ilkokul, ortaokul ve lisedeki ahlak derslerinin içeriği bir örnek olması
bakımından paylaşılacaktır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Issue: 31 |
Journal of Suleyman Demirel University Institute of Social Sciences take part in national and international indices such as Akademia Social Sciences Index (ASOS), Business Source Corporate Plus (EBSCO), Scientific Indexing Services (SIS), Turkish Education İndex (TEİ), Directory of Research Journals Indexing (DRJI), Akademic Resource İndex (ResearchBib), Journal Factor, CiteFactor, Information Matrix for the Analysis of Journals (MİAR), Index Copernicus (IC), Social Sciences Citation Index (SOBİAD).