Gelişen teknoloji ve dünya düzenindeki yenilikler, bir takım
değişiklikleri de beraberinde getirmektedir. Gün geçtikçe yenilenen ve gelişen
dünya ile birlikte hemen herkesin hayatında kitle iletişim araçları önemli bir
yer tutmaktadır. Siyaset, iş dünyası, akademi ve basın sektöründe anlatılmak
istenenler ve duygular kamuoyuna bu kitle iletişim araçları ile iletilmektedir. Siyasal alanda bilgiye
ulaşma, halkın ilgisini çekebilme ve gerekli etkiyi yaratabilmek için de kitle
iletişim araçları önemli bir görev üstlenmektedir. Bu çalışma siyaset ve reklamcılık ilişkisini
incelenmek üzere belli kavramlara değinerek reklam, siyaset ve teknolojik
gelişme ilişkisini ortaya koymaktadır. Çalışmada öncelikle siyasal reklamcılık
kavramı genel kapsamlarıyla irdelenmiştir. Bununla birlikte siyasal reklamcılık
tartışmaları ele alınmıştır. Bu
kavramsal tartışmalar ışığında Türkiye’de siyasal reklamın geçirdiği süreçler
ortaya konmuştur. Tüm bu bilgiler ve tartışmaların somut değerlendirme alanı
olarak medya profesyonellerin Türkiye’deki siyasal reklamcılığın geldiği
konumunun değerlendirmesini ortaya koymak çalışmanın temel amacını
oluşturmaktadır. Bu bağlamda çalışmada derinlemesine görüşme tekniği
kullanılarak siyasal reklamcılık konusunda aktif ve etkin sayılan 7 (yedi)
medya profesyonelleri ile görüşülmüş ve bugünkü durum yeniden irdelenmiştir.
Edinilen bilgiler ışığında siyasal reklamcılık konusundaki gelişmelerle ilgili
partilerin benzer hızda ivme gösterdiği bunun yanı sıra diğer ülkelerdeki
durumlarla kıyaslandığında ise siyasal reklamcılığın Türkiye’de yeterli boyutta
entegre olmadığı ifade edilmiştir.
Developing
technology and innovations in the world order have accompanied a number of
complexes and changes. With the developing and renewed world, mass media has taken
a serious place in the lives of almost everyone. In the politics, business
world, academy and media sector, if and only emotions, regardless of the
content of what is meant are conveyed to public by this mass medium. In
addition to this, mass medium has taken on an important task in order to reach
the necessary information in the political field and attract the attention of
the public and create the necessary effect. This study reveals the relationship
between advertising, politics and negotiation by addressing the specific
concepts ofmanaging the relationship between politics and advertising. In this
study, conceptual political advertising is examined with complex general
comprehension with discussions of political advertising together with the
political ad spending process that has been demonstrated in Turkey. All this
information and media with a specific rating of the debate shows that
professionals have come to the position where the assessment of political
advertising in Turkey. In this connection, the 7 (seven) media professionals
who are considered active and effective in political advertising were
interviewed by using in-depth interview technique and examined the current
situation of political ads in Turkey. In the light of the information obtained,
political advertising in relation to the information on political advertising,
while the parties showed similar acceleration, compared to the situations in
other places.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2019 |
Submission Date | July 4, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 9 Issue: 18 |