This study investigates demographic and socio-economic characteristics that determine information and communication technology usage for Turkey. For this purpose, the binary logit model was estimated using the survey on information and communication technology usage in households for 2019. The findings of this study show that the most critical factors affecting the probability of internet usage are household income, household size, age, gender, educational attainment, geographic location and occupational status. According to the findings, the higher education levels the higher probability of internet usage. The rise in household income and the number of information equipment owned by the household increases the probability of internet usage.
Information and Communication Technology Binary Logit Socio-Economic Factors
Bu çalışmanın amacı Türkiye için bilgi ve iletişim teknolojisi kullanımı üzerinde etkide bulunan demografik ve sosyo-ekonomik özellikleri araştırmaktır. Bu amaçla 2019 yılına ilişkin bilgi ve iletişim teknolojileri kullanım anketinden yararlanılarak iki seçenekli logit modeli tahmin edilmiştir. Çalışmanın bulguları internet kullanım olasılığını etkileyen en önemli faktörlerin hane geliri, hane büyüklüğü, yaş, cinsiyet, eğitim durumu, coğrafik yerleşim yeri ve mesleki statü olduğunu göstermiştir. Bulgulara göre internet kullanım olasılığı ile hane büyüklüğü arasında ters-U şeklinde bir ilişki mevcuttur. Kişinin eğitim düzeyi arttıkça internet kullanım olasılığı artmaktadır. Hane geliri ve hanenin sahip olduğu bilişim ekipman sayısındaki artış internet kullanım olasılığını artırmaktadır.
Bilgi ve İletişim Teknolojileri İki Seçenekli Logit Sosyo-Ekonomik Faktörler.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Haziran 2022 |
Gönderilme Tarihi | 4 Ocak 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 12 Sayı: 23 |